Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «تیمو سوئینی» وزیر خارجه فنلاند طی اظهارات رادیوئی خود در دیدار رسمی از آمریکا گفت:‌ «ما هیچ چیزی برای مخفی کردن نداریم. این اخلال موضوع خطرناکی است که ناوگان هوائی شهری ما را به شدت نگران کرده است. ما به روسیه  پاسخ خواهیم داد و در این مورد با آنها بحث خواهیم کرد و انتظار داریم که پاسخگو باشند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت امور خارجه فنلاند روز پنجشنبه اعلام کرد که شاهد ایجاد اخلال در سیستم مکان‌یابی جهانی در فنلاند در طول رزمایش‌های جنگی اخیر ناتو از خاک روسیه بوده است. 

کرملین روز دوشنبه گذشته ادعای فنلاند مبنی بر ایجاد پارازیت در سیستم مکان‌یابی جهانی طی رزمایش‌های نظامی ناتو از خاک روسیه را رد کرد.

پیش از این نیز طی ماه جاری میلادی اداره هواشناسی فنلاند نسبت به ترافیک هوایی به دلیل  اخلال گسترده در سیستم مکان‌یابی جهانی در شمال این کشور هشدار داده بود. اخیرا نروژ نیز اتهام مشابهی را علیه روسیه مطرح کرده است.

فنلاند عضو پیمان ناتو نیست اما به عنوان متحد در بزرگ‌ترین رزمایش این سازمان در دهه‌های گذشته که روز چهارشنبه به پایان رسید، ‌مشارکت داشته است. نیروهای ۳۱ کشور در مانورهای نظامی نزدیک به خاک روسیه در منطقه‌ای گسترده از دریای بالتیک تا ایسلند شرکت داشتند. 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فنلاند سفیر روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آلمان با بیش از ۳هزار نیرو در رزمایش‌های بزرگ ناتو در ماه مه ۲۰۲۴ که از امروز در لیتوانی و در مجاورت مرز روسیه آغاز شده است، شرکت خواهند کرد.

این رزمایش‌ زیرمجموعه رزمایش‌های بزرگ «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» است که از اواخر ژانویه آغاز شد. لیتوانی با منطقه «کالینینگراد» روسیه و متحد نزدیک این کشور یعنی بلاروس، مرز مشترک دارد.

برلین در اقدامی جداگانه، اوایل ماه جاری روند پیاده‌سازی برنامه‌ خود جهت استقرار دائمی یک تیپ زرهی مجهز را در لیتوانی آغاز کرد. مسکو این برنامه را تهدید و نیازمند اتخاذ «تدابیر ویژه» توصیف کرده است.

رزمایش ارابه‌ غول‌پیکر(Grand Quadriga۲۰۲۴) که قرار است تا پایان ماه مه به اتمام برسد، با مشارکت ۲۰۰ فقره ادوات و تسلیحات سنگین ارتش آلمان از جمله تانک‌های لئوپارد و پوما و همچنین خودروهای زرهی باکسر برگزار خواهد شد. ارتش لیتوانی پنجشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای نوشت که «محوریت این رزمایش جابه‌جایی دو لشکر از مرکز به شرق اروپا خواهد بود.»

کد خبر 6086557

دیگر خبرها

  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!