Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- جشنواره انار شهرضا در روستاي امامزاده سيدعلي اکبر توليدکننده مرغوب‌ترين  انار کشور برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، دبير اين جشنواره و دهيار روستاي امامزاده سيدعلي اکبر هدف از برگزاري اين رويداد فرهنگي و اقتصادي را شکرگزاري براي افزايش توليد محصول باغ هاي انار اين روستاي مشهور به پايتخت انار ايران بيان کرد و گفت: براي حفظ و صيانت از اصالت و کيفيت و منحصر بودن محصول انار شهرضا به ويژه انار روستاي امامزاده شاه سيدعلي اکبر(ع) امسال اين روستاي ميزبان برگزاري جشنواره انار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسعود عباسي افزود: در اين جشنواره فرهنگي و اقتصادي 20غرفه با کد شناسايي انار توليدي اين روستا همچنين محصولات بومي و صنايع دستي منطقه ازجمله روغن حيواني، بافت تابلو فرش با حضور هنرمندان روستايي، پخت رب انار و ديگر فرآورده هاي انار برپا شده بود.
وي گفت: همچنين در حاشيه برگزاري اين جشنواره چادرهايي با ارائه ادوات کشاورزي و پخت آش محلي برپا شده بود.
ابراهيم اسماعيلي باغدار نمونه وعضو شوراي اين روستا هم گفت: روستاي امامزاده سيدعلي اکبر شهرضا داراي 50هکتار باغ انار با عملکرد حدود دو تن رقم دانه مشکي  است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جشنواره انار شهرضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ادامه داد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و گفت: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

هم اکنون ۵۵۰ بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • هدف‌ شرکت توسعه نیشکر : تولید ۷۰۰ هزار تُن شکر
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال