Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش عطایی یکی از کارگردانان مستند «در جستجوی فریده» با اشاره به استقبال مخاطبان در روزهای نخست اکران، از برنامه‌های آینده عرضه این مستند گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کوروش عطایی یکی از کارگردانان «در جستجوی فریده» درباره کیفیت استقبال مخاطبان از اکران این مستند در گروه «هنر و تجربه» در سه روز ابتدایی گفت: خوشبختانه این فیلم در  سه روز ابتدایی اکران با استقبال خوبی همراه بوده و اکثر بلیت های سینماهایی که اکران داشتند به صورت کامل به فروش رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطایی که با همراهی آزاده موسوی کارگردانی و تهیه‌کنندگی این مستند را برعهده داشته است درباره دلایل این استقبال افزود: اولین اکران «در جستجوی فریده» در جشنواره «سینما حقیقت» بود که آنجا با استقبال خوبی مواجه شدیم و بعد از آن در جشنواره جهانی فیلم فجر هم شرایط همینطور بود. فیلم در جشنواره سینماحقیقت، جشن خانه سینما و جشن مستندسازان موفق به کسب جایزه شد و به نظرم همه این موفقیت‌ها عاملی بود برای مطرح شدن نام این مستند در میان علاقه‌مندان به سینمای مستند.

وی ادامه داد: «در جستجوی فریده» یک مستند شخصیت‌محور است و قصه‌ای را به تصویر می‌کشد که برای مخاطب جذاب است. مخاطب با روایت آن می‌خندد و گریه می‌کند. این چیزی است که در اکران‌هایی که تا به‌حال داشته‌ایم از طرف مخاطبان مختلف دیده‌ایم.

عطایی درباره تاثیر تبلیغات بر اکران این مستند هم یادآور شد: ما تبلیغات گسترده‌ای که شامل بیلبورد و تیزر تلویزیونی و... باشد برای «در جستجوی فریده» نداشتیم و تبلیغاتمان تا به امروز تنها از طریق فضای مجازی بوده است.

وی با بیان اینکه این مستند قصه‌ای جهانی دارد، گفت: قصه «در جستجوی فریده» یک قصه انسانی است؛ یعنی جستجویی برای پیدا کردن هویت که چیزی است که مرز نمی‌شناسد و انسان‌ها در همه کشورها می‌توانند با فریده همذات پنداری کنند و مشکل او را که با انجام یک سفر در پی حل آن است، ‌ درک کنند.

عطایی در پایان درباره برنامه‌های آینده عرضه این مستند نیز گفت: بعد از نمایش فیلم در «هنروتجربه» برنامه‌ای برای اکران اینترنتی این مستند داریم و بعد از آن هم طبیعتا فیلم را در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌کنیم. درباره پخش بین‌المللی هم صحبت‌هایی شده و منتظر هستیم تا در یک جشنواره معتبر خارجی اولین نمایش را داشته باشیم.

 

منبع:مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی «مست عشق» در روز اول اکران

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران ایران با ابزار خرسندی از موفقیت فیلم «مست عشق» در جلب نظر مخاطبان سینما بیان کرد: فیلم «مست عشق» ساخته حسن فتحی که از امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه در سینماهای سراسر کشور روی پرده رفته است در پیش‌فروش بلیت‌هایش توانست رکوردزنی کند که این اتفاق برای سینمای ایران اتفاق مهمی محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه این فیلم اثر حسن فتحی فیلمساز مطرح کشورمان است و به عنوان اثری بین‌المللی (محصول مشترک ایران و ترکیه) نیز درنظر گرفته می‌شود، اقبال مخاطبان به آن نشان می‌دهد که مردم از فیلم‌ها با ژانرهای مختلف استقبال می‌کنند و «مست عشق» که روایتی تاریخی را در پیش‌زمینه ملودرام دنبال می‌کند توانسته است در فروش نیز بسیار موفق ظاهر شود و حتی فیلم‌هایی در ژانر کمدی را پشت سر بگذارد.

صابری ابزار امیدواری کرد این استقبال ادامه یابد و در طول اکران نیز مخاطبان به تماشای «مست عشق» بنشینند.

دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران در پایان عنوان کرد: این موفقیت را به همه دست‌اندرکاران ساخت و اکران فیلم «مست عشق» تبریک گفته و خوشحالم که این فیلم ارزشمند سرانجام در سینماهای کشور به نمایش در آمد.

شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ (پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا) در «مست عشق» بازی کرده اند.

صبا کریمی

دیگر خبرها

  • اکران فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو
  • فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو اکران شد
  • رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • جستجوی یک خانواده برای یافتن پیکر فرزندشان/ یادبودی برای یاسین
  • رکوردشکنی «مست عشق» در روز اول اکران
  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد
  • رادیو صدای لحظه‌هاست