Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تلاش‌های ضدایرانی دشمنان گفت: جمهوری اسلامی امروز محبوب تمام آزادی‌خواهان شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری کنفرانس  وحدت اسلامی که با شعار «قدس محور، وحدت امت» امروز (شنبه 26 آبان) گفت: به یاری خداوند تلاش‌های که جریان‌ها تقریب‌گرا در سراسر جهان اسلام انجام داده آمد، به تدریج در حال به بار نشستن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دهه گذشته شاهد جنگ‌های بسیاری بودیم و هستیم، از جنگ هفتاد ساله فلسطین جنگ‌های عراق و سوریه و افغانستان بودیم اما امروز در نقطه‌ای هستیم که بسیاری از این توسعه‌ها با جان فشانی مدافعان حرم و تلاش‌های گسترده مجمع تقریب به تدریج شاهد نابودی این توسعه گرا هستیم.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: جهان اسلام امروز در آغاز پیروزی است و ما امسال در سی دومین کنفرانس مجمع تقریب مذاهب این پیروزی را جشن خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: اگرچه جبهه غرب تلاش می‌کند اتحادی علیه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت ایجاد کند، اما در سی دومین کنفرانس وحدت اسلامی ما شاهد نمایندگان صد کشور هستیم که این نمایندگان زبان گویای مردم خود هستند.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: این‌ افراد در جمهوری اسلامی حضور پیدا می‌کنند تا بیان کنند جبهه آزادی خواهی در ایران شکل گرفته  و علیه استکبار جهانی که این پیروزی بزرگی برای ایران است و این مشت محکمی علیه آمریکاست.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز محبوب تمام آزادی‌خواهان شده و یک جریان دشمن ستیز به راه انداخته که این جریان در هر کشور نمایندگانی دارد.

وی ادامه داد: برجستگی دیگر این کنفرانس این است که که این جلسه در شرایطی شکل می‌گیرد که ما شاهد فروپاشی کشور‌های استکباری مانند اسرائیل هستیم، مردم غزه توانستند در چهل و هشت ساعت نه تنها در وجهه نظامی بلکه در وجهه سیاسی هم ضربه‌ای محکم به اسرائیل وارد کنند و ما امروز که شاهد پیروزی مردم غزه هستیم به این معنی آن است که پیروزی یمن هم قطعی است.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم کنفرانس مجمع تقریب مذاهب را در این شرایط سخت که ما تحریم هستیم به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

وی ادامه داد: تحریم‌ها نه تنها مردم ما را سست نمی‌کند بلکه مردم ما را مستحکم‌تر و قوی‌تر می‌کند، ما از مردم ایران و دولت متشکریم و از مقام معظم رهبری هم به دلیل حمایت و هدایت‌هایی که از ما داشتند متشکریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رییس جمهور در این مجمع حاضر می‌شود یا نه، خاطرنشان کرد: طبق رسم هر ساله افتتاح این کنفرانس با سخنرانی رهبری صورت می‌گیرد، آقای اسماعیل هنیه هم قبول دعوت کردند، اما بعید به نظر می‌رسد که دولت مصر این اجازه را بدهد.

وی در پاسخ به این سوال که کشور‌های منطقه در چه سطحی شرکت می‌کنند، تصریح کرد: کنفرانس ما مردمی است که شخصیت‌ها در کشور‌های مختلف شرکت می‌کنند و در سطح روسای رییس جمهور و وزیران هم هستند و مفتی‌های در جهان اول کشور‌ها هم هستند برای مثال در ترکیه یک گروه به نمایندگی سازمان دیانت ترکیه حضور خواهند داشت.

آیت‌الله اراکی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبنی بر حضور نمایندگان سعودی در کنفرانس وحدت اسلامی اظهار کرد: بسیاری از این کشور‌ها و سیاستی که اعمال می‌کنند خیلی با کار مجمع تقریب مذاهب سازگار نیست، اما ما تعدادی را از عربستان دعوت کردیم، ولی بسیاری از شخصیت‌ها نمی‌توانند بیایند.

این خبر در حال تکمیل است..

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی مجمع تقریب مذاهب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ برهنگی از مظاهر جاهلیت مدرن/ با سخنرانی، معضل حجاب رفع نمی‌شود 

 مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد، این که کلیسا گالیله را مجبور کرد از حرف خودش مبنی بر گرد بودن زمین دست بکشد، متعلق به قرون تاریک اروپا نیست؛ یا زنده به گور کردن دختران در دوران پیش از طلوع اسلام در صحرای عربستان و یا از این دست موارد، جزو اعمال عصر جاهلیت نیستند، بلکه امروز نیز رفتار‌هایی را در قرون جدید مشاهده می‌کنیم که اگر گذشته را ندیده و نشنیده باشیم، گمان می‌بریم که هم اکنون در عصر جاهلیت به سر می‌بریم.

رفتار‌هایی که انتظار می‌رود در قرن بیست و یکم شاهد آنها، نباشیم، چراکه به نظر می‌رسد دیگر مدت هاست که از جهالت بشر گذشته و با افزایش علم و آگاهی، ریشه جهل و بی سوادی و هر آنچه که باعث می‌شود تا بشر در ندانستن‌ها غوطه ور باشد، خشکیده شده است.

جاهلیت، حالتی فکری است که ریشه در ناآگاهی افراد دارد، این آگاهی است که جهل، را می‌راند، چیزی که احتمالا انتظار می‌رود با گسترش پیشرفت‌ها در دنیای مدرن دیگر اثری از آن نباشد، اما باید گفت این انتظار، وهمی کودکانه است چراکه تا بشر در زمین زندگی می‌کند جهل و آگاهی، چون دو جبهه حق و باطل همواره در جنگند، فقط شکل و ظاهر آن تغییر می‌کند.

امروزه، جاهلیت بار دیگر خود را در رفتار‌های بشر قرن بیست و یکم به شکلی نو و در پوششی مدرنیته به رخ می‌کشد و «جاهلیت مدرن» عنوانی است که می‌توان بر آن نهاد چرا که مجموعه‌ای از رفتار‌ها را شامل می‌شود که نشانه‌ای از جاهلیت مدرن راه همراه خود دارد، رفتار‌هایی که در همان قرون جاهلی نیز مورد شماتت و تبری بودند.

بدن نمایی، ازدواج با حیوانات (زوفیلیا)، ازدواج با خود (سولوگامی)، همجنس یا دوجنس گرایی، خودفروشی و روسپیگری و شیطان پرستی (ساتانیسم)، تنها نمونه‌هایی از این بی سر و سامانی اخلاقی و اجتماعی جدید است؛ هرچند بشر امروز عینک علم و پیشرفت بر چشمان به ظاهر بینای خود زده و سرمست از موفقیت‌های خود، مغرورانه زمین را به دهکده‌ای برای خود تبدیل کرده که می‌تواند هر تغییری در آن ایجاد نماید، اما باید دانست که همان زمان که متکبرانه گام برمی داریم و از معنویات و دستورات و منطق الهی روی بر می‌گردانیم، همان، لحظه سقوط در هلاک «جاهلیت مدرن» است.

از نمود‌های دیدنی و قابل لمس منجلاب جاهلیت مدرن، که متاسفانه چندیست گریبان گیر کشور اسلامی ما نیز شده، می‌توان به بدن نمایی، اشاره کرد که حتی در قرآن نیز به آن اشاره شده است، این شکل از رفتار در لغت به معنای «خودنمایی و آشکار ساختن بخش‌های مختلف بدن به بهانه‌های مختلف در برابر مردم» است و اساسا به چیز‌هایی گفته می‌شود که زودتر دیده می‌شوند و به چشم می‌آیند.

اگر در زمان جاهلیت بدوی، زنان روسری‌های خود را طوری روی سر می‌گذاشتند که گردن و زیورآلاتشان هویدا بود، در این عصر و با ادعای تمدن و فرهنگ، نه تنها عفاف و حجاب را امری طرد شده، موضوعی پوسیده و مانع پیشرفت و تعالی می‌دانند بلکه به برهنه بودن خود می‌بالند و مروج فرهنگ برهنگی هستند و درواقع امروز شخصیت والای زن زنده به گور می‌شود.

دشمنان، آزادی‌های یواشکی به راه می‌اندازند، زنان و دختران را تهییج کرده و در بوق و کرنا می‌کنند و متاسفانه تیر زهرآگین تبلیغات قوی آنها نیز خوب بر سینه مخاطبان هدف این کمپین‌ها نشسته، عده‌ای مهندسی شده مبلغ این پویش‌ها می‌شوند و عده‌ای هم فریب خورده تنها با هدف برداشتن حجاب و رسیدن به آزادی واهی که روز و شب تبلیغات آن را می‌شنوند و دست به کار شده و به قول خودشان دوربین هایشان را علیه کسانی که قصد امر به معروف و نهی از منکر دارند و یا پلیسی که به حکم وظیفه باید امنیت اجتماعی و روانی دیگر شهروندان را فراهم آورد، تبدیل به اسلحه می‌کنند و با انتشار بعضا تقطیع و مدیریت شده کلیپ‌ها به دنبال رهایی از بند حجاب و خودنمایی در جامعه هستند.

کلام آخر این که، راهکار برون رفت از «جاهلیت مدرن»، بازگشت به دستورات، احکام و منطق الهی است، منطقی که از طرفی حکم می‌کند زنان و مردان حجاب داشته، تبرج و خودنمایی نکنند، آزادی را در بی عفتی و فرهنگ برهنگی نبینند و زیبایی را در ستر و پوشش بخواهند، از طرف دیگر نیز منطق اسلام به مشاوره و برنامه ریزی در امور معتقد است، اگر قرار به امر به معروف و نهی از منکر است ابتدا با رفتار، سپس با گفتاری لین و در نهایت برخوردی سلبی و قهری، همه این موارد نشان می‌دهد که اگر دین به عنوان راه اصیل زندگی بشر به طور دقیق و نه تحریف شده و سلیقه‌ای عملی شود، نه دیگر خبری از خودنمایی و برهنگی در قالب آزادی و رهایی از حجاب است و نه مسئولان و برنامه ریزان خود را راحت کرده و تنها راه را برخورد چکشی می‌دانند و اینجاست که می‌توان «جاهلیت مدرن» در حوزه عفاف و حجاب را ریشه کن کرد، البته این موارد به گفتن و نوشتن آسان به نظر می‌رسد چه اگر این اتفاق بیفتد مدینه فاضله‌ای را خواهیم داشت که همگی منتظر آن هستیم که چه زمانی فرا می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • قیمت سکه، نیم سکه و ربع سکه امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است
  • تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • روابط ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران | اقدام ایذایی در اصفهان، بی‌ارزش بود
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • فرهنگ برهنگی از مظاهر جاهلیت مدرن/ با سخنرانی، معضل حجاب رفع نمی‌شود 
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • سپاه دژ مستحکم برای پاسداری از انقلاب اسلامی ایران