Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی امروز 26 آبان ماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه در مدرسه عالی امام خمینی(ره) گفت: جامعه المصطفی(ص) در گذشته دو موسسه در داخل و خارج بود که خدمات ارزشمندی نیز در این مجموعه انجام شد.

وی هدف از تاسیس این نهاد توسط مقام معظم رهبری را نشر علوم اهل‌بیت(ع) و معارف دین در سطح جهان ذکر کرد و افزود: این موسسه در 100 کشور حوزه علمیه و موسسه آموزشی تشکیل شده است و فارغ‌التحصیلان آن به عنوان طلاب فاضل و عالم و استاد در کشورهای مختلف منشا خدمات فراوان هستند و این مساله در دنیا به شکل چشمگیری قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با ذکر این مطلب که تالیفات طلاب المصطفی در سطح تدریس در حوزه و دانشگاه است گفت: دراین مدت ترجمه‌های گرانسنگی از این طلاب به جای مانده است و آثار علمی عظیم شیعه به زبان‌های مختلف جهان ترجمه شده است.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب نام این مرکز و مدیر مرکز و رضایت رهبری از تشکیل این مرکز همچنین با اشاره به روند انتخاب حجت‌الاسلام عباسی بیان کرد: پس از انتخاب آیت‌الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه کشور پس از تشکیل جلسات مختلف جایگزین شایسته ایشان نیز مشخص شد؛ حجت‌الاسلام عباسی نیز نیز فردی عالم و فاضل و متدین و با تجربه و مدیر است.

مقتدایی بیان کرد: مدیر جدید باید سعی کند که فارغ‌التحصیلان را به کشورهای خود اعزام و به آنان گوشزد کند تا اقتضائات آن کشور را رعایت کنند؛ هرکشوری دارای اقتضائاتی است و کسانی که فارغ التحصیل می‌شوند باید با دست پر به کشورهای خود بروند و مهارت هایی برای مدیریت امور فرهنگی و علمی بیاموزند تا در کشورهای خود موثر باشند.

وی همچنین با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) گفت: امام حسن عسکری(ع) به احمدبن اسحاق قمی خبر این غیبت را بیان کردند؛ امام حسن عسکرِی(ع) بیان کردند که از زمان آدم ابوالبشر تا کنون خداوند بشر را خالی از حجت نگذاشته است؛ از امروز نیز تا صبح قیامت زمین خالی از حجت نخواهد بود.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران بیان کرد: دراین هنگام از امام سوال شد که خلیفه پس از شما کیست؟ امام نیز پس از این حرف به اتاق دیگر رفتند و آقازاده‌ای را با خود آوردند و بیان کردند که حجت پس از من این پسر است و مشخصات ایشان را عرض کردند و خبر غیبت طولانی ایشان را نیز بیان کردند.

وی گفت: ابن فضل نقل کرده است که امام صادق(ع) فرمودند که غیبت امام زمان(عج) لابد منه است؛ سپس حضرت فلسفه غیبت به ماجرای حضرت موسی و حضرت خضر نبی اشاره کرد و آن را دارای حکمت‌های الهی دانستند و فلسفه آن را موکول به دوران ظهور ذکر کردند.

آیت‌الله مقتدایی یادآورشد: عرفان‌های کاذب و مدعیان دروغین و یمانی‌ها و... که مدعی امام زمانی هستند از انحرافات دوران غیبت است؛ متاسفانه افرادی نیز به این گروه‌ها می‌گروند؛ امام کاظم(ع) قسم خوردند و فرمودند که این غیبت طول می‌کشد تا امتحانات بسیاری بر امت وارد شود.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران بیان کرد: ایمان قوی و بلندی برای کسانی است که در طول غیبت بر این اعتقاد اصیل باقی می مانند و کسانی که منحرف می شوند قطعا در این ابتلا و امتحان شکست خورده‌اند.

وی گفت: روزی پیامبر اکرم در جمع برادران بیان کردند که ای کاش در میان برادرانم بودم؛ در آنجا عمر و ابوبکر ذکر کردند که مگر ما یار شما نیستیم؟ حضرت فرمودند که شما اصحاب من هستید ولی برادران من در آخرالزمان بدون اینکه من را دیده باشند به من ایمان آورده‌اند و من را دوست دارند و رسالت من را تصدیق می‌کنند و موانع بزرگ را کنار می‌گذارند و اعتقادشان را ثابت نگاه می‌دارند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قم ایکنا قرآن مقتدایی تودیع و معارفه المصطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

تین نیوز

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری توضیح داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سید مرتضی حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

وی گفت:به مانند گذشته پرداخت های جدید حقوق بازنشستگان به اضافه مابه التفاوت فروردین ماه، از اردیبهشت امسال اعمال خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: سطح خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال جدید افزایش یافته و نیمی از هزینه های بیمه تکمیلی افراد را سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

حسینی تصریح کرد: در این راستا 20 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جدید تعیین شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نمونه هایی از کلام علما درباره مسجد مقدس جمکران | مسجد جمکران 1072 ساله شد
  • مهارت‌های پرتقاضا در بازار کار آینده
  • «محفل امام حسنی‌ها» احیای شعائر اسلام بود
  • شب یا صبح؛ بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتی است؟/ ۵ دستور برای رفتن روی ترازو
  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • کنترل کیفیت محصولات خط تولید با سامانه هوش مصنوعی
  • نظارت بر کیفیت محصولات با سامانه هوش مصنوعی
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم