Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: دومین دوره آموزشی مدیریت فرهنگی و فرهنگ جهادی ویژه مدیران کانون های مساجد مشهد پنج شنبه ۲۴ آبان در مدرسه عالی نواب برگزار شد.

محمد حسین عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت:فرهنگ یک جامعه روشنگر روح آن جامعه است و نمودها و فعالیت های فرهنگی به منزله پدیده ها و رفتارهایی است که روح از خود بروز می دهد، فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با انحراف فرهنگ هر چند جامعه در ابعاد اقتصادی، سیاسی یا نظامی قدرتمند باشد ولی میان تهی خواهد شد، هرگاه جامعه ای وابستگی فرهنگی و یا گرایش به فرهنگ مخالف داشته باشد به ناچار سایر ابعاد آن جامعه هم به جانب مخالف گرایش پیدا می کند و در نهایت مستهلک می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ادامه داد:افرادی که در پست مدیریت فرهنگی مشغولند جهت افزایش بهره وری در امور فرهنگی باید دارای سطح علمی و توانایی های لازم باشند لذا دوره های آموزشی مدیریت فرهنگی ویژه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد مشهد با همکاری معونت فرهنگی حوزه علمیه خراسان برگزار می شود تا با ارتقاء سطح اطلاعات و آگاهی مدیران فرهنگی معضلات و آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

 

عبداللهی اظهار داشت:این دوره با اهداف تربیت نیروهای متخصص و متعهد، توانمندسازی و ارتقای سطح دانش، بینش و مهارت افسران جنگ نرم، آشنایی با راهبردهای فرهنگی امام(ره) و مقام معظم رهبری، آشنایی با چیستی فرهنگ، عوامل سازنده و تغییر دهنده فرهنگ، آشنایی با نسبت دین و فرهنگ،آشنایی با مهندسی فرهنگ، الگوی پیشرفت اسلامی و ایرانی، آشنایی با جهانی شدن و آشنایی با آسیب های اجتماعی برگزار می شود.

 

وی افزود: انتظار می رود بعد از پایان این دوره ها مدیران توانایی درک صحیح مبانی نظری کلیه درس های مربوطه، ویژگیهای و شایستگی های لازم برای ایفای نقش مدیر فرهنگی، سرپرستی فعالیت های فرهنگی در کانون های مساجد، توانایی ایفای نقش مسئول فرهنگی در مساجد و انتقال تجربیات و آموخته های خود به دیگران را به دست آورند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: در تدوین مطالب آموزشی مورد نیاز این دوره تلاش ها و کارشناسی فراوانی صورت پذیرفته و از دیدگاه ها و تجربیات صاحب نظران و فعالان فرهنگی در تدوین این روش آموزش استفاده گردیده است، با توجه به پویا بودن فرهنگ و لزوم نوآوری و خلاقیت در امور فرهنگی، تدوین سرفصل های آموزشی این دوره هم به مدلی ختم گردیده که در آن فراینده تعیین سرفصل ها به صورت پویا طراحی می شود.

 

عبداللهی اظهارداشت: دومین دوره آموزشی مدیریت فرهنگی ویژه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد مشهد با همکاری حوزه علمیه خراسان شامل آموزش ۱۴ عنوان درسی برابر با ۵۶ ساعت آموزشی است که روز ۵ شنبه ۲۴ آبان در مدرسه عالی نواب از ساعت ۱۴ برگزار شد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز شبستان یزد نهم ربیع الاول خطبه نماز جمعه تامین اجتماعی تبریز ۲۰۱۸ کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته کتاب بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد دوره آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دومین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ورزشی، تفریحی وفرهنگی احیای دریاچه ارومیه بعد از ظهر امروز به ریاست رضا ابراهیمی ، معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و با حضورفرماندار شهرستان ارومیه،  مدیران کل و مسئولین ادارات و دستگاه های اجرایی ، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، در این جلسه که در مرکز حفاظتی و بازدیدکنندگان شهید موسی کلانتری پارک ملی دریاچه ارومیه و به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد ، اعضای حاضر دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص برگزاری نخستین جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی احیای دریاچه ارومیه بیان کردند و هماهنگی های لازم در راستای آماده سازی زیرساخت ها و اجرای برنامه های جشنواره به عمل آمد.

گفتنی است این جشنواره با دستور استاندار آذربایجان غربی و برای نخستین بار با محوریت حفظ محیط زیست و احیای دریاچه ارومیه همراه با برنامه ها و مسابقات مختلف ورزشی ، فرهنگی ، آموزشی و زیست محیطی  ۲۴ ام فروردین ماه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد: در دولت خط‌کشی‌های وزارتخانه‌ای و نهادی نداریم
  • گروه‌های جهادی که کار فرهنگی انجام می‌دهند حمایت شوند
  • تحکیم خانواده در جامعه باید اولویت تمام اقدامات فرهنگی باشد
  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • مراسم تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود
  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد