Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از مد شدن شلوار جین‌های پاره و طرح‌های عجیب دیگر، چند روزی است که شلوار‌های گِلی با قیمت‌های بالا یکی از اخبار منتشر شده در فضای مجازی است. اگرچه ممکن است یک مد جدید خیلی مورد استقبال قرار نگیرد، اما با گذشت زمان کم کم مورد توجه قرار می‌گیرد و حتی کسانی که در ابتدا آن را دوست نداشتند، برای خریدنش دست به جیب هم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گزارش خراسان، بعد از شلوار‌های جین پاره و به اصطلاح زخمی، حال یک برند معروف خارجی شلوار گِلی را روانه بازار کرده است. این شلوار‌های گِلی به نقل از واشنگتن پست، بیش از ۴۰۰ دلار قیمت دارند. درباره دلایل طراحی چنین لباس‌هایی و مد شدنشان در ایران، چند نکته مهم وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

شلوار‌هایی برای حمایت از قشر کارگر
طرح‌هایی مانند شلوار پاره یا گل مالی شده که معمولا روی جنس جین هم کار می‌شود، مربوط به سبک هیپ هاپ است و برای حمایت از قشر کارگر یا علیه پولداری و سرمایه داری طراحی می‌شود. در کشور ما، این سبک از لباس تبدیل به مد شده، ولی در کشور‌های پیشرفته و طلایه داران مد مانند ایتالیا و فرانسه، فقط توسط گروه‌ها و قشر‌های خاصی از مردم استفاده می‌شود و برای همه مردم قابل استفاده نیست.

همان طور که مطرح شد، این لباس‌ها برای قشر خاصی طراحی می‌شود و طرفدار‌های خاص خودش را دارد. حالا این قشر یا تعدادشان کم است یا زیاد که هرچه بیشتر باشد، بازتاب بیشتری در مطبوعات و رسانه‌ها خواهد داشت و محصول شان بیشتر دیده خواهد شد.


این شلوار‌ها نباید در دسترس همه افراد باشد
درباره شلوار‌های جین پاره و البته همین شلوار‌های گل مالی شده باید دانست که وقتی این سبک لباس‌ها وارد ایران می‌شود، بعضی افراد جامعه به خصوص جوانان و آن‌هایی که علاقه‌مند به مد‌های روز هستند، فقط به این دلیل که مد شده و سبک روز است از آن استفاده می‌کنند. البته ممکن است این چنین لباس هایی، زیبایی‌های خاص خودش را برای یک قشر خاص داشته باشد و خوشایند آن‌ها باشد و در حوزه مد هم از آن استفاده شود، ولی در کشور ما نباید در دسترس همه افراد باشد.

همان طور که گفته شد سبک هیپ هاپ برای دفاع از قشر کارگر و علیه سرمایه داری استفاده می‌شود و به همین دلیل وارد حوزه مد هم شده و زیبایی‌های خاص خودش را دارد، اما در جامعه ما نباید به گونه‌ای باشد که همه از آن استفاده کنند. معمولا مردم در غرب برای پوشیدن هر سبک لباس، فلسفه خاص خودشان را دارند و از سبک‌های خاصی استفاده می‌کنند، اما متاسفانه هنوز در کشورمان فرهنگ سازی نشده است که هر لباسی را در جایگاه خودش استفاده کنیم

منبع: فرارو

کلیدواژه: کارگران مد روز کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کت و شلوار حبیب لیسانسه‌ها جهانی شد ! |‌ استوری جالب هوتن شکیبا

به گزارش همشهری آنلاین، هوتن شکیبا با انتشار تصاویری از بازیگران و ستاره‌های خارجی که پوشش و استایلشان شبیه کت و شلوار قهوه‌ای کاراکتر پرطرفدار حبیب در سریال لیسانه‌هاست نوشت: «تیپ حبیب رو مسخره می‌کردین، کی ضرر کرد! دیدید حبیب جلوتر از زمانه خودش بود...»

کد خبر 846368 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران

دیگر خبرها

  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • این نقاشی چگونه تاریخ پارچۀ «جین آبی» را تغییر می‌دهد؟ (+عکس)
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • کت و شلوار حبیب لیسانسه‌ها جهانی شد/ استوری جالب هوتن شکیبا
  • کت و شلوار حبیب لیسانسه‌ها جهانی شد ! |‌ استوری جالب هوتن شکیبا
  • این نقاشی تاریخ پارچه «جین آبی» را تغییر داد؟
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + عکس
  • علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند