Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ اصغر  جعفری‌روحی، از  14 مورد مسمومیت با مونوکسید کربن در هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد: ۶ نفر از این مسمومین آقا و ۵ نفر خانم بودند که ۳ کودک نیز جزو مسمومین مونوکسیدکربن در هفته گذشته بودند.

این مسئول ادامه داد: همه بیماران پس از اقدامات درمانی پیش‌بیمارستانی توسط اورژانس جهت ادامه درمان به مراکز درمانی اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشتر مسمومیت‌ها با علت نصب غیراصولی و به‌ واسطه وسایل گرمایشی بوده است، یک مورد هم به علت استفاده از ذغال جهت گرمایش بوده که این مورد معمولا در روستاها اتفاق می‌افتد.

جعفری‌‌روحی با اشاره به علایم مسمومیت با مونوکسید کربن، تصریح کرد:  علایم این نوع مسمومیت، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و احتمالاً درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما است و در بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی، افراد خردسال و نوزادان، مادران باردار و افراد با بیماری‌های تنفسی ممکن است با شدت بیشتر اتفاق بیافتد.

وی در رابطه با راهکارهای پیشگیری از مسمومیت با این گاز، گفت: از بخاری‌های مستعمل و فرسوده بدون دودکش یا دارای دودکش نامناسب و غیر استاندارد استفاده نکنید. همچنین استفاده از بخاری‌های بدون دودکش به هیچ وجه از تولید گاز مونوکسید کربن جلوگیری نمی‌کند و قراردادن لوله بخاری داخل سطل آب کاملا خطرناک و باعث مسمومیت خواهد شد و هرگز در فضای بسته گاراژ موتور اتومبیل را روشن نگذارید.

این مسئول اظهار کرد: از روشن کردن شعله‌های اجاق گاز در آشپزخانه جهت گرم نگه داشتن محیط داخل خانه جداً خودداری کنید و رانندگان وسایل نقلیه سنگین، از روشن کردن گاز پیک‌نیک در اتاقک وسیله نقلیه خود جهت استراحت و خواب جدا خودداری کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به نحوه عملکرد در برخورد با موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، یادآور شد: سریعا فرد را از محیط خارج کرده و لباس‌های تنگ فرد را درآورده و یقه بیمار را باز کنید؛ سپس فورا با اورژانس تماس بگیرید و وضعیت مصدوم، تعداد و آدرس دقیق را با خونسردی اعلام کنید.

این مسئول خاطرنشان کرد: علائم حیاتی مصدومان را کنترل و از باز بودن راه‌های هوایی مصدوم اطمینان حاصل کنید و فراموش نکنید که مواد خوراکی و آشامیدنی به مصدوم ندهید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان درمان فوریت های پزشکی استان کربن گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان صنعتی در مازندران گفت : دستگاه دی اکسید کربن ساز ، از دود خروجی بویلر های حرارتی برای تولید و تزریق گاز دی اکسید کربن به گلخانه ها استفاده می کند.


حسین زاده افزود :هر سه نوع دستگاههای دی اکسید کربن سازبومی سازی شده این واحد صنعتی ، برای گلخانه ای صنعتی ،نیمه صنعتی و نیز گلخانه هایی در مقیاس کوچک قابل استفاده است.

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت صنعتی دانش بنیان دابو صنعت ، با اشاره به اینکه استفاده از این دستگاه تولید محصولات گلخانه ای به ویژه سبزی و صیفی را تا 40 درصد افزایش می دهد ،قیمت تمام شده محصول بومی سازی شده را نیز 50 درصد ارزانتر از نمونه های مشابه خارجی عنوان کرد.

ازدستگاههای دی اکسید کربن ساز در گلخانه ها برای افزایش فتوسنتز به منظور تقویت ریشه زایی ،جوانه زنی ،گلدهی ومیوه دهی گیاهان استفاده می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • آیت‌الله العظمی جوادی آملی: بسیاری از مردم غرب خودشان را به تاراج گذاشته‌اند/ همان طوری که قرآن توانست جاهلیت کهن را از بین ببرد، می تواند جاهلیت جدید را هم از بین ببرد و ما دیگر شاهد جریان غزه و امثال غزه نباشیم
  • مشکل اساسی بشر خودفراموشی است / جنایات غزه ثمره جاهلیت مدرن
  • اسناد راهبردی انرژی و منابع معدنی ۲۰۵۰ روسیه تدوین شد/ جهش به خالص کربن صفر