Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمود شمس‌ناتری در نشست هم‌اندیشی با تنی چند از اعضای حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی در چالوس که با حضور دبیر کل این حزب برگزار شد درباره دیدگاه‌ها و مواضع حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی اظهار داشت: ضرورت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ارتقاء اندیشه اسلامی، معنویت و اخلاق محمدی (ص) و معیار قرار دادن آنها در روابط و مناسبات فردی و اجتماعی و نیز تلاش برای زدودن رذیلت‌های اخلاقی از جمله ریا، تملق، نفاق و بی‌بندوباری از اهم وظایف حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ضرورت گسترش عدالت و رفع تبعیض، افزود: عدالت و قسط، هدف پیامبران الهی و مایه دوام و پایه قوام جامعه است و باید روح عدالت علوی حاکم بر تمامی سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های نظام اسلامی باشد.

دبیر حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی غرب مازندران با بیان اینکه در جامعه علوی هر صاحب اندیشه و نیرویی امکان و سرمایه هر صاحب سرمایه‌ای، استعداد و ثروت خدادادی هر منطقه و سرزمینی امکان شکوفائی و بروز دارند، تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های مساوی و تضمین دسترسی به امکان‌های برابر و برخورداری مناسب آحاد ملت از موهبت‌های جامعه، فراهم کردن زمینه شکوفایی استعدادها و آفرینندگی مردان و زنان در همه عرصه‌های مقابله با تبعیض و زیاده‌طلبی، زدودن ننگ فقر و تأمین زندگی شرافتمندانه برای همه افراد به ویژه محرومان و مستعضفان از وظایف قطعی و نخستین نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تشکیل شونده از سوی هر حزب است.

وی با اشاره به اینکه ارج‌گذاری به خدمت و فداکاری‌های مردم نشانه فضیلت و اقتدار معنوی یک جامعه است، گفت: از این‌رو، ادای دِین به ایثارگران عرصه جهاد و شهادت و ترویج فرهنگ متعالی بسیجی و قدردانی عملی و مستمر از فداکاری‌ها و جانبازی‌های بهترین فرزندان این مرز و بوم در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از جمله تکالیف حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی است.

شمس‌ناتری عنوان کرد: انسان در آئین الهی دارای کرامت است و پاسداری از حرمت آدمی و رعایت حقوق و آزادی‌های مشروع مردم از اهداف حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی است و انجام این وظیفه را منوط به آشنا ساختن مردم به حقوق خویش و زمینه‌سازی برای دست‌یابی آنها به آزادی‌های قانونی نظیر آزادی بیان، آزادی قلم، تشکیل اجتماعات و گسترش و تقویت نهادهای مدنی جامعه اسلامی، احترام به گرایش‌ها و نگرش‌های گوناگون که در نهایت در خدمت به اسلام و نظام جمهوری اسلامی است.

وی ابراز کرد: تقویت فرهنگ نقد و نقدپذیری، گسترش اخلاق و فرهنگ بحث و گفتگو و پرهیز از خودمحوری و خودکامگی و ممانعت از شکستن حرمت انسان‌ها و عدم تجاوز به حقوق و آزادی‌های قانونی، استقلال کشور و اقتدار ملت ایران تقویت روحیه عزت طلبی و سرافرازی در میان ملت که از امام عظیم الشأن و اسلام ناب محمدی و روحیه ایرانی به ارث رسیده است پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نیرومندتر ساختن بنیه دفاعی کشور ایران، حفظ هوشیاری و آمادگی مردم، پاسداری از هویت ایرانی بر پایه ارزش‌های اسلامی و انسانی و گرامی‌داشت مفاخر علمی، اجتماعی و نشر آثار و فرهنگ اسلامی و ملی از دیگر  مواضع و وظایف حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی است.

دبیر حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی غرب مازندران حاکمیت قانون و امنیت اجتماعی را مهم دانست و اظهار کرد: فراهم آوردن زمینه‌های تأمین آرامش و آسودگی‌خاطر مردم در تمامی عرصه‌های عمومی و خصوصی زندگی از جمله اساسی‌ترین حقوق ملت است. رسیدن به امنیت که لازمه ارتقاء معنوی و مادی جامعه است منوط به واقع‌بینی در طراحی اهداف، ثبات در اتخاذ سیاست‌ها و صراحت و شفافیت در وضع مقررات است.

وی تلاش برای حاکمیت قانون و ضابطه را شرط پیشرفت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برشمرد و گفت: استقرار امنیت و ثبات مستلزم مبارزه با قانون‌شکنی و خشونت و مقابله با سوء‌استفاده‌ کنندگان از امنیت و اعتماد ملی است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانون‌گذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان این درخواست، از مجموع ۱۸۹ رای ماخوذه، با ۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق و ۵ رای ممتنع با این تقاضا مخالفت کردند.

در اصل ۸۵ قانون اساسی آمده است:

«سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند، ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود. همچنین مجلس شورای اسلامی می‌تواند تصویب دائمی اساسنامه سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات دولتی یا وابسته به دولت را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های ذیربط واگذار کند و یا اجازه تصویب آنها به دولت بدهد.

در این صورت مصوبات دولت نباید با اصول و احکام مذهب رسمی کشور و یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد. تشخیص این امر به ترتیب مذکور در اصل نود و ششم با شورای نگهبان است. علاوه بر این مصوبات دولت نباید مخالف قوانین و مقررات عمومی کشور باشد و به منظور بررسی و اعلام عدم مغایرت آنها با قوانین مزبور باید ضمن ابلاغ برای اجراء به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • فضیلت‌های اخلاقی تحقق جامعه آرمانی را رقم می‌زند
  • دفاع از قانون حجاب به خواست مردم
  • دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است
  • سپاه پاسداران به عنوان بازوان معنوی ولایت فقیه عمل می‌کند