Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: آگاهی خانواده‌ها از مزایای سلول‌های بنیادی به افزایش ذخیره‌سازی این سلول‌ها و سایر ضایعات زایمانی قابل استفاده در درمان بیماری‌ها کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، مهران اوچی اردبیلی با اشاره به نامگذاری ۱۵ نوامبر به نام روز جهانی "بانک خون" که امسال با ۲۴ آبان مصادف شده است، افزود: فقدان آگاهی از اهمیت سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌ها، مهم‌ترین علت عدم استقبال خانواده‌ها برای عضویت در بانک خون بندناف است که این امر باعث شده این سلول‌ها به عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف وابسته به جهاددانشگاهی استان در سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را در اردبیل آغاز کرده است، اضافه کرد: به دنبال کسب نتایج ارزشمند در درمان بیماری‌های لاعلاج با استفاده از سلول‌های بنیادی، تشکیل بانک‌های نگهداری خون بند ناف مورد توجه قرار گرفت، به نحوی که امروزه بانک‌های متعددی جهت ذخیره‌سازی آن در سراسر جهان راه‌اندازی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه ذخیره‌سازی خون بندناف، فرصت مناسبی برای والدین به ویژه خانواده‌هایی با سابقه بیماری‌های خاص از جمله بیماری‌هایی با منشا خونی که از شانس درمان با سلول‌های بنیادی برخوردارند محسوب می‌شود، ادامه داد: دفتر نمایندگی بانک خون سلول‌های بنیادی خون بندناف در اردبیل با رعایت استانداردها و ارائه صحیح و به موقع خدمات، ذخیره‌سازی خون بند ناف را به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهد.

اوچی اردبیلی از ذخیره بیش از ۸۰۰ نمونه خون بند ناف از استان اردبیل در بانک خصوصی سلول‌های بنیادی رویان خبر داد و تصریح کرد: نمونه‌ها پس از انجام کنترل و آزمایشات مختلف جهت اطمینان از سالم بودن آن، برای استفاده خود و سایر بستگان درجه یک کودک، فریز و ذخیره سازی شده ‌است.

وی یادآور شد: دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف واقع در اردبیل، شهرک کارشناسان فاز۳، میدان شفا، ساختمان جهاددانشگاهی واحد اردبیل، طبقه ۳، همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۵ آماده ارائـه اطلاعات تکمیلی، مشاوره‌های تخصصی به متقاضیان و عقد قرارداد جهت ذخیره‌سازی نمونه خون بندناف نوزاد است، همچنین خانواده‌ها برای کسب اطلاعات لازم می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۳۷۵۰۸۳۸ و ۰۹۳۷۲۸۳۵۶۳۲ تماس حاصل کنند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه پیوند انجام گرفته از یک نمونه ذخیره شده در دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف اردبیل، موفقیت‌آمیز بوده است، اظهار کرد: این دفتر در جهت گسترش فعالیت‌های خود در نظر دارد نسبت به ذخیره‌سازی پرده آمنیوتیک نوزاد برای درمان بیماری‌هایی نظیر زخم پای دیابتی و سوختگی و همچنین سلول‌های دندان شیری و آزمایشات HLA اقدام کند.

اوچی اردبیلی ادامه داد: تحقیقات گسترده‌ای به منظور درمان بیماری‌ها و ضایعات عصبی، ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده قلبی و استخوانی، پوستی، لوزالمعده و ترشح انسولین و سایر بافت‌های آسیب‌دیده با استفاده از سلول‌های بنیادی مغز استخوان، خون بندناف و دیگر سلول‌های بنیادی یک فرد بالغ در بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امکان تبادل نمونه در سطح کشورهای جهان نیز فراهم شده است، اظهارکرد: با بالارفتن تعداد نمونه‌های ذخیره شده در بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف، امکان استفاده و یافتن نمونه مناسب برای پیوند بیش از پیش امکان پذیر شده و شانس استفاده از این ظرفیت برای پیوند بیماران افزایش یافته است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانک خون بندناف جهاد دانشگاهي سلولهای بنیادی منطقه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن بهره‌مندی مددجویان روستایی از مسکن

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، گفت: در سال جاری جشن بهره‌مندی مددجویان روستایی کمیته امداد از مسکن مناسب در اردبیل برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

علیرضا حسین نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، دغدغه تامین سرپناه مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل را یادآور شد و اظهار داشت: در مناطق روستایی تا 90 درصد این دغدغه رفع شده و اکثر مشمولان بهره مندی از مزایای مسکن شامل خانواده‌های بالای دو و سه نفر از سرپناه مناسب بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف تامین و تولید مسکن ادامه دارد و در عید فطر امسال جشن ساخت مسکن در مناطق روستایی برای 10 هزار مددجو برگزار خواهد شد که تعهد استانی ما نیز در یک سال اخیر محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: با تلاش همکاران ما معوقات صندوق امداد ولایت در پایان سال به زیر یک درصد رسید و این برگ زرینی بر افتخارات صندوق امداد ولایت و انجام تعهدات به موقع در شهرستان‌ها با همراهی دریافت کنندگان تسهیلات صندوق بود.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: در سال جدید نیز به عنوان خانواده بزرگ امداد با مودت و دوستی در کنار هم تلاش خواهیم کرد تا افق روشن در پیش رو برای پیشرفت در ابعاد مختلف باز کرده و قله‌های رفیع سعادتمندی جامعه هدف را تحقق بخشیم.

وی به بازنشستگی 32 نفر از همکاران در سال گذشته و 12 نفر در ایام پایانی سال اشاره کرد و گفت: در کنار قدردانی از این نیروهای باتجربه و بازنشسته شرایط سختی را در جبران خلا و کمبود نیروی انسانی در پیش رو داریم و تلاش بر این است تا با احساس مسئولیت و تلاش و جدیت مضاعف همکاران بخشی از این خلأها جبران شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: با توجه به محدودیت جذب نیرو همکاران ما در استان و شهرستان‌ها با انجام چندین ماموریت کاری سعی شان بر این خواهد بود تا چارت خالی را پر کرده و اجازه ندهند در مسیر خدمت رسانی به خانواده‌های نیازمند خلأیی اتفاق بیفتد.

حسین‌نژاد در پایان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال دو هدف جدی را دنبال می کنیم که اولی جذب 10 هزار حامی برای افزایش پرداختی سرانه ایتام و محسنین است و در کنار آن تلاش ما بر این است تا برای 44 هزار خانواده تحت پوشش حداقل یک سبد معیشتی را تامین و در بین آنها توزیع کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ‌سازی قوانین راهنمایی و رانندگی برای کاهش وقایع ناگوار ترافیکی
  • ۷۰ هزار نفر حامی ایتام در آذربایجان‌غربی هستند/ لزوم ارتقای سرانه پرداختی
  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • خلق آثار هنری با ضایعات غیرقابل استفاده
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • لزوم پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه در تامین اعتبارات
  • برگزاری جشن بهره‌مندی مددجویان روستایی از مسکن
  • حمله تروریستی در خاش/۲ نفر شهید شدند
  • شهادت ستوان دوم شهید محمد ذخیره در حمله تروریستی خاش/ یک نوزاد هم شهید شد
  • مردمی سازی اقتصاد، راهکار مشارکت مردم در جهش تولید