Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@05:06:43 GMT

330 هزار تن شیر در استان مرکزی تولید می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۵۷۳۴

330 هزار تن شیر در استان مرکزی تولید می شود

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: 330 هزار تن محصول شیر خام سالانه در واحدهای دامداری و دامپروری این استان تولید می شود.

به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز شنبه در جریان بازدید از کارخانه شیر صلا افزود: 50 درصد شیر تولیدی استان مصرف داخلی دارد و بقیه به سایر استان ها از جمله استان تهران، فارس، خراسان و اصفهان ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از صدور مجوز 2 واحد تولید شیر خام در استان مرکزی خبرداد و گفت: بهره برداری از این واحدها نقش مهمی در افزایش تولید، اشتغال و درآمد اقتصادی در استان به همراه دارد.
استاندار مرکزی ادامه داد: کارخانه شیر صلا (صنایع لبنی اراک) با 50 سال سابقه فعالیت از شرکت های موفق در زمینه تولید محصولات لبنی استان و کشور به شمار می رود و رفع مشکلات، افزایش تولید و اشتغال هرچه بیشتر در این کارخانه نیازمند حمایت و توجه ویژه مسئولان به این واحد تولیدی دارد.
آقازاده یادآور شد: کارخانه لبنی صلا سال گذشته به دلیل برخی مشکلات در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود که با انجام حمایت ها و تلاش مدیران و کارکنان ظرفیت تولید این شرکت از خرید 6 تا هفت تن شیر در روز به 60 تن افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با فعالیت این شرکت در استان مرکزی زمینه اشتغال برای 200 نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.
استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: یک میلیون دلار انواع محصولات لبنی سال گذشته از شرکت لبنی صلا به خارج از کشور صادر شده است که با توجه به افزایش تولید این شرکت پیش بینی می شود میزان صادرات شرکت در سال جاری روند افزایشی داشته باشد.
مدیرعامل و نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز در این نشست گفت: با فعالیت کارخانه لبنی صلا در این شهرستان زمینه اشتغال برای 190 نفر به صورت مستقیم در استان مرکزی ایجاد شده است.
«حامد امینی»، ظرفیت اسمی کارخانه صنایع لبنی صلا را 300 هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل آماده نبودن زیر ساخت های تولید این کارخانه با ظرفیت حدود 100 هزار تن در استان مرکزی فعالیت می کند.
وی یاد آور شد: سال گذشته به دلیل برخی مشکلات خرید شیر خام در کارخانه شیر صلا به هفت تا هشت تن در روز رسید که با حمایت مسئولان و تلاش مدیران و کارکنان این کارخانه اکنون به 60 تن در روز افزایش یافته است.
مدیرعامل و نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و نبود بازار فروش، مشکلات واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید و افزایش 100 درصدی شیر خام را از جمله مشکلات کارخانه های لبنی استان و این کارخانه عنوان کرد.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.
1955/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استاندار استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل ازاداره کل شیلات استان اردبیل، محمد اله‌بخش در بازدید از واحد تولیدی شرکت صنایع غذایی و بسته‌بندی سروتن، تولیدکننده فرآورده کنسرو ماهی‌تُن و کنسرو‌های گوشتی نمین اظهار کرد: این کارخانه با ظرفیت اشتغال ۱۵۰ نفر و تولید روزانه ۱۲ تن انواع کنسرو ماهی از ظرفیت مهم تولید کنسرو تُن‌ماهی در شمال غرب کشور بشمار می‌رود.
وی افزود: این کارخانه با سرمایه‌گذاری انجام‌یافته و طرح توسعه در کوتاه‌مدت، ظرفیت تولید بیش از ۱۲ کنسرو تُن‌ماهی در روز را داشته و با تولید ۵ نوع محصول از انواع ماهیان شامل «ماکرل - گیدر» و «هوور وزرده»، به‌صورت بهداشتی و با تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی با فنّاوری بسیار بالا در سطح کشور در حال تولید و ارسال به سراسر نقاط کشور است.
مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به اینکه توجه به تنوع محصولات شیلاتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های جذاب برای صاحبان سرمایه است، بیان داشت: مهم‌ترین نکته در این سرمایه‌گذاری چرخه تأمین مواد اولیه و دستیابی به بازار‌های هدف قابل‌اعتماد و تضمین فروش محصولات تولیدی است.
مدیرکل شیلات استان اردبیل با بازدید از خط تولید و آزمایشگاه‌های کارخانه در دیدار با مدیران کارخانه در جریان روند پیشرفت طرح‌های توسعه این مجموعه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • فرایند تولید چاقوی حرفه‌ای سرآشپز‌ در کارخانه چینی (فیلم)
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • فرآیند تولید ادویه ها در کارخانه (فیلم)
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کلید خورد؟
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل