Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:46:37 GMT

معاون ترامپ:کشورهای آسیا-پاسفیک از چین وام نگیرند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۶۰۸۵

معاون ترامپ:کشورهای آسیا-پاسفیک از چین وام نگیرند

کوالالامپور- ایرنا- معاون رئیس جمهوری آمریکا با هشدار به تجارت کشورهای آسیا - پاسفیک با چین گفت این کشورها نباید از پکن وام بگیرند زیرا حاکمیت ملی شان به خطر می افتد.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، از رسانه های استرالیایی،'مایک پنس' معاون دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نشست سران سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (اَپک) با حمله به سیاست ارائه وام های کلان و طولانی مدت چین به کشورهای آسیایی گفت: آسیایی ها نباید از این وام ها که حاکمیت آنها را به خطر می اندازد و آنها را به پکن وابسته می سازد استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (اَپک) امروز شنبه در کشور جزیره ای و کوچک پاپوا گینه نو در اقیانوس آرام با حضور 21 نفر از رهبران و مقام های ارشد کشورهای مختلف این منطقه آغاز به کار کرد.
'پنس' در حاشیه این اجلاس 2 روزه در پاپوا در نشستی با تجار و سرمایه گذاران آسیایی در گینه نو افزود:کشورهای آسیایی می توانند از واشنگتن و متحدان آمریکا برای کمک های مورد نیاز برای توسعه بخش های زیر ساختی خود استفاده کنند.
وی در سخنرانی خود طرح چند میلیارد دلاری یک کمربند یک جاده هند که از سال 2013 در منطقه آسیا- پاسفیک آغاز شده است را زیر سوال برد.
معاون رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به چین تصریح کرد برخی از کشورها اقدام به ارائه وام های کلان زیرساختی به دولت های منطقه و دیگر نقاط جهان کرده اند در حالیکه پروژه های مطرح شده در منطقه ماندگار نیست .
وی از دولت های آسیا-پاسفیک خواست تا همانند امریکا مراقب منافع و استقلال خود باشند و همواره منافع کشور خود را در صدر امور قرار دهند.
'پنس'به کشورهای منطقه پیشنهاد کرد از کمک هایی آمریکا و متحدان واشنگتن در آسیا- پاسفیک مانند ژاپن و استرالیا استفاده کنند.
معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت که دولت آمریکا به خوبی می داند که 'رقابت ایالات متحده و چین' باعث ایجاد اضطراب در منطقه شده است.
وی افزود: ایالات متحده به دنبال یک رابطه بهتر با چین بر اساس انصاف متقابل و احترام به حاکمیت است.
اگرچه آمار دقیقی از میزان وام های ارائه شده چین به کشورهای حوزه پاسفیک در دست نیست اما برخی رسانه ها آمارهای غیر رسمی 1.3 میلیارد دلار را ذکر کرده اند.
چین با رد این ادعا که وام های پکن به کشورهای منطقه یک تله اقتصادی است افزود:این کشورها در مسیر ابتکار یک کمربند یک جاده ( جاده ابریشم جدید) قرار دارند و این وام ها برای بازسازی و نوسازی و
و رشد و توسعه جهانی در اختیار این کشورها قرار گرفته است.
آمریکا و چین سالهاست که در منطقه آسیا- پاسفیک رقابت جدی و طولانی را دارند.
آساق**1599 **1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا چين اپك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)




ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی و آمریکا را فروریخت
  • وجوه فراملی و فرانظامی عملیات‌ «وعده‌صادق»