Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@17:51:56 GMT

۳۹ کیلوگرم زعفران از مزارع نهاوند برداشت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۶۵۳۹

۳۹ کیلوگرم زعفران از مزارع نهاوند برداشت می‌شود

️رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: پیش‌بینی می‌شود از ۶ و نیم هکتار اراضی زیر کشت زعفران در نهاوند ۳۹ کیلوگرم زعفران برداشت شود. ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند حسین خردمند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 25 بهره‌بردار زعفران در شهرستان نهاوند مشغول به کشت این محصول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

️وی تصریح کرد: میزان اراضی زیر کشت زعفران در شهرستان  ده و یک دهم هکتار است که از این مقدار 6 و نیم هکتار بارور می‌شود.

خردمند افزود: زمان کشت زعفران اوایل تابستان و زمان برداشت این محصول در مهر و آبان است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود از 6 و نیم هکتار اراضی زیر کشت محصول زعفران در شهرستان 39 کیلوگرم زعفران با عملکرد نسبی6 کیلوگرم در هر هکتار برداشت شود.

️رئیس جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: ‌پیش‌بینی تولید زعفران در شهرستان سالانه 39 کیلوگرم در هکتار است که هر کیلوگرم دست کم ده میلیون و 390 هزار تومان درآمدزایی دارد.

خردمند نهاوند را دارای رتبه دوم استان در کشت این محصول عنوان کرد و گفت: این محصول در نهاوند بیشتر به‌صورت محلی و برای عرضه به مسافران و گردشگران به فروش می‌رسد و به شهرهای همجوار نیز صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: ️میزان اشتغال دائم برای کشت زعفران در هر هکتار دو نفر است.

انتهای پیام/

R41405/P1361/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، سهراب سهرابی در ارتباط زنده با برنامه سلام خبرنگار افزود: نخستین مراحل برداشت گندم در جنوب کشور در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان است.
سهرابی گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است.
وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های خرید تضمینی گندم به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: ۲۱ هزار کمباین آماده برداشت گندم و غلات کشاورزان در کشور هستند.
سهرابی گفت: سطح زیر کشت گندم کشور شش میلیون هکتار است که از این تعداد دو میلیون هکتار بصورت آبیاری و ۴ میلیون هکتار بصورت دیم زیر کشت گندم رفته است.
مجری طرح محوری گندم کشور پیش بینی کرد امسال ۱۳ و نیم میلیون تن گندم برداشت شود.

بیشتربخوانید:کشت گندم و جو در بخش فین بندرعباس
وی افزود: اصلاح بذر‌های گندم، مصرف متعادل کود‌های شیمیایی، طرح جهش در تولید دیم زارها، توزیع سموم، طرح کشاورزی قراردادی، توسعه کشت‌های مکانیزه، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، آموزش کشاورزان و مدیریت آفات و علف زار‌های از برنامه‌های ویژه وزارت جهادکشاورزی برای توسعه کشت گندم در کشور است.
سهرابی گفت: برداشت گندم در کشور از فروردین آغاز و تا شهریور ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • کشف بیش از یک کیلوگرم زعفران تقلبی در بیرجند
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اردبیل خسارت زد
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو خسارت زد
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان