Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@12:09:04 GMT

سطح معيشت امام عصر(عج) پس از ظهور و استقرار حكومت

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۵۶۱۱

صراط:

بعد از ظهور در ابتدا جنگي سخت بين حضرت حجت (عج) (به همراه ياوران ايشان) و دشمنان آن حضرت رخ مي دهد، كه به پيروزي ايشان و پس از آن تشكيل حكومت، مي انجامد. حكومت آن حضرت متشكل از استانداران و كارگزاراني است كه جز به مصالح كشور اسلامي و خشنودي خدا نمي انديشند و تمام تلاش آنها براي گسترش عدالت بر زمين است بطوري كه گستره آن علاوه بر انسانها، حيوانات را هم در بر مي گيرد و همه از آن بهره مند مي گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و از آنجايي كه آن حضرت، امام هستند علاوه بر حكومت تشريعي، حكومتي تكويني نيز دارند[1] و بر دلها هم حكومت مي كنند. حكومت مهدوي، در تمام زمينه هاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، علمي، ديني، امنيتي و... تحولي عميق و رو به جلو ايجاد مي كند و پيشرفت در اين زمينه ها به گونه اي است كه بالاتر از آن قابل تصور نيست.

معمولا وقتي بندگان دنيا، به مقام و منصبي يا پست حكومتي برسند، نحوه زندگيشان عوض شده، و تجملات و ريخت و پاش روز به روز بالا مي گيرد، اما امامان معصوم و اولياء الهي چنين نبوده و نخواهند بود، بلكه در بعضي از موارد، زندگي خود را سخت تر از گذشته انتخاب مي نمودند. زيرا عمل ايشان، براي مردماني كه تحت پوشش حكومت او قرار گرفته اند، سرمشق و الگو مي باشد.
 با در نظر گرفتن اين موضوع كه قسمت مهمي از جرايم و جنايات و مفاسد اجتماعي از تجمل پرستي و پر زرق و برق شدن زندگي، و تشريفات بيهوده و پر خرج و كمرشكن آن سرچشمه مي گيرد، يكي از دلايل برچيده شدن مفاسد در دوران حكومت امام مهدي (عج) روشن مي گردد. در حديثي از امام رضا (ع) چنين آمده است: «و لباس قائم (عج) چيزي جز پارچه خشن نيست، و غذايش نيز تنها غذاي ساده و كم اهميت است.» [2].

منابع:

[1]. عيد ولايت، بخش 1، برترين نعمت الهي، عبدالله جوادي آملي، تفسير موضوعي، ج 9، بخش 7، امامت فيض ابدي، عبدالله جوادي آملي.

[2].  منتخب الاثر، گلپايگاني، ص 307. و از امام صادق (ع) نيز نظير اين روايت در اثبات الهداه، ج 7، ص 79، نقل شده است؛ كتاب يكصدپرسش وپاسخ پيرامون  امام زمان عج .عليرضارجالي تهراني صفحه226.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: امام زمان قیام امام زمان ظهور امام زمان حکومت امام زمان صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) امروز از مسجد نو واقع در خیابان آستانه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میّت توسط آیت الله سبحانی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور بیت حضرت امام (ره)، استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران برگزار شد.

مراسم ختم همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحومه معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403 پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران