Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وجود چندین سوال ساده در خصوص قبض گاز، ما را بر آن داشت که به عنوان یک مشترک از راه‌های از پیش تعریف شده و سامانه‌های پاسخ گویی جواب آن‌ها را بیابیم که با پیگیری‌های متعدد این مسئله بی نتیجه ماند. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، با سرد شدن هوا و شروع موج استفاده از وسایل گرمایشی، قبوض گاز بیش از ایام گرم سال برای مشترکین جلب توجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  محاسبه بهای گاز مصرفی به صورت زمانبندی شده و پلکانی طی دو دوره فصل گرم و فصل سرد سال صورت می‌گیرد که از ۱۶ فروردین الی ۱۵ آبان دوره اول و از ۱۶ آبان الی ۱۵ فروردین ۵ ماه دوره دوم تقسیم بندی خواهد شد.   میزان مصرف مشترکان نیز در سه گروه کم مصرف، مصرف متعارف و پر مصرف در ۵ گروه اقلیمی تعریف‌شده اند.   در کنار بهای گاز مصرفی ردیف‌هایی مانند مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری، عوارض گازرسانی، بیمه، بدهی‌های متفرقه، بدهی و بستانکاری گذشته، کسر هزار ریال، مانده بدهی و بستانکاری، مانده هزار ریال از جمله مواردی است که در هر دوره از زمان پرداخت قبض محاسبه و لحاظ می‌شود.   مواردی که سهم قابل توجهی از قیمت نهایی را از آن خود کرده و مجموع آن می‌تواند رقم چشمگیری برای شرکت ملی گاز شود.   در کنار محاسبه بهای گاز که به دلیل پلکانی بودن محاسبات ویژه خود را می‌طلبد، محاسبه سایر بخش‌ها نیز برای خود به معمایی تبدیل شده، به همین خاطر تصمیم به پیگیری طریقه محاسبه سایر ردیف‌ها به جز بهای گاز مصرفی شدیم.

در ابتدا به عنوان یکی از مشترکین مصرف کننده گاز برای پاسخ به این سوال به سایت شرکت ملی گاز ایران سری زدیم تا شاید جواب سوالات خود را در آنجا پیدا کنیم.   سایت این شرکت قسمتی را به چگونگی محاسبه گازب‌های مشترکین خانگی گاز طبیعی اختصاص داده که با ورود اطلاعات مربوطه در خصوص بهای گاز مصرفی با توجه به اقلیم منطقه توضیحاتی داده می‌شود، اما این میان جای خالی طریقه محاسبه سایر بند‌های قبوض مانند مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، مانده هزار ریال و ... احساس می‌شد.
در ادامه برای پیگیری امر با شماره پشت قبوض گاز تماس گرفتیم تا راه‌های پاسخگویی به مشترکین را امتحان کنیم.   در قبوض گاز ۲ شماره تلفن برای پاسخگویی ثبت شده که یکی از آن‌ها تلفن گویا بوده و با تماس با آن و وصل به قسمت طریقه محاسبه قبوض تنها به گفتن توضیحات اجمالی از بهای گاز بسنده کرد و جزئیات بیشتر را به سایت شرکت ملی گاز ارجاع داده است.   نکته قابل تامل در این میان نداشتن اپراتور برای پاسخ گویی به سوالات افراد بود.   برای شماره تلفن دوم نیز پس از چندین بار تماس در روز‌های مختلف، کسی پاسخگوی آن نبود که این مسئله نیز گویای بی نتیجه بودن زحمات ما در این قسمت بود.   پس از آن بود که با شرکت گاز استان تهران تماس گرفتیم که این شرکت نیز دریافت جواب سوالات ما را به شرکت ملی گاز ایران ارجاع داد.   پس از پیدا نکردن جواب سوالات چنین ساده‌ای در قالب یک شهروند و مشترک خانگی گاز که اطلاع رسانی آن وظیفه مسئولان مربوطه است، اینک سوال دیگری به مجموعه قبلی اضافه شد که چرا سامانه‌های پاسخگویی به مشترکین در این بخش پس از سال‌ها فعالیت عملکرد ضعیفی دارد و چرا با وجود اصرار بر الکترونیکی شدن خدمات رسانی و فراهم سازی زیرساخت‌های آن برای یافتن چنین سوالات ساده‌ای همچنان باید به ادارات گاز شهری مراجعه حضوری کنیم و چه زمانی استفاده از خدمات الکترونیکی به عنوان شاخصی برای رشد بهره وری از حالت تشریفاتی خارج و به عنوان یک اصل در سازمان‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گاز مشترکین قبوض گاز خدمات الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مسعود ده‌نمکی: حاجی گرینوف‌ها جزو مخالفان سر سختم هستند

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مسعود ده‌ نمکی، کارگردان سینما و تلویزیون در برنامه «برمودا» شبکه نسیم در پاسخ به سوال کامران نجف‌زاده مبنی بر اینکه الان شما مجید سوزوکی هستید یا حاجی گرینوف؟ گفت: حاجی گرینوف‌ها از مخالفان سر سختم هستند. بله، با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم! آنها شعارشان با عملشان نمی‌خواند. وقتی هم در حاکمیت قرار می‌گیرند، تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر می‌شوند. بیشتر این آدم‌ها اینطور صادقه فکر می‌کنند، که صحیح نیست و دین اینگونه نیست. حاجی گرینوف‌ها تظاهر به دین‌داری می‌کنند. حضرت علی (ع) می‌فرماید: مردم به حاکمان خود بیشتر شبیه هستند، تا به پدرانشان. ما آنچه را که در جامعه می‌بینیم و نقد می‌کنیم، برآیند عملکرد حاجی گرینوف‌هاست. 

ده‌نمکی در پاسخ به این سوال که شایعه‌ای درباره خودتان شنیدید، که آزارتان بدهد؟ گفت: زیاد. همینکه شما می‌پرسید من میلیاردر هستم، شایعه است. در عالم سیاست می‌آیی، هر روز شایعه است. گاهی شایعه همان کاری را می‌کند، که معاویه با حضرت علی (ع) می‌کرد. بعضی مواقع شایعه صبر آدم را لبریز می‌کند. زمانی که روزنامه‌نگار بودم، یک حدیث از حضرت علی (ع) شنیدم، که فاصله بین حق و باطل چهار انگشت بین شنیدن و دیدن است. یک لحظه دقت کردم و دیدم ما بیشتر خبر‌هایی که می‌نوشتیم، می‌گفتیم شنیده می‌شود. دیدم هیچ حجتی برای این نوع روزنامه‌نگاری ندارم. روشم را از خبری به سمت تحلیلی بردم.

کارگردان سریال «رستگاری» در پاسخ به این سوال که مسعود ده‌نمکی وسط میدان مین است؟ یا از میدان مین عبور کرده؟ توضیح داد: تا زمانی که عمرمان تمام نشود، وسط میدان مین هستیم. 

وی درباره علت کمتر دیده شدن و کمتر مصاحبه کردنش گفت: احساس می‌کنم عافیت در گمنامی است و نه شهرت. من از یک جایی به بعد آب خوردنم هم ژورنالیستی شده بود و تیتر رسانه‌ها می‌شد. احساس کردم این نوع شهرت آسیب‌زننده است. اگر آدم حرفی داشته باشد، وسط جنجال گم می‌شود. بعضی مواقع آدم‌ها دنبال جنجال می‌دوند و گاهی جنجال دنبال آدم‌هاست. من برای اینکه حاشیه‌ها کم شود، دیگر مصاحبه نکردم. 

ده‌نمکی در پاسخ به انتقاداتی که به کارهایش می‌شود، گفت: من هیچ وقت منتظر شنیدن تعریف نبودم. گاهی یک نفر واقعاً نقد می‌کند. گاهی هم می‌بینی می‌فهمند کارت خوب است، اما باز تخریبت می‌کنند. بعد‌ها حدیثی شنیدم که مومن همیشه در معرض آزار است؛ یعنی هم از طرف شیطان و دشمن هم از طرف مومن. البته اگر مومن محسوب شویم. 

کارگردان فیلم «اخراجی‌ها» در پاسخ به سوال کامران نجف‌زاده مبنی بر اینکه الان منتقدان شما یا شیطان هستند، یا دشمن؟ توضیح داد: خیر، منظورم آدم‌هایی است که هر کاری که می‌کنی، مورد حسد واقع می‌شوی. چرا آدم‌ها وجه مثبت کار را نمی‌بینند؟ حضرت موسی (ع) به خدا فرمود: خدا کاری بکن، که کسی پشت سرم حرف نزند. خدا فرمود موسی من برای خودم اینکار را نکردم، می‌خواهی برای تو اینکار را کنم؟

دیگر خبرها

  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری
  • جواب یک سوال ساده: بعد از سید کاپیتان کیست!
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود
  • ببینید | مسعود ده‌نمکی: حاجی گرینوف‌ها جزو مخالفان سر سختم هستند