Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه منابع بنادر و دریانوردی گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور که به دنبال اعمال تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا علیه کشور ایجاد شده، این سازمان به عنوان طلایه دار تجارت بین المللی کشور راهکارهای گوناگونی برای مقابله با این تحریم ها در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا به نقل روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، منصور آرامی روز شنبه در همایش یکروزه معاونان توسعه مدیریت و منابع بنادر کشور که در بندر شهید رجایی افزود: با تدابیر اتخاذ شده، اجازه نخواهیم داد تا مأموریت های سازمانی و فعالیت بنادر اصلی کشور دچار خلل شود حتی در تلاش هستیم که بنادر کوچک که با معیشت مردم ساحل نشین ارتباط مستقیمی دارند، نیز فعال نگه داشته شوند.
وی با بیان اینکه در مدیریت اجرایی اصل بر این است که با از دست رفتن یک فرصت، باید به دنبال استفاده از فرصت های جدید باشیم، گفت: در شرایط تحریم باید از تمام ظرفیت های سازمان بنادر برای کمک به رونق اقتصادی کشور بهره گرفت.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کاهش هزینه های جاری را از جمله راهکارهای عملی برای چابک سازی سازمانی دانست و خاطرنشان کرد: با مدیریت هزینه ها می توان شرایطی را ایجاد کرد که رسالت سازمان دچار مشکل نشود.
آرامی ادامه داد: علاوه براین، برنامه هایی داریم که با وجود مدیریت هزینه ها، خللی در رفاه و معیشت کارکنان سازمان و بنادر نیز ایجاد نشود و باید با اجرای درست و به موقع برنامه های سازمانی و دستیابی به اهداف تعیین شده، شرایط سخت اقتصادی پیش رو را پشت سر بگذاریم. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پایه اقتصاد ایران را وابسته به دریا دانست و گفت: وابستگی به انرژی و درآمدهای نفتی نیز به فعالیت های دریامحور مرتبط است، زیرا بخش اعظم این صنعت هم در بخش تولید و هم در بخش حمل و نقل در پهنه دریا انجام می شود.
وی با بیان اینکه 90 درصد تجارت کشور نیز به حمل و نقل دریایی وابسته است، گفت: بنابراین، توجه به نیروی انسانی در بنادر و بخش های دریایی که محور اقتصادی کشور هستند، توسعه و رشد اقتصادی را به دنبال دارد.
وی نیروی انسانی را محور اصلی توسعه هر جامعه و سازمانی توصیف کرد و با بیان اینکه رفع نیازمندی ها و به فعلیت رساندن ظرفیت های بالقوه در کشور ضرورت توسعه منابع انسانی را بیشتر می کند، اظهار داشت: توجه به این سرمایه مهم باید مستمر و مداوم باشد و به جنبه های مادی و معنوی آن توجه همزمان داشت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تشریح برنامه های توسعه ای بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران پرداخت و یاد آور شد: در این بندر، هم اکنون افزون بر 20هزار میلیارد ریال پروژه در حال اجراست و 50 هزار میلیارد ریال پروژه نیز آماده بهره برداری است که با حضور مدیران ارشد کشور افتتاح رسمی آنها آغاز می شود.
الله مراد عفیفی پور تصریح کرد: این پروژه ها با همراهی تمام ارکان سازمان بنادر کلید خورده و در حال اجراست، هر چند نشانه هایی وجود دارد که برخی از آنها زودتر از برنامه زمانبندی بهره برداری شوند.
6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنادر ودريانوردي همايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بنادر جدید لنگه و مکران آغاز خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور شامگاه چهارشنبه در کارگروه توسعه دریا محور استان هرمزگان، اظهار کرد: مسیری که استان هرمزگان برای توسعه دریا محور آغاز کرده است دقیقاً منطبق بر خروجی و جمع‌بندی هیأت دولت است.

وی افزود: رئیس جمهور از ما می‌خواهد در حوزه دریا پروژه محور کار کنیم چرا که در اجرای پروژه‌ها هم اشتغال بالایی حاصل می‌آید و ضمن ایجاد رونق در معیشت مردم رشد اقتصادی را نیز در پی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۷ ارگان مرتبط با دریا در کشور فعالیت دارند، گفت: پروژه‌های خوبی توسط این ارگان‌ها در حوزه دریا آغاز شده است و تمام تلاش ما این است که بتوانیم با هم‌افزایی این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم.

صفایی عنوان‌کرد: همه همت هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی معطوف بر این است که پروژه‌هایی را که در مرحله مطالعات هستند سریعاً به مرحله آغاز عملیات اجرایی برسانیم از این رو مجدانه مقدمات آغاز پروژه بندرگاه جدید لنگه را در غرب هرمزگان پیگیری می‌کنیم و در شرق نیز تلاش می‌کنیم عملیات اجرایی بندر مکران طی سال جاری آغاز شود چرا که طبق سیستم سازمان بنادر اگر پروژه‌ای آغاز شد مستمرا با تخصیص بودجه ادامه پیدا خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به طرح توسعه پس‌کرانه بندر شهید رجایی و عملیات اجرایی پل دسترسی به بندرگاه فعلی از پس‌کرانه جدید، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین به ظرفیت بندری هرمزگان اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به طرح محدوده بزرگ گردشگری دریایی استان در بنادر نخل‌ناخدا و شهید حقانی ادامه داد: این طرح در اسکله نخل‌ناخدا در حال انجام است و در بندر شهید حقانی نیز تلاش خواهیم کرد توسعه حوضچه‌ها را آغاز کنیم تا ظرفیت حمل و نقل گردشگران در حوزه دریا دوچندان شود.

وی بابیان اینکه هرمزگان پتانسیل تبدیل شدن به مرکز تربیت نیروی انسانی متخصص حوزه دریا را دارد، عنوان‌کرد: ما آمادگی کامل داریم بتوانیم در قالب همکاری مشترک با استان کمک کنیم تا این مرکزیت علمی در استان ایجاد شود و دانشجوهای مرتبط با حوزه دریا و علوم و فنون دریایی در هرمزگان تربیت شوند.

کد خبر 6100901

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده
  • مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است
  • عملیات اجرایی بنادر جدید لنگه و مکران آغاز خواهد شد
  • پیشرفت ۶۸ درصدی پایانه صادرات و ترانزیت کالا در بندر بوشهر
  • سازمان توسعه تجارت سیاستگذار صنعت نمایشگاهی یا حامی یک سایت نمایشگاهی
  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ
  • مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ صادر شد
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم