Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@20:08:24 GMT

تصویب ۹ قطعنامه علیه اسرائیل در سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۵۲۰۳

تصویب ۹ قطعنامه علیه اسرائیل در سازمان ملل

کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست عصر جمعه خود، ۹ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی تصویب کرد. ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در هشت قطعنامه این کمیته، اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بشر مردم فلسطین محکوم شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل در این قطعنامه ها نگرانی شدید خود را از تداوم اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی از جمله توسل شدید به زور توسط نیروهای اشغالگر علیه شهروندان فلسطینی و تداوم سیاست ها و اقدامات این رژیم در نقض حقوق بشر شهروندان فلسطینی و سایر اعراب ساکن سرزمین های اشغالی ابراز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مفاد یکی از این قطعنامه ها،‌ مجمع عمومی مراتب نگرانی عمیق خود را از ادامه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی قدس شرقی اعلام کرد و اقدامات خشونت بار نیروهای صهیونیستی علیه غیرنظامیان ،‌اقدامات تحریک کننده شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی در سرزمین های اشغالی را محکوم کرده است.

مجمع در قطعنامه دیگر از رژیم صهیونیستی می خواهد سریعا به اقدامات ناقض حقوق بشر مردم فلسطین از جمله کشتار و مجروح کردن غیرنظامیان و بازداشت های خودسرانه و زندانی کردن فلسطینیان پایان دهد.

در دیگر قطعنامه های مصوب، مجمع عمومی مراتب نگرانی خود را از درد و رنج فلسطینیان که متعاقب اقدامات رژیم صهیونیستی از سال 1967 از خانه و کاشانه خود آواره شده اند، اعلام کرده و خواستار بازگشت این آوارگان به وطن خود شده است.

همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواسته شده است که اقدامات لازم برای حافظت از املاک، دارایی ها و حق مالکیت اعراب در سرزمین های اشغالی را با مشورت کمیته مصالحه سازمان ملل متحد برای فلسطین انجام دهد.

در قطعنامه مربوط به جولان سوریه هم مجمع عمومی از رژیم صهیونیستی خواسته است به قطعنامه های مربوط به جولان به خصوص قطعنامه 497 شورای امنیت(سال 1981) عمل کرده و به اشغال این منطقه پایان دهد.

همچنین تاکید شده است که رژیم صهیونیستی بایستی از اعطای حق شهروندی اسرائیل برای ساکنان جولان سوریه خودداری کند.

این قطعنامه ها با اشاره به وضعیت اسفناک اجتماعی و اقتصادی آواراگان فلسطینی و نیز وضعیت شدیدا بحرانی آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد(آنروا)، از تمامی کشورها،‌آژانس های تخصصی و سازمان های غیردولتی درخواست کرده است از تلاش ها و اقدامات آنروا در کمک رسانی به آوارگان فلسطینی حمایت کنند.

دولت ترامپ در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی، کمک های خود به این ارگان وابسته به سازمان ملل متحد خودداری کرده است.

کمک به آوارگان فلسطینی، افراد بی خانمان شده در نتیجه درگیری های ماه ژوئن 1969 و خشونت های پس از آن، عملیات آژانس امداد و کار ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا)، املاک و درآمدهای آوارگان فلسطینی بخشی از عناوین این قطعنامه ها است.

فعالیت های کمیته تحقیق در خصوص اقدامات اسرائیل در نقض حقوق بشر مردم فلسطین و دیگر عرب های سرزمین های اشغالی، تعمیم کاربرد کنوانسیون ژنو در مورد حمایت از غیرنظامیان در زمان جنگ به فلسطین اشغالی و سایر سرزمین های اشغالی عربی دیگر قطعنامه های تصویب شده در این کمیته است.

به گزارش ایرنا، شهرک سازی اسرائیل در مناطق اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و منطقه اشغالی جولان سوریه، اقدامات اسرائیل در نقش حقوق بشر مردم فلسطین در سرزمین اشغالی فلسطین از جمله بیت المقدس شرقی و جولان اشغالی سوریه، سه قطعنامه پایانی از 9 قطعنامه تصویب شده در یک روز علیه رژیم صهیونیستی است.

آرای مربوط به این قطعنامه ها نشان می دهد که جامعه جهانی نسبت به تحرکات صهیونیست ها که با حمایت آمریکا انجام می شود، مخالف هستند و خواستار پایان دادن به این یکجانبه گرایی ها شده اند.

انتهای پیام/

R36447/P36447/S8,90/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش

تشدید حمله‌های همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و عملیات نیروهای قسام علیه مواضع نظامیان صهیونیست از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

به گزارش مشرق، با گذشت ۲۰۰ روز از آغاز جنگ در نوار غزه حمله‌های هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی علیه این باریکه نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه شدت گرفته است.

غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش قرار گرفت

رسانه‌های عربی از تداوم حمله‌های هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان مظلوم نوار غزه در دویستمین روز آغاز جنگ در این باریکه خبر دادند.

خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز به صورت گسترده شمال نوار غزه را بمباران کردند.

این حمله‌های هوایی خیابان الثلاثینی واقع در مرکز نوار غزه را نیز در برگرفت. علاوه بر حمله‌های هوایی، توپخانه رژیم صهیونیستی نیز شمال اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را زیر آتش گرفت.

این حمله‌های وحشیانه محله الزیتون واقع در جنوب شرق شهر غزه را نیز هدف قرار داد. قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز به سمت سواحل اردوگاه النصیرات حمله کرده و این منطقه را گلوله باران کردند.

حمله‌های قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی سواحل الزوایده و دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را نیز در برگرفت.

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که تعداد آوارگان فلسطینی در شهر دیرالبلح بر اثر تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی افزایش چشمگیری داشته است.

عملیات موفقیت آمیز قسام علیه عناصر صهیونیست

از سوی دیگر نیروهای مقاومت فلسطین با وجود آن که ۲۰۰ روز از آغاز جنگ در نوار غزه می‌گذرد همچنان به نبرد خود با عناصر صهیونیست در این باریکه ادامه می‌دهند.

شبکه المیادین به نقل از گردان‌های قسام گزارش داد که نیروهای وابسته به این گردان‌ها موفق شدند یک عملیات دیگر علیه نظامیان صهیونیست در نوار غزه انجام دهند.

بر اساس این گزارش، نیروهای گردان‌های قسام طی یک عملیات محل تجمع عناصر صهیونیست را در جنوب غرب شهر غزه هدف قرار دادند.

این عملیات نیروهای مقاومت فلسطین با شلیک چندین خمپاره به سمت محل استقرار متجاوزان اشغالگر صورت گرفت. علاوه بر نوار غزه، نیروهای فلسطینی در کرانه باختری نیز از پای ننشسته و عناصر متجاوز به این منطقه را هدف قرار دادند.

منابع محلی اعلام کردند که عناصر صهیونیست در اطراف اردوگاه بلاطه توسط نیروهای فلسطینی هدف قرار گرفتند.

شهادت یک فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری

این در حالی است که علاوه بر تشدید حمله‌های همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، یورش‌های بامدادی نظامیان صهیونیست علیه شهرهای مختلف کرانه باختری با هدف ممانعت از گسترش شعله مقاومت در این منطقه همچنان ادامه دارد.

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم تاکید کرد که نظامیان صهیونیست بامداد امروز به شهر اریحا در کرانه باختری حمله ور شدند.

این عناصر متجاوز در جریان یورش به اریحا به سمت شهروندان فلسطینی تیراندازی کردند. رسانه‌های عربی در ابتدا از زخمی شدن یک جوان فلسطینی در اردوگاه عقبه جبر در اریحا خبر دادند اما بعد از گذشت چند ساعت این جوان فلسطینی به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست به خانه‌های فلسطینی‌ها در اردوگاه‌های عقبه جبر و عین السلطان نیز یورش بردند. این عناصر اشغالگر به منطقه‌های بلغین و خربثا واقع در غرب رام الله نیز حمله کردند. منطقه قدیمی شهر نابلس نیز شاهد یورش بامدادی عناصر صهیونیست بود. در حمله‌های نظامیان صهیونیست به کرانه باختری چند فلسطینی نیز زخمی شدند.

درباره گور دسته جمعی در غزه تحقیقات موثق انجام شود

از سوی دیگر انتشار خبر کشف گور دسته جمعی در نوار غزه و بیرون آوردن پیکر ده‌ها شهید فلسطینی از آن باعث شوکه شدن جهانیان و رسوا شدن رژیم صهیونیستی شد.

در همین راستا سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که انتشار چنین گزارش‌هایی در نوار غزه بسیار نگران کننده است. وی خواهان اجرای تحقیقات موثق در محل اکتشاف این گور دسته جمعی شد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین تاکید کرد که باید هر چه سریع‌تر برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه آتش بس اعلام شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند
  • تل آویو سفرای حامی تشکیل دولت مستقل فلسطینی را احضار کرد
  • اسرائیل بهای جنایت علیه فلسطینیان را خواهد پرداخت