Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:22:16 GMT

ایجاد کانون خیران کارآفرین در دستور کار کمیته امداد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۶۶۳۵

ایجاد کانون خیران کارآفرین در دستور کار کمیته امداد

 به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الله عبدالملکی گفت: یک‌سوم کل بیکاران کشور افراد محرومی هستند که بخشی تحت حمایت کمیته امداد و بخشی نیازمندانی هستند که این نهاد باید به آن‌ها خدمات اشتغال ارائه دهد.

وی با اشاره به فعال بودن ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده توسط کمیته امداد در کشور گفت: از سال ۱۳۷۴ تاکنون یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار شغل توسط این نهاد برای مددجویان و افراد نیازمند ایجاد شده که از این تعداد یک‌ میلیون طرح منجر به خودکفایی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی و ۵۰۰ هزار طرح در حال حاضر تحت نظارت کمیته امداد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالملکی تصریح کرد: سال گذشته ۱۷۰ هزار شغل توسط کمیته امداد اجرا شده که این تعداد شغل یک‌چهارم آمار اشتغال کل کشور است.

وی به هدف‌گذاری برای ایجاد ۲۰۵ هزار فرصت شغلی توسط این نهاد در سال جاری اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ هزار شغل اجرا شده و یکصد هزار فرصت شغلی نیز پرونده‌سازی و به بانک‌ها ارسال‌شده و به‌ مرور پرداخت خواهد شد.

عبدالملکی رمز موفقیت طرح‌های اشتغال کمیته امداد را نظارت این نهاد بر حسن اجرای طرح‌ها اعلام کرد و افزود: قبل از پرداخت تسهیلات، مددجو مورد مشاوره شغلی قرار می‌گیرد و در حین اجرای طرح نیز نظارت لازم بر طرح‌ها انجام می‌شود و سه تا پنج سال کارشناسان کمیته امداد بر طرح‌های اجرایی نظارت دارند و اگر طرحی نیاز به تسهیلات مجدد، مشاوره و سایر موارد داشته باشد توسط کارشناسان و ناظران این نهاد گره‌گشایی می‌شود.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد بابیان اینکه ما در کمیته امداد به دنبال این هستیم که خیران کارآفرین را در برنامه اشتغال کمیته امداد بکار بگیریم ، گفت: حدود ۴۰۰ هزار کارآفرین در کشور داریم که قصد داریم با ایجاد کانون خیران کارآفرین که اولین آن در استان سمنان کار خود را شروع کرده برای مددجویان و نیازمندان شغل ایجاد کنیم.

کد خبر 4460284 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الله عبدالملکی مددجویان کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: بر اساس دستور اخیر رئیس‌ جمهور، ۲۰۰ خودرو جهت اختصاص به کتابخانه سیار در نظر گرفته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهدی رمضانی بعد از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات کتابخانه امام خامنه‌ای در این شهر برگزار شد، از وجود 3800‌ کتابخانه در کشور خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد یک هزار کتابخانه مشارکتی و خصوصی و مابقی زیر نظر نهادها است.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها و دسترسی جزو 20 کشور برتر دنیا هستیم، گفت: در منطقه جایگاه اول، در آسیا جزو 5 کشور نخست و در جهان اسلام نیز وضعیت خوبی داریم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در دنیا کنابخانه‌ها همچون در چین دولتی و در اروپا مردمی اداره می‌شود، تصریح کرد: در کشور خودمان نیز نهاد غیرعمومی دولتی هستیم تا بلکه بتوانیم از ظرفیت خیرین و مردم استفاده کنیم، کما انیکه اکنون نیز نقش ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، افزود: در این دولت بسیاری از پروژه‌ها و کتابخانه‌ها که از دولت قبل ناتمام مانده بود، تکمیل شد.

رمضانی "دسترسی آسان و برقراری عدالت فرهنگی" را شعار دولت خواند و بیان کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار یکی از زمینه‌های تحقق این هدف است، ابتدای دولت 26 کتابخانه سیار در کشور وجود داشت که اکنون به 50 کتابخانه رسیده است.

عضویت 10 میلیون نفر ایرانی در کتابخانه‌ها

وی با اشاره به اینکه 10 میلیون نفر از جمعیت کشور عضو کتابخانه‌ها هستند، اما کمتر از 3 میلیون نفر تراکنش دارند، عنوان کرد: اخیرا بر اساس دستور رئیس‌ جمهور مقرر شده که 200 خودرو به این حوزه اضافه و بعد از تجهیز شدن، به صورت سیار در اختیار مردم قرار گیرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از پیگیری اختصاص زنگ مطالعه ویژه دانش‌آموزان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح ابتدا به صورت منطقه‌ای و سپس به صورت کشوری اجرا خواهد شد، د این زنگ مهارت خواندن و سیر مطالعاتی دنبال می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 700 محفل در کشور در حال فعالیت است،بیان کرد: امکان دسترسی مردم به کتابخوانی بیشتر خواهد شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان با عنوان به اینکه  10 شهر استان فاقد کتابخانه است، یادآور شد: نهاد کتابخانه‌ها ردیف بودجه اعتباری برای احداث مکان ندارد که امیدواریم دستگاه‌های دیگر ما را همراهی کنند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است