Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:57:52 GMT

11 بیمارستان تهران روی گسل قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۵۲۹۹

11 بیمارستان تهران روی گسل قرار دارند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان پیگشیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت که 11 بیمارستان پایتخت روی گسل های اصلی زلزله قرار دارند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، احمد صادقی در هفتمین نشست تخصصی مدیریت بحران با عنوان 'حفاظت از زیرساخت های حیاتی و حساس شهری در برابر تهدیدات، الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل' با بیان اینکه 80 کیلومتر مربع پهنه گسلی در شهر تهران وجود دارد که 47 کیلومتر آن در محدوده شهری است، افزود: در این بین 11 بیمارستان روی پهنه گسل های اصلی پایتخت ساخته شده که باید آسیب پذیری آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در تشریح وضعیت زیرساخت ها و تاسیسات خدمات شهری در معرض مخاطرات طبیعی شهر تهران گفت: آسیب دیدن زیرساختهای شهر در افزایش خسارات و تلفات ناشی از بحران نقش مهمی دارد بطوری که گاهی خسارات ناشی از آسیب زیرساختها چندین برابر خسارت اولیه می شود.
وی با تحلیل وضع موجود افزود: زیر ساخت های شهر تهران به دو دسته حیاتی و حساس تقسیم می شوند که توجه به آسیب پذیری آنها بسیار حائز اهمیت است.
صادقی افزود: تشکل های مردم نهاد در حوزه مدیریت بحران در زمان مقابله با سوانح نقش مهمی دارند و در عین حال آگاه سازی عمومی باعث مطالبه گری و حساس سازی شهروندان و مسئولان می شود.
در این نشست همچنین معاون امور شهری سازمان پدافند غیر عامل کشور در سخنانی با بیان اهمیت اجرای طرح های پدافند غیر عامل در شهر تهران گفت: مصون سازی زیر ساخت های شهری و محافظت از مردم در برابر تهدیدات دو هدف عمده پدافند غیر عامل بشمار می آید.
اسدالله کریمی افزود: در اجرای طرح های عمرانی و شهری از جمله برنامه اسکان اضطراری و توسعه خطوط مترو حتما باید ملاحظات پدافند غیر عامل پیش بینی شود.
وی با بیان اینکه بررسی تهدیدها و آسیب پذیری ها در چند محله تهران به عنوان مرحله پایلوت انجام شده تا بتوان تهدیدات و فرصت ها را شناسایی و بر اساس آن برنامه ریزی نمود، افزود: شهرداری تهران می تواند در این خصوص الگوی دیگر شهرها قرار گیرد.
معاون امور شهری سازمان پدافند غیر عامل کشور تاکید کرد: آگاهی بخشی به مدیران و ایجاد حساسیت و تعیین نقش برای مردم، همچنین تمرین و برگزاری مانورها در حوزه پدافند غیر عامل بسیار ضروری و با اهمیت است.
هفتمین نشست تخصصی مدیریت بحران با عنوان 'حفاظت از زیرساخت های حیاتی و حساس شهری در برابر تهدیدات، الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل' با حضور مدیران شهری و پدافند غیر عامل کشور ، اعضای ستادهای مدیریت بحران مناطق و شماری از دانشجویان دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و معاونت هماهنگی و برنامه ریزی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران در سالن آمفی تئاتر سازمان برگزار شد.
تهرام/7243/ 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بحران بيمارستان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های اخیر بهاری در استان تهران، اظهار کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده شاهد هیچ چالشی در حوزه آب گرفتگی و وقوع سیلاب در استان تهران نبودیم.

یزدی مهر با بیان اینکه طی روزهای اخیر در اغلب نقاط کشور بارندگی‌های شدید سیل آسا را شاهد بوده ایم، گفت: مجموعه اداره کل مدیریت بحران استان تهران با احصا و جمع آوری نقاط ضعف و قوت مدیریت این سیلاب‌ها، درس آموخته‌هایی را که برای مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی در حوزه «مخاطرات ناشی از آب» وجود دارد را گردآوری می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بابیان اینکه سیلاب سیستان و بلوچستان، یکی از منابع در امر جمع آوری درس آموخته‌های این حوزه محسوب می‌شود، افزود: با وجود تفاوت‌های ساختاری، جغرافیایی و توپولوژی سیستان با پایتخت، استفاده از درس آموخته‌های این استان در حوزه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی قبل از وقوع بحران و همچنین اقدامات حین بحران از اهمیت برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرهای ایران به لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی در مسیر حوضه‌های آبریز مختلف قرار دارند، عنوان کرد: در این خصوص ضروری است که بیش از گذشته به تهیه و تدوین «طرح جامع خطر پذیری سیلاب» بیاندیشیم و راهکارهای لازم برای کاهش این اثرات را پیش بینی کنیم.

کد خبر 6088612

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب