Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- با توجه به فضایی که به خاطر تهدیدات امنیتی و از بین رفتن حریم خصوصی کاربران و سازمان‌ها به وجود آمده است، شرکت‌های تولیدی باید به فکر بهبود مداوم امنیت سایبری خود باشند.
افرادی که موجب تهدید کاربران و شرکت‌ها می‌شوند، تمایل زیادی به ایجاد تهدیدات امنیتی و سایبری برای شرکت‌های تولیدی دارند و به این اهداف، به عنوان اهدافی ثروتمند نگاه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت‌های تولیدی برای رسیدن به یک مزیت رقابتی باید سعی کنند سیستم‌های خود را به سمت دیجیتال سوق دهند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تک ریپابلیک، شرکت‌های تولیدی در تلاش هستند که تا حد ممکن به سمت اتوماسیون پیش بروند یا کاری کنند که بین ماشین و کامپیوتر ارتباط شود تا کارها به صورت کامپیوتری انجام شود.
نرم افزارهای یادگیری ماشین می‌تواند در این زمینه بسیار مفید و سازنده باشد.
 
علیرغم سهولت حاصل از ورود کامپیوتر به عرصه کار شرکت‌های تولیدی، معایبی هم به همراه فناوری وارد این شرکت‌ها می‌شود. مجرمان سایبری افرادی هستند که در پی چنین فرصت‌هایی هستند که بتوانند از شرکت مورد نظر، مبلغ زیادی اخاذی کنند.
بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار فکر می‌کنند که هیچ تهدیدی شبکه آنها را هدف قرار نمی‌دهد.  
حدود 50 درصد از شرکت‌های کوچک یا متوسط دنیا دچار حملات سایبری شده‌اند و شرکت‌های تولیدی استعداد بهتری برای مواجهه با تهدیدات سایبری دارند.
یکی از علل این استعداد، وجود اطلاعات انبار است که می‌تواند برای مجرمان سایبری مفید باشد. دلیل دوم این است که اهداف بهتر مانند شرکت‌های بزرگ و بانک‌ها سعی می‌کنند که امنیت خود را به شکلی فزاینده بهبود ببخشند.
 
شرکت‌های تولیدی باید به شدت از اطلاعات حساس خود مراقبت کنند؛ زیرا مجرمان سایبری به دنبال سرقت همین اطلاعات هستند.
مجرمان سایبری می‌کوشند تا با دخالت در سیستم اینترنت اشیاء، کار را مختل کنند. مجرمان تلاش می‌کنند که IP سیستم‌ها را سرقت کنند. اتخاذ یک سیاست بهتر و مبتنی بر امنیت سایبری می‌تواند مشکلات زیادی را حل کند.
 
یکی از مشکلات موجود در پیش روی شرکت‌های تولیدی، عدم وجود نیروهای متخصص در زمینه امنیت سایبری است.
در شرکت‌های تولیدی افراد زیادی توان استفاده از کامپیوتر را ندارند و علاوه بر آن، توانایی‌ حساب و حل مسئله را هم ندارند و از این رو سازمان‎‌ها در برآوردن نیاز مشتری رضایت‌بخش عمل نمی‌کند. استفاده از قوانین و مقررات، بهبود ابزارها و همچنین آموزش‌های لازم می‌تواند کمک زیادی به امینت سایبری سازمان بکند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: امنیت سایبری مدیریت فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور
  • دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند/ ادعای دسترسی به سوالات
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند