Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@14:39:46 GMT

قیمت جدید شیرخام تصویب شد/۲۰۰۰ تومان در دامداری ها

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۶۴۶۳

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور از تصویب قیمت ۲۰۰۰ تومان برای شیرخام درب دامداری، در ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: کرایه حمل نیز به این مبلغ افزوده می شود. آفتاب‌‌نیوز : سید احمد مقدسی از تصویب قیمت ۲۰۰۰ تومان برای شیرخام درب دامداری، در ستاد تنظیم بازار خبر داد و اظهارداشت: کرایه حمل نیز به این مبلغ افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه قیمت تصویب شده برای شیرخام با چربی ۳.۲ درصد است، گفت: برای هر یک دهم چربی شیر، ۲۰ تومان پاداش یا جریمه در نظر گرفته شده است، به این معنی که اگر از ۳.۲ درصد چربی آن بالاتر باشد پاداش و اگر از این میزان پایین تر باشد جریمه به آن تعلق می‌گیرد.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه نرخ جدید طی امروز یا فردا ابلاغ خواهد شد، افزود: لبنیات در پی این افزایش نرخ، گران نخواهد شد چون لبنی ها قبلا محصولات خود را گران کرده اند.
مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات ایجاد شده میان دامداران و کامیون داران، اضافه کرد: حمل نهاده های دامی دچار اختلال شده است.
وی با بیان اینکه قبلا کرایه حمل هرکیلوگرم  نهاده از بندر امام تا تهران ۹۵ تومان بود که بعدا به ۱۱۶ هزارتومان افزایش یافت، گفت: هم اکنون راننده ها برای حمل هر کیلوگرم نهاده ۲۰۰ تومان تقاضا می کنند؛ اما در  بارنامه ای که راننده به ما می دهد کرایه حمل همان ۱۱۶ هزارتومان ذکر شده و باقی را راننده به صورت نقدی دریافت می کند، بدون اینکه تولیدکننده سندی داشته باشد.
مقدسی افزود: به دلیل اینکه دام ها گرسنه هستند و نمی توان آن ها را در چنین شرایطی نگه داشت ما چاره ای جز توافق با رانندگان نداریم ضمن اینکه رانندگان می گویند وزارت راه به آنان اعلام کرده که مستقیما با صاحب کالاهای حملی وارد توافق و معامله شوند.مهر  کد خبر: ۵۵۷۱۷۷ تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت شیر تصویب شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور

به گزارش قدس آنلاین، نتایج طرح آمارگیری از دامداری های کشور در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که تعداد گاو و گوساله به تفکیک نژاد، شامل «۱.۶۵ میلیون راس نژاد اصیل»، «۲.۳۳ میلیون راس نژاد آمیخته» و «۱.۴۷ میلیون راس نژاد بومی» بوده است.

در حالی که تعداد گاو و گوساله اصیل در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۲۵ میلیون راس بوده است.

همچنین طرح آمارگیری از دامداری های کشور نیمه دوم فصل پاییز سال ۱۴۰۲ اجرا شد. در این طرح آمارگیری که به صورت نمونه‌ای اجرا شد، اطلاعات مربوط به تعداد انواع دام، مقدار تولید شیر، تغییرات تعداد دام (تعداد دام خریداری شده، تعداد دام پروار شده، تعداد دام فروخته شده، تعداد دام زائیده شده، تعداد دام ذبح شده و تعداد دام تلف شده)، مقدار علوفه مصرفی، ارزش سرمایه‌گذاری و دریافتی‌ها و پرداختی‌های دامداری‌ها گردآوری شده است.

این طرح آمارگیری با بیش از ۴۴۰ نفر نیروی انسانی (آمارگیر، بازبین و کارشناس) با مراجعه حضوری به واحدهای نمونه اجرا شد. این طرح آمارگیری با فاصله زمانی سه ساله اجرا می‌شود و نتایج آن در سطح استان استخراج و منتشر شده است.

بر اساس نتایج حاصل از این طرح، ۱.۳ میلیون بهره‌بردار دارای دام در سطح کشور وجود دارد که تعداد دام موجود در این دامداری‌ها شامل ۴۴ میلیون راس «گوسفند و بره» ۱۶.۳ میلیون راس «بز و بزغاله»، ۵.۴۵ میلیون راس «گاو و گوساله»، ۲۰۰ هزار راس «گاومیش و بچه گاومیش» و ۱۷۰ هزار نفر «شتر و بچه شتر» بوده است.

تعداد گاو و گوساله به تفکیک نژاد، شامل «۱.۶۵ میلیون راس نژاد اصیل»، «۲.۳۳ میلیون راس نژاد آمیخته» و «۱.۴۷ میلیون راس نژاد بومی» بوده است. تعداد گاو و گوساله نژاد اصیل در سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۲ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است (تعداد گاو و گوساله اصیل در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۲۵ میلیون راس بوده است).

بیشترین تعداد «گوسفند و بره» در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و خوزستان؛ بیشترین تعداد «بز و بزغاله» در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان؛ و بیشترین تعداد «گاو و گوساله» در استان‌های مازندران، تهران و گیلان نگهداری شده است.

طی ۳۶۵ روز منتهی به زمان آمارگیری، ۹.۱ میلیون تن شیر در دامداری‌های کشور تولید شده است که استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بیشترین مقدار تولید شیر دام را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • حریق یک دامداری در سمنان
  • مهار حریق گسترده در دامداری سمنان
  • سالانه ۶۰۰ هزارتن گوشت قرمز از دام سنگین تامین می شود
  • اینفوگرافیک| افزایش قیمت کرایه ها
  • بزرگترین مجتمع  دامداری  بخش خصوصی استان اردبیل نیازمند حمایت دولت
  • ۱.۵ میلیون تن شیرخام به بازار‌های هدف صادر می‌شود
  • افزایش کرایه بار، تبعات تورمی ندارد
  • افزایش ۴۰ درصدی ‌کرایه‌های ‌‌حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • کرایه‌ تاکسی و اتوبوس چقدر گران شد ؟