Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  ابراهیم قاسمی، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی گفت: بیست ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از  ٢٤ آبان تا ١ آذر ماه با مشارکت بیش از ٦٠ نهاد و سازمان در سراسرکشور برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در استان زنجان نیز همزمان با سراسر کشور به همین مناسبت برنامه های مختلفی اجرا خواهد شد.

این مقام مسوول از برگزاری نمایشگاه کتاب در زنجان و شهرستان های تابعه خبر داد و گفت: همزمان با اول آذر مراسم تجلیل از خادمان نشر کتاب و نویسندگان برگزار می شود.

قاسمی با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی از کتب جدید در شهرهای زنجان، خرم دره و خدابنده در طول هفته کتاب، ادامه داد: مراسم اهدای کتاب به مدارس و سازمان های دولتی در این هفته در دستور کار است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: نشست کتابخوانی و معرفی کتاب، ایستگاه نقاشی برای کودکان در شهرستان خدابنده، دیدار با کتابفروشان و تجلیل از آن ها در استان، برگزاری نمایشگاه خوشنویسی در ابهر، برگزاری مسابقه کتابخوانی در طارم و برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی در شهرستان ایجرود را از دیگر برنامه های هفته کتاب در استان است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان ٤٠ ناشر مجوز انتشار دارند، گفت: بیش از ٢٠ ناشر فعال بوده و کتاب منتشر می کنند و از این تعداد ١٣ ناشر خانم و ٢٧ ناشر اقا هستند.

این مقام مسوول به کتاب های منتشر شده هشت ماهه سال ٩٧ در استان به تفکیک ناشران اشاره کرد و گفت: انتشارات نیکان کتاب با ٣٧ عنوان کتاب، انتشارات قلم مهر با انتشار ٣٠ عنوان کتاب و انتشارات هلال نقره ای با انتشار ١٦ عنوان کتاب در صدر انتشارات فعال در حوزه انتشار کتاب استان زنجان قرار دارند.

قاسمی همچنین از توزیع ٢٧ هزار جلد کتاب در شهرستان های تابعه استان خبر داد و گفت: از این تعداد ١٥٠٠ جلد کتاب در طارم ، ٢ هزار جلد کتاب در ابهر، ١٥٠٠ جلد کتاب در خرمدره، ٢ هزار جلد کتاب در خدابنده، ١٥٠٠ جلد کتاب در ماهنشان، یک هزار جلد کتاب در سلطانیه، ١٥٠٠ جلد کتاب در ایجرود، ٦ هزار جلد کتاب در نهاد کتابخانه های عمومی و ١٠ هزار جلد کتاب در ادارات، مدارس و مساجد توزیع شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هفته کتاب و کتابخوانی معاون فرهنگی و رسانه ای شهرستان های تابعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش بردسکن در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بردسکن گفت: در برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ستاد بزرگداشت مقام معلم شهرستان بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول هفته مقام معلم برگزار می‌شود.

علی اکبر چراغیان افزود: تجلیل و تکریم از معلمان، حضور مسئولان در ۱۲ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت مقام معلم در مدارس با اهداء شاخه‌های گل و شیرینی، دیدار با امام جمعه، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدای معلم، دیدار با فرماندار، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مرتضی مطهری از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در شهرستان بردسکن است.

وی با اشاره به موضوع مهم برگزاری امتحانات نهایی افزود: امسال با توجه به اهمیت امتحانات نهایی در ۵ حوزه به صورت تجمیعی برگزار می‌شود و این امتحانات از ۳۰ اردیبهشت ماه تا ۲۵ خردادماه ادامه دارد.

علی دهقان زاده فرماندار بردسکن هم در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن توسعه هر جامعه‌ای است، گفت: جایگاه و منزلت فرهنگیان و معلمان در جامعه باید مورد تکریم قرار گیرد. وی گفت: معلمان همواره نقش سازنده‌ای در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی ایفا کرده اند و جای تقدیر و تشکر دارد که در انتخابات یازدهم اسفندماه بیش از ۸۰ درصد عوامل برگزاری انتخابات فرهنگیان بودند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه زنجان در هفته عقیدتی
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • برگزاری ۴۰۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در زنجان
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب