Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@11:28:56 GMT

سناریو های مختلف دولت برای بودجه سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۶۳۹۶

سناریو های مختلف دولت برای بودجه سال ۹۸

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید دولت با توجه به تمام شرایط اقتصادی سناریوهای متفاوتی برای بودجه سال ۹۸ در نظر دارد. به گزراش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عزت‌الله یوسفیان ملا با اشاره به نحوه بودجه نویسی برای سال ۹۸ اظهار داشت: از جمله اقداماتی که سازمان برنامه و بودجه برای بودجه نویسی سال آینده انجام داده این است که از برخی از اعضای کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس دعوت به همکاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استفاده دولت از نمایندگان برای بودجه نویسی
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: تاکنون دولت برای بودجه نویسی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه یا نمایندگان مجلس استفاده نمی‌کرد و تا روزی که لایحه ارائه می‌شد در جریان نحوه بودجه نویسی قرار نمی‌گرفتیم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: با این حال امسال دولتی‌ها، نمایندگان را در بودجه‌نویسی دخالت داده‌اند و نمایندگانی که به امور بودجه ریزی تسلط دارند در سازمان برنامه و بودجه کل کشور مستقر شده اند.

وی ادامه داد: همچنین سازمان برنامه و بودجه تمام احتمال‌ها و فرضیه‌ها بودجه نویسی در نظر گرفته و با شرایط مختلف بودجه را پیش‌بینی کرده است به عبارتی مشخص کرده اند اگر درآمد ما از نفت هر شرایط خوب یا بدی داشته باشد هزینه‌های کشور را متناسب با آن طراحی کرده اند.

یوسفیان ملا در ادامه گفت: وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: بنابراین دولت تمام گزینه‌های مختلف را در شرایط متعدد اقتصادی کشور مد نظر گرفته‌اند و متناسب با آن بودجه جاری و بودجه عمرانی را طراحی کرده است.

مجلس تأکید کرد: دولت طوری برنامه ریزی کرده است که اگر صادرات نفتی و غیرنفتی در سال آینده نداشته باشیم چگونه بودجه مورد نیازاداره کشور را تامین کند با این حساب دولت تمام گزینه‌ها را در نظر گرفته است و در بودجه سال ۹۸ به تمام این احتمال‌ها پرداخته است.

پروژه‌های جدید طراحی نمی‌شود
این نماینده همچنین بیان داشت: دولت در نظر دارد هزینه‌های کشور را کاهش دهند و در بخشی از موارد صرفه جویی داشته باشد به عبارتی قرار نیست پروژه‌های جدیدی در قانون بودجه سال ۹۸ طراحی شود.

یوسفیان تاکید کرد: پروژه‌هایی که در سال ۹۸ به اتمام می‌رسند مورد توجه و اولویت دولت قرار گرفته است و به همین دلیل پروژه جدیدی طراحی نمی‌شود تا تمام پروژه‌های طراحی شده در گذشته به اتمام برسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: دولت برای بودجه نویسی سال ۹۸ سیاست‌های جدیدی را آغاز کرده است که تعریف نکردن پروژه‌های جدید و صرفه جویی در هزینه‌ها از جمله این سیاست‌ها به شمار می‌رود. /

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سناریوهای دولت بودجه 98 سناریوهای دولت برای بودجه بودجه سال 98 شرایط اقتصادی حساس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دولت سیزدهم برای استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش‌های مختلف برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، صبح امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت_ وارد شهر یاسوج شد.

وی در بدو ورود به شهر یاسوج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند، می‌ستایم و از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.

زلفی‌گل افزود: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند، معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.

وی در خصوص حمایت از نخبگان، گفت: در دولت مردمی سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای مختلفی انجام شده‌است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با همکاری بنیاد نخبگان آئین‌نامه جذب نخبگان را به عنوان عضو هیئت علمی بازنگری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از این به بعد دیگر نخبگانی که بنیاد نخبگان معرفی می‌کنند، نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیم به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

زلفی‌گل افزود: در توافق‌نامه‌ای که با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم، سال گذشته ۱۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه شدند مخصوصاً آن‌هایی که المپیادی هستند و مدال دارند.

وی گفت: اگر در رشته‌های مرتبط خود درس بخوانند در آینده به عنوان عضو هیئت علمی استخدام می‌شوند.

وزیر علوم دولت سیزدهم تصریح کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم، هم در سال گذشته و هم در سال‌جاری در دفترچه کنکور خواهد آمد و با اتاق بازرگانی هم جلساتی داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم از طرق مختلف برای بورس کردن رتبه‌های برتر استفاده کنیم که نگران آینده شغلی خود نباشند و در کشور بمانند.

وی خاطرنشان کرد: جدای از این‌ها تلاش می‌کنیم دانشگاه فنی حرفه‌ای با یک کنسرسیوم یا ائتلاف اشتغال را با صنایع مختلف شکل دهیم که تکنسین برای آنها تربیت کند و همچنین دانشگاه علمی و کاربردی در رایزنی با صنایع مختلف حدود چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال برای اساس نیاز صنایع آموزش می‌دهد.

وی گفت: دولت چنین اقداماتی را انجام داده است تا نخبگان دغدغه‌ای نداشته باشند و در کشور بمانند.

کد خبر 748324

دیگر خبرها

  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند