Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم استان امسال سه میلیارد تومان به اربعین حسینی کمک کردند، گفت: سه میلیون و ۵۰۱ هزار نفر از زائران حسینی از خدمات بهداشتی و درمانی موکب های استان بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، موسی جوینده امروز (26 آبان) در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: اربعین حسینی امسال از یک حساسیت فوق العاده ای برخوردار بود و شاهد بودیم که برخی از ادارات به وظایف و مسئولیت های خود عمل نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حضور باشکوه مردم در مراسم اربعین حسینی علی رغم وجود مشکلات اقتصادی

وی با بیان اینکه قبل از اربعین حسینی اتفاقاتی رخ داد تا مردم کمتر در این مراسم شرکت کنند، افزود: از جمله این اتفاقات می‌توان به مسائل اقتصادی کشور ما و اتفاقات در عراق اشاره کرد و با همه این مسائل اربعین حسینی با شکوه برگزار شد.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم با شرکت در مراسم اربعین حسینی امسال نشان دادند که نقشه های دشمن ناکام مانده است، گفت: حضور مردم در مراسم اربعین حسینی امسال کیفی‌تر و کمی‌تر از سال گذشته بود و امسال کمتر شاهد حضور افراد بدون ویزا بودیم.

 

جوینده با توجه به اینکه برخی از افراد فکر می کردند که تعداد زائران امسال به دلیل مشکلات اقتصادی کاهش می یابد، افزود: مردم علی‌رغم بی ارزش بودن پول ایران در بخش های مختلف اربعین حسینی حضور جدی و تاثیرگذاری داشتند.

 

تعبیه 20 دستگاه اتوبوس توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور برای انتقال زائرین در عراق

وی بیان داشت: امسال کشور عراق امکانات دولتی خود را در اختیار زائرین قرار داد و حتی وسایل نقلیه ارتش خود را برای انتقال زائرین به کار گرفت و امسال برای اولین بار دولت عراق در کاظمین ورود پیدا کرد.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت عراق روزانه 20 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از کاظمین به مرز مهران تعبیه کرده بود، افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور نیز 20 دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای انتقال زائرین در کشور عراق در نظر گرفته بود.

 

کمک نقدی و غیرنقدی 3 میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی به اربعین حسینی

جوینده با تاکید بر اینکه مردم خراسان جنوبی امسال سه میلیارد تومان مبالغ نقدی و غیرنقدی به اربعین حسینی کمک کردند، گفت: ارادت و محبت مردم استان مانع از کمتر توجه کردن به اربعین حسینی شد و امسال امکانات و خدمات ما با کیفیت تر از سال گذشته بود.

 

وی با توجه به اینکه امسال شاهد اعتصابات رانندگان قبل از مراسم اربعین حسینی در کشور بودیم، ادامه داد: برای اربعین حسینی قشر رانندگان تمام قد وارد صحنه شدند و یکصد و 10 تریلی و کامیون برای انتقال امکانات خراسان جنوبی به عراق بکارگیری شد.

 

استقرار 34 موکب خراسان جنوبی در نجف

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال 34 موکب از خراسان جنوبی در نجف و مسیر نجف به کربلا مستقر بودند، گفت: یک میلیون و یکصد هزار پرس غذای گرم موکب‌های خراسان جنوبی در بین زائران اربعین حسینی توزیع کردند.

 

جوینده با اشاره به اینکه نانواهای خراسان جنوبی امسال تن آرد پخت داشتند، افزود: یک میلیون و 300 هزار نفر از زائرین اربعین حسینی امسال از موکب های خراسان جنوبی میان وعده دریافت کردند.

 

وی بیان داشت: یکی از ابتکارات موکب های خراسان جنوبی در مراسم اربعین حسینی امسال این بود که هیئت ابوالفضلی بیرجند اقدام به تهیه شیرینی بامیه برای زائرین کرده بود.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه چای و دمنوش های خاص شهرستان های خراسان جنوبی در اختیار زائرین اربعین حسینی قرار گرفت، ادامه داد: یک میلیون و 576 هزار نفر چای و دمنوش و 321 هزار نفر شربت زرشک و زعفران دریافت کردند.

 

توزیع 407 هزار بطری آب توسط موکب های خراسان جنوبی

جوینده با بیان اینکه 407 هزار بطری آب معدنی توسط موکب های خراسان جنوبی در بین زائران توزیع شد، افزود: دستگاه بسته بندی آب خراسان جنوبی برای سومین سال متوالی به عراق منتقل کردیم شد و آب با کیفیتی را در اختیار زائرین قرار داده شد.

 

وی با اشاره به اینکه 149 هزار نفر از زائران در موکب های استان اسکان داده شدند، گفت: بانوان خراسان جنوبی چهار هزار بالشت مخصوص سفر برای زائرین درست کرده بودند و 9 هزار و 537 نفر از خدمات خیاطی و یک‌هزار و 870 نفر از زائرین از خدمات تعمیرات تلفن همراه موکب های استان استفاده کردند.

 

بهره گیری 3 میلیون زائر از خدمات موکب های خراسان جنوبی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با توجه به اینکه 35 نفر از پزشکان، پرستاران و بهیاران استان در درمانگاه این استان در کاظمین مستقر شدند، افزود: سه میلیون و 501 هزار نفر از زائرین از خدمات بهداشتی و درمانی موکب های استان استفاده کردند.

 

جوینده با بیان اینکه 2 آشپزخانه مرکزی به همت خادمان استان خراسان جنوبی در مسیر اربعین برپا شد، اظهار کرد: 40 حمام و 60 چشمه سرویس بهداشتی در کاظمین ایجاد شد و امسال یک بویلر مرکزی جهت تامین آب گرم تهیه شده بود.

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز شبستان یزد نهم ربیع الاول خطبه نماز جمعه تامین اجتماعی تبریز ۲۰۱۸ کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته کتاب بیرجند موکب های خراسان جنوبی اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان از آغاز فعالیت این دانشگاه در مرز شلمچه برای ارائه خدمات در اربعین حسینی(ع) از نیمه مرداد خبر داد و گفت: ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران فعالیت خواهند کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، اسماعیل ویسی در نخستین ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) دانشگاه علوم پزشکی آبادان که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: در اربعین حسینی(ع)  از 15 مرداد فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز می‌شود و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت 11 پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با 10 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه و هواپیمای بیماربر نیز در منطقه استقرار پیدا می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد به منظور رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و موسسات همکار، نیز از دیگر اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی