Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@13:58:22 GMT

اهدای عضو بانوی نهاوندی جان چند بیمار را نجات داد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۶۲۸۹

اهدای عضو بانوی نهاوندی جان چند بیمار را نجات داد

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: بانوی ۶۱ ساله نهاوندی با اهدای اعضای بدنش جان چند بیمار را نجات داد. ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ استانها همدان نظرات

مومنعلی دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند، اظهار داشت: خانواده یک بیمار مرگ مغزی در شهرستان نهاوند با رضایت خود اعضای وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خانم طاهره ابوالفتحی بیمار 61 ساله ساکن روستای میلاب که با نشانه‌های سکته مغزی و سطح هوشیاری پایین به بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند مراجعه کرده بود، اقدامات اولیه درمانی برای احیای این بیمار انجام و در بخش «آی‌سی‌یو» بستری شد.

دارابی افزود: با قطعی شدن مرگ مغزی این بیمار، کارشناس رابط اهداء عضو بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان پس از صحبت با خانواده وی رضایت خود را برای اهداء اعضای وی اعلام و شب گذشته به بیمارستان سینای تهران اعزام شد.

وی عنوان کرد: اعضای اهداء شده مرحومه شامل کبد و تمام نسوج قابل پیوند این بیمار به بانک اهدای اعضا منتقل شده و به بیماران نیازمند پیوند داده می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند ضمن تسلیت و تشکر از خانواده ابوالفتحی و تقدیر از اقدام ایثارگرانه و انسان دوستانه آنان، بیان کرد: غم از دست دادن عزیزان بسیار سخت و جان‌کاه است اما اهدای اعضا به بیماران نیازمند معامله معنوی با خداوند متعال است و این‌گونه اقدامات از ایثار و فداکاری مکتب اهل‌بیت علیه‌السلام و آموزه‌های دینی سرچشمه می‌گیرد.

دارابی با بیان این‌که بر اساس فرموده خداوند در قرآن کریم نجات و جان بخشیدن یک انسان در واقع جان بخشیدن به تمامی انسان‌ها است، گفت: با اهدای اعضای فرد متوفی به بیماران نیازمند، نامش در اذهان جامعه به نیکی ماندگار خواهد ماند.

وی تصریح کرد: هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار را از مرگ حتمی نجات دهد که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود تا بسیاری از بیماران نیازمند به اهدای عضو را نجات دهند.

دارابی افزود: این اهدای عضو سیزدهمین مورد اهدای عضو در شهرستان نهاوند است که فرهنگ‌سازی خوبی در این زمینه انجام شده است و در یکی از روستاهای شهرستان که اهدای عضو داشتند، تقریباً همه مردم روستا کارت اهدای عضو را تکمیل کردند که اقدامی بسیار شایسته و خداپسندانه است.

وی تاکید کرد: مراحل اهدای عضو به این صورت است که پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان بیمارستان‌ها و تأیید پزشک قانونی به‌عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت‌نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ن

R41405/P1361/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم

استاندار کرمانشاه گفت: در سال گذشته در خصوص آمار پیوند کلیه در استان روند خوبی طی شده که این نشان دهنده روحیه ایثارگری و بخشندگی در مردم کرمانشاه است و باید آن را تقویت کنیم و جدی بگیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی امروز _چهارشنبه هشتم فروردین _ در بازدید از مرکز همودیالیز نوبهار در مرکز استان اظهار داشت: این مرکز نیاز به برخی از پشتیبانی‌ها دارد که حتماً انجام خواهد شد.

وی افزود: تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو بسیار مهم است و در این راستا باید این فرهنگ را میان خانواده‌هایی که عزیزان آن‌ها دچار حادثه و مرگ مغزی شده‌اند، ترویج کنیم تا همه این نگاه انسانی و اسلامی را پاس بدارند زیرا اهدای عضو، اهدای زندگی است.

وی ادامه داد: بیماران خاص از جمله بیماران دیالیزی نیاز به برخی حمایت و پشتیبانی‌ها دارند و بر این اساس در بخش بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها دولتی و هم مراکز خصوصی که این کارها را انجام می‌دهند، نیاز به تقویت دارد.

صحرایی عنوان کرد: در بحث فرهنگ سازی و پشتیبانی‌های پایه هم باید تلاش کنیم تا در استان این فرهنگ نیز تقویت شود.

استاندار کرمانشاه گفت: طی آماری که مسئولان ذی‌ربط دادند در سال گذشته در خصوص پیوند کلیه در استان چه در خویشاوندان و چه در اهدای عضو و مرگ مغزی و چه خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند روند خوبی صورت گرفته است که این نشان دهنده روحیه ایثارگری در مردم کرمانشاه است و باید آن را تقویت کنیم.

کد خبر 739780

دیگر خبرها

  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی درگزی جان یک نفر را نجات داد
  • بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی یک بیمار شد
  • بانوی مسیحی آمریکایی در نهاوند مسلمان شد