Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور مرادی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بازدید از نمایندگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان مریوان، اظهار داشت: با وجود اینکه مقام معظم رهبری کردستان و به خصوص شهرستان مریوان را استان و شهرستان فرهنگی عنوان کردند، اما سازمان صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان اداره ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: این در حالی است که مریوان به لحاظ گردشگری ثبت جهانی شده است، اما تنها نمایندگی سازمان میراث فرهنگی دارد و طبق گفته کارکنان از اعتباراتی که به این نمایندگی داده شده است در سال 97 تنها 70 میلیون تومان بودجه تخصیص یافته است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: مریوان با دریاچه زریوار، آثار گردشگری و صنایع دستی که دارد از پتانسیل های خدادادی و طبیعی برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است اما فاقد اداره و نیروی متخصصی لازم در حوزه گردشگری است.

وی با بیان اینکه نمایندگی سازمان میراث فرهنگی در مریوان تنها 3 کارمند دارد، اظهار داشت: برای معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متاسفم که برای گردشگری شهرستان مریوان تنها 70 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته که تنها هزینه آب و برق و هزینه های ساختمان استیجاری فرسوده می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه انتظار می رود به صنعت گردشگری مریوان توجه ویژه ای شود، بیان داشت: شهرستان مریوان قطب گردشگری است، دریاچه زریوار چهارمین دریاچه دائمی آب شیرین در جهان است اما توجهی از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمی شود وتنها با 70 میلیون تومان اداره می شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای مهارت بیش از ۶ هزار صنعتگر صنایع دستی

محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۷۲۰ نفر در دوره‌های تخصصی و عمومی با هدف ارتقای کیفیت محصولات صنایع دستی، ترویج هنر‌های دستی، احیای رشته‌های بومی و اشتغال آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی افزود: از این شمار ۶ هزار و ۱۵۹ نفر در رشتته‌های عمومی و ۵۷۱ نفر در دوره‌های تخصصی شرکت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: این دوره‌های در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بشاگرد، رودان، بندرخمیر و قشم برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • ارتقای مهارت بیش از ۶ هزار صنعتگر صنایع دستی
  • مرمت دیوار تاریخی سدار در بندرخمیر