Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه گفت: یک پزشک دارویی را با برند خاصی برای بیمار تجویز کرده که آن دارو با برند دیگری در بازار وجود دارد و این تفاوت برندها با یکدیگر نشانه کمبود دارو در استان نیست. ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ استانها کرمانشاه نظرات

فاطمه رضوان مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه قیمت بالای داروهای خارجی سبب شده تا بیمارانی که از توان مالی برخوردارند از آنها استفاده کنند اظهار داشت: به طور حتم همه بیماران باید در وهله نخست به استفاده از داروهای تولید داخل تمایل داشته باشند و از داروهای ایرانی که با نمونه‌های خارجی یکسان هستند استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه با بیان اینکه کمبود دارو در کشور وجود ندارد، بیان کرد: بیماران دیابتی در اثر ناتوانی در تولید انسولین به این بیماری دچار می‌شوند و 50 درصد افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود بی‌اطلاع هستند که به دلیل ناآگاهی در آینده با عوارض مختلفی روبه‌رو می‌شوند.

رضوان مدنی با اشاره به اینکه در صورت آگاهی فرد از بیماری خود و درمان دیابت عوارض بیماری کمتر می‌شود، افزود: در بیماری دیابت افزایش قند که یک منبع عظیم انرژی در بدن است به‌جای آن که صرف سوخت و ساز در بدن شود به یک معضل تبدیل شده و در خون تجمع پیدا می‌کند و عوارض جبران ناپذیری در قسمت‌های مختلف بدن به وجود می‌آورد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه با بیان اینکه افزایش شیوع دیابت در جهان، بیماری دیابت را به بزرگترین اپیدمی در جهان تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال 2017 بیش از 425 میلیون نفر از جمعیت جهان مبتلا به دیابت نوع دو بودند اما متاسفانه این رقم تا سال 2045 به 619 میلیون نفر می‌رسد.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: بیماری دیابت و عوارض آن هزینه‌های بسیار هنگفتی بر ملت‌ها و دولت‌ها تحمیل می‌کند، عنوان کرد: مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه برنامه دائمی و مداوم غربال‌گری دارند که مردم با مراجعه به مراکز بهداشت قندخون خود را آزمایش کرده و اگر مبتلا باشند به متخصصان بخش دیابت ارجاع می‌شوند. 

رضوان مدنی با بیان اینکه افراد باید به صورت سالیانه قند خون خود را چک کنند خاطرنشان کرد: اگر افراد عوامل مستعد کننده‌ای در دیابت نوع دوم داشته باشند مانند اضافه وزن، رژیم پرکالری و پرچربی، چربی خون بالا، کشیدن سیگار، بیماری قلبی، فشار خون و زندگی بدون تحرک باید هر ساله آزمایش دهند و اگر مبتلا بودند هر چه سریع‌تر مورد درمان قرار گیرند.

انتهای پیام/ح

R41380/P1357/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد

رئیس سازمان غذا و دارو درباره روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی غذا و دارو، سید حیدر محمدی در خصوص تأمین داروی بیماران تالاسمی اظهار کرد: چند سالی است که با مشارکت انجمن تالاسمی و متخصصین خون و آنکولوژی روند تأمین داروی این بیماران با استفاده از داروهای تولید داخل بهبود یافته است.

وی با اشاره به اینکه تمامی داروهای بیماران تالاسمی در کشور تولید می‌شود، افزود: با توجه به تقاضای برخی بیماران و تفاوت اثربخشی روی آنها، بخشی از سهمیه تأمین داروی این بیماران از مسیر واردات صورت می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ میزان داروهای وارداتی بیماران تالاسمی افزایش چشمگیری داشت که با تلاش بانک مرکزی و تأمین ارز، تأمین دارو نیز انجام شد؛ امسال نیز امیدواریم که با کمک بانک مرکزی و تأمین ارز مورد نیاز، داروی این بیماران را تأمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید و واردات داروی بیماران تالاسمی رشد خوبی داشته است، گفت: بخشی از هزینه‌های داروی این بیماران توسط بیمه سلامت و صندوق بیماران صعب‌العلاج تقبل می‌شود تا بیماران دغدغه‌ای برای تأمین دارو نداشته باشند.

محمدی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود، اضافه کرد: برخی از شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم، از فروش دارو به ایران ممانعت می‌کنند، که دلیل برخی کمبودهای مقطعی همین محدودیت‌های بین‌المللی است. در سازمان غذا و دارو به صورت مستمر هر مسیری را برای تأمین داروی بیماران سپری کرده و تلاش می‌کنیم در حد نیاز افرادی که نسبت به داروی داخلی حساسیت دارند به داروی وارداتی نیز دسترسی داشته باشند.

وی در خصوص تأمین داروی بیماران خاص اظهار کرد: داروی بیماران خاص به صورت مستمر تأمین می‌شود، اما داروی بیماران نادر داروهایی هستند که بعضاً هزینه‌اثربخشی آنها به اثبات نرسیده است و ممکن است خود کشور تولیدکننده نیز در حال بررسی هزینه اثربخشی آن باشد؛ بنابراین هزینه اثربخشی دارو قبل از ورود به کشور باید بررسی شود. عمده داروی بیماران خاص در کشور تولید می‌شود، اما ممکن است در مورد برخی کمبودها بحث تولید داخل و نمونه خارجی مطرح باشد که طبیعتاً مکلف هستیم داروهایی که دارای مشابه تولید داخل هستند و اثربخشی آنها به اثبات رسیده را مورد حمایت قرار دهیم، اما در صورتی که اثبات شود نمونه داخلی روی بیمار اثرگذار نیست سهم کمی از بازار از طریق واردات تأمین می‌شود.

کد خبر 751461

دیگر خبرها

  • صحبت‌های یک پزشک درباره کمبود دارو در ایران؛ «هرکسی نمی‌تواند داروی ۶۰ میلیونی از ترکیه بخرد»
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت