Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:59:50 GMT

محبوبیت ترامپ اندکی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۵۷۲۸

محبوبیت ترامپ اندکی افزایش یافت

تهران – ایرنا – تارنمای هیل خبر داد که نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که میزان محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا پس از انتخابات میاندوره ای اندکی بهبود یافته و به 47 درصد رسیده است.

نظرسنجی مشترک تلویزیون اینترنتی این تارنمای آمریکایی و شرکت افکارسنجی هریس ایکس 9 و 10 نوامبر (18 و 19 آبان) و از میان یک هزار رای دهنده قطعی انجام شد و حاشیه خطای آن 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که 23 درصد پاسخگویان به شدت و 24 درصد آنان تا حدی از عملکرد ترامپ رضایت دارند.
53 درصد شرکت کنندگان دراین نظرسنجی نیز مخالف عملکرد رئیس جمهوری آمریکا بودند که 37 درصد آنان مخالفت خود را 'شدید' اعلام کرده و حدود 17 درصد نیز 'تا حدی' با ترامپ مخالف بودند.
نظرسنجی مشابهی که پیش از انتخابات میان دوره ای انجام شد حکایت از محبوبیت 45 درصدی ترامپ داشت و 55 درصد پاسخگویان نیز با عملکرد وی مخالف بودند.
از سوی دیگر میانگین نظرسنجی های منتشر شده در تارنمای ریل کلیر پالیتیکس (RealClearPolitics.com) نشان می دهد که اکنون میزان محبوبیت ترامپ 43 درصد بوده و مخالفت با وی 53 درصد است.
این نظرسنجی اخیر چندین روز پس ازانتخابات میاندوره ای 15 آبان انجام شد که از دید ناظران سنگ محکی برای ارزیابی عملکرد دو ساله ترامپ در کاخ سفید بود و دمکرات ها توانستند کنترل مجلس را به دست آورده ولی جمهوریخواهان کماکان اکثریت کرسی های سنا و فرمانداری ها را در اختیار داشته باشند.
به نوشته هیل، انتخابات میان دوره ای تا حد زیادی تبدیل به همه پرسی ای در مورد اولویت های مردم شده بود و نشان داد که آمریکا جامعه ای دوقطبی است.
اروپام**3092**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نظرسنجي انتخابات مياندوره اي 2018 آمريكا كنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است

نظرسنجی جدید راسموسن ریپورتز نشان می‌دهد که حدود نیمی از رای دهندگان آمریکایی معتقدند که کشورشان بی‌جهت دلارهای مالیات دهندگان را برای حمایت از شرکای خارجی خود مانند رژیم صهیونیستی و اوکراین هدر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس نظرسنجی از ۱۱۲۶ رأی دهنده احتمالی، به طور کلی، حدود ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که دولت ایالات متحده به طور کلی برای کمک های خارجی «بیش از حد» هزینه می کند.

براساس گزارش آرتی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه بسته بودجه ۹۵ میلیارد دلاری جدیدی را امضا کرد که بر اساس آن اوکراین قرار است ۴۸ میلیارد دلار تسلیحات و کمک‌های دیگر دریافت کند و ۲۳ میلیارد دلار دیگر برای تکمیل ذخایر تخلیه شده پنتاگون استفاده شود.

حدود ۴۷ درصد از این رای‌دهندگان گفتند که این کمک‌ها «خیلی زیاد» است، در حالی که حدود ۲۰ درصد از واشنگتن می‌خواستند پول نقد بیشتری خرج کند.

 یک نظرسنجی CBS News/YouGov که در اوایل ماه جاری انجام شد نیز نشان داد که حمایت عمومی از ادامه ارسال سلاح به کی‌یف کاهش یافته است. فقط ۵۳ درصد از بزرگسالان ایالات متحده معتقدند که دولت آنها باید به اوکراین کمک نظامی کند که در مقایسه با ۷۲ درصد دو سال پیش کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • اقتصاد آلمان شگفتی آفرید
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • وزارت راه : ۴٩ درصد از جمعیت ایران بر روی فرونشست و مجاور آن سکونت دارد
  • نشانه‌ های افزایش محبوبیت ایران در افکارعمومی جهان | نیویورکی ها درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت