Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل صنایع دستی و گردشگری استان فارس، حیدر علی زاهدیان نژاد معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس گفت: با هدف ارتقاء استانداردهای کیفی در صنایع دستی ایرانی و کمک به بازاریابی محصولات صنایع دستی و افزایش تعاملات با سایر کشورها ، معاونت صنایع دستی کشور از سال ۲۰۰۷میلادی در رقابت های شورای جهانی صنایع دستی شرکت نموده است و برگزاری این برنامه در سال ۲۰۱۴ از سازمان یونسکو به شورای جهانی صنایع دستی انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در برگزاری چهارمین دوره داوری اعطای نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی در سال ۹۶ و حضور موفق هنرمندان استان فارس در این برنامه ، دو اثر از این استان برای ارزیابی به داوری بین المللی شورای جهانی صنایع دستی راه یافتند.

 در ادامه مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس نیز با اظهار خرسندی از موفقیت بانوان هنرمند استان در کسب دو نشان جهانی آثار صنایع دستی سال ۲۰۱۸ که به میزبانی ایران انجام شد، تصریح کرد: جعبه منقش  به نقش گل بابونه اثرسارا احمدی هنرمند آباده ای فعال در رشته منبت به همراه گلیم رند هنرمند فیروزآبادی محدثه صفری توانستند با کسب امتیاز بالایی، نشان  بین المللی را از شورای جهانی صنایع دستی دریافت کنند.

کد خبر 4460359

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی میراث فرهنگی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران
  • اعطای درجه به هنرمندان صنایع دستی و هنر‌های سنتی با رویکرد تخصصی
  • ابلاغ آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث‌داران تمدنی
  • ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه تربیت هنرمند در گام دوم انقلاب
  • آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث­‌داران تمدنی