Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@21:30:38 GMT

«سرود» در «شنبه‌های انقلاب»

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۶۴۷۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سی و یکمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع «سرود و موسیقی» و با هدف تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این حوزه، در سالن جلسات معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در؛ میدان بهارستان، جنب ایستگاه مترو، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار می‌شود.

سلسله نشست‌های تخصصی شنبه‌های انقلاب با تلاش جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی، امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قالب چهل موضوع در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز کارنامه چهل‌ساله انقلاب اسلامی در حوزه «سرود و موسیقی»، وموضوعات نوع نگاه و رویکرد به سرود و موسیقی در قبل و بعداز انقلاب اسلامی، زیرساخت‌های موسیقی، رویداد‌ها و رخداد‌های موسیقیایی، آموزش و پژوهش در موسیقی، موسیقی در دفاع مقدس و مقاومت، خدمات دوسویه اننقلاب اسلامی و موسیقی به همدیگر، موسیقی اقوام و نواحی ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، بررسی و تبیین می‌شود.

در این نشست استاد محمدعلی گلریز خواننده سرود‌های انقلابی، استاد رضا مهدوی پژوهشگر، مؤلف و منتقد حوزه موسیقی و از پایه‎گذاران و مدیران هنرستان موسیقی حوزه هنری و موسیقی دانشگاه سوره سازمان تبلیغات اسلامی، استاد هوشنگ جاوید مدیر و طراح نخستین جشنواره نی نوازی حوزه هنری و مدیر و طراح نخستین جشنواره هنر‌های قرآنی وزارت ارشاد اسلامی، استاد هادی منتظری نوازنده و مدرس مشهور کمانچه در ایران و عضو شورای شعر و موسیقی مرکز سرود و موسیقی صدا و سیما، استاد هادی آزرم آهنگساز انقلابی و سرپرست ارکستر موسیقی سنتی ایران و عضو شورای موسیقی تالار وحدت و جمع دیگری از کارشناسان دستاورد‌های چهل سال انقلاب اسلامی در زمینه موسیقی را در این بخش بررسی می‌کنند.

امسال در نشست‌های تخصصی «شنبه‌های انقلاب» دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چهل زمینه مختلف با حضور چهره‌های شاخص هر بخش، بررسی می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سرود شنبه های انقلاب موسیقی دستاورد انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی فرهنگسرای ارسباران، نشست ماهانه هنرمندان موسیقی شنبه ۸ اردیبهشت‌، ساعت ۱۸، با پنج اجرای متنوع (دستگاهی ایرانی، کلاسیک و تلفیقی) با حضور چهره‌های موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

ساز و آواز در مایه ابوعطا، تصنیف «آهسته آهسته» اثر جهان‌بخش پازوکی با هنرمندی کیوان تیموریان (خواننده)، نوازندگی تار و هم‎خوانی مهسا تیموریان، صفا شالپوش (سه‌تار) و بردیا دینوری (تنبک) از ساخته‌های فصل‌الله توکل، اجرای ساز و آواز و تصنیف در مایه افشاری با هم‌نوازی داود غفاری‌زاده (نی)، اردشیر بزرگ‌نیا (تنبک) و تورج چگینی‌پور (آواز)، اجرای گروه «پروین» با اجرای آثار عارف قزوینی و فرامرز پایور با هنرمندی یاسین حاتمی (آواز)، دیبا ارشادی (تار)، کیوان اوچی (بم‌تار و مراژ)، اشکان مخبری (کمانچه)، زهره خانیان (تنبک) و امیررضا نارنجی (دف)، اجرای گروه «کوبه‌ای نوازان ماهور» به سرپرستی بابک بنی حسینی، اجرای گروه «گاتا» (سازهای کوبه‌ای نواحی ایران) با هنرمندی علیرضا ولی‌زاده، شنتیا ولی‌زاده، پانته‌آ ولی‌زاده، دنیا شجاعی، میثم علی‌پور، امیرحسین کریمی، پارسا خدابخشی، فرشیما محبی، مهرنوش سیار، فاطمه شمس، الهام مقدم و یاسمن کریمی، بخش‌های مختلف این برنامه هستند.

نشست ماهانه موسیقی با اهدافی چون ایجاد امکان اجرای صحنه‌ای برای جوانان، اجرای موسیقی تجربی، معرفی گروه‌های موسیقی و جوانان بااستعداد در زمینه نوازندگی و آواز، به صورت تک‌نوازی و گروه‌نوازی در ژانرهای مختلف با حضور اهالی و علاقه‌مندان موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این نشست‌ها از سال ۱۳۹۱ به صورت ماهانه و مستمر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شده است. همچنین معرفی کتاب‌ها و آلبوم‌های تازه منتشر شده، رویدادهای پراهمیت موسیقی و... از دیگر برنامه‌های این نشست‌ها است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست که شرکت در آن برای عموم آزاد و رایگان است، می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

کد خبر 6087791 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود