Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:44:35 GMT

بیش از 33 هزار مسافر از طریق فرودگاه ماکو جابجا شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۵۸۸۱

بیش از 33 هزار مسافر از طریق فرودگاه ماکو جابجا شدند

ارومیه- ایرنا- مدیر فرودگاه منطقه آزاد ماکو گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 33 هزار و 134 مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شده اند.

قربان محرم نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت برقرار نبودن پرواز در بازه زمانی 22 شهریور تا 18 مهر سال جاری را انجام اقدام های عمرانی تکمیلی برای این فرودگاه عنوان کرد و افزود: میزبان بار جابجا شده طی این مدت نیز 22 هزار و 776 کیلوگرم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه هر هفته سه پرواز در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه با هواپیمای 737 بوئینگ شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه ماکو به تهران و بالعکس انجام می شود، اظهار داشت: برقراری پروازهای روزانه در این فرودگاه از اهداف کوتاه مدتی است که تا پایان سال جاری انجام می شود.
وی توسعه امکانات مختلف برای این فرودگاه را در راستای ایجاد یک «شهرک فرودگاهی» در آینده عنوان کرد و گفت: سوخت گیری و لایتنینگ /سیستم روشنایی/ این فرودگاه نیز در آینده نزدیک انجام می شود.
محرم نژاد اضافه کرد: پیش از این فرودگاه به بهره برداری رسیده بود تا با پروازهای مختلف نواقص احتمالی آن شناسایی شود و طی هفته جاری و همزمان با سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی به صورت رسمی افتتاح می شود.
به گزارش ایرنا نخستین پرواز رسمی از فرودگاه منطقه آزاد ماکو 23 اسفند سال 1395 با حمل خانواده های شهدا به عنوان مسافر با هواپیمای بوئینگ 737 به سوی مشهد انجام شد تا فرودگاهی که در کمتر از 2 سال احداث شد، با استفاده از ترمینال موقت مورد بهره برداری قرار گیرد.
توسعه فرودگاه ها در آذربایجان غربی زمینه حضور بیشتر گردشگران و سرمایه گذاران را فراهم می کند و به رونق اقتصادی این خطه کم برخودارتر منجر می شود.
ارتباطات و دسترسی آسان نکته کلیدی در مقوله گسترش گردشگری بوده و از این رو وجود فرودگاه در شمال آذربایجان غربی برای شهرستان های همجوار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
7129/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد امور زيربنايي فرودگاه ماكو ماكو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان

به گزارش صدای ایران به نقل از تسنیم،روابط عمومی فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان: پرواز تهران - زاهدان - مشهد ساعت ۱۹:۰۵ امشب بعلت رگبار شدید باران، تگرگ و رعد و برق از ۴۰ مایلی جنوب غربی زاهدان به فرودگاه کرمان رفت.

دیگر خبرها

  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد