Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: عدم تعادل و توازن در توسعه ، ناشی از بودجه ریزی نامطلوب، توزیع نامتعادل امکانات و منابع است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ­عبدالرضا رحمانی فضلی در نخستین همایش بین المللی «امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلانشهرها (راهکارها و چالش ها)» افزود: از همه مرزبانان تشکر می کنم که در شرایط سخت و دشوار در مرزها انجام وظیفه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: شانس ما این طور است که هم در شرق با کشورهایی مواجه هستیم که در تأمین امنیت دچار مشکل اند و هم در غرب چنین شرایطی داریم و این موضوع تلاش نیروهای ما را مضاعف کرده است.
رحمانی فضلی گفت: البته دست اندرکاران و مسئولان با احساس مسئولیتی که می کنند ما شاهد شرایط بسیار مطلوب و مناسبی در مناطق مرزی هستیم و باید بیشتر تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه ما در مناطق مرزی شرایط مطلوب و خوبی از نظر توسعه یافتگی و پیشرفت نداریم ، افزود: در همه مناطق کشورمان با عدم توازن و تعادل مواجه هستیم و این عدم تعادل و توازن در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، شهری و روستایی باعث مسائل امنیتی در مرزها می شود. وزیر کشور ادامه داد: اگر از من به عنوان یک کارشناس بپرسند که بزرگترین تهدید در داخل کشور را چه می دانید؟ می گویم عدم تعادل و توازن.
رحمانی فضلی گفت: توزیع جمعیت در تهران را ببینید 8 میلیون نفر جمعیت دارد که با احتساب جمعیت اطراف به 10 میلیون نفر می رسد یا کلانشهرهای دیگر مانند اصفهان، مشهد و تبریز چنین مشکلی دارند که در واقع به تناسب این کانون های جمعیتی فعالیت ها در این مناطق بیشتر شده و دولت نیز در قالب بودجه و اعتبارات توزیع بیشتری در این مناطق می کند و چون جمعیت و فعالیت و مصرف در این مناطق بیشتر است، کارخانه ها نیز در همین مناطق ایجاد می شود و مهاجرت جمعیت از شهرهای کوچک و روستاها صورت می گیرد.
وی ادامه داد: بنابراین به آن مناطق شهری و روستایی کمتر رسیدگی می شود و در یک دور باطلی می افتیم که اگر ادامه پیدا کند مسائل و مشکلاتی پیش خواهد آورد. رحمانی فضلی با بیان اینکه بعد از انقلاب توانستیم در حوزه های خدماتی و زیرساختی تعادل و توازنی در سراسر کشور ایجاد کنیم، افزود: اما در حوزه فعالیت های اقتصادی و توزیع منابع متأسفانه نتوانستیم چنین تعادلی به وجود بیاوریم بنابراین همان زیرساخت هایی هم که به آن مناطق محروم بردیم باعث ماندگاری جمعیت در آن مناطق نشده است چون جمعیت به فعالیت های اقتصادی نیاز دارد. وی گفت: اگر عامل ریشه ای عدم تعادل و توازن را نظام برنامه ریزی کشور و نظام معیوب اداری بدانیم، این چرخه معیوب ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر کشور همایش امنیت پیشرفت توسعه پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش گفت: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شهرام عظیمی با اشاره به این موضوع که دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری با تمام توان در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب و شعار سال برنامه‌ریزی خواهد کرد اظهار داشت: درحال جمع‌آوری اطلاعات به منظور مشارکت حداکثری روستاییان در رونق تولید تجهیزات و لوازم ورزشی براساس آمایش سرزمین هستیم و همچنین بدنبـال شناسایی ظرفیت روستائیان و عشایـر سراسرکشور در این حوزه‌ایم.

وی افزود: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم. براین اساس درآمد و اقتصاد روستا با تولید لوازم ورزشی پایدار و چند هدف دیگر نیز تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت هموطنان ساکن روستا می‌تواند به رونق تولید لوازم ورزشی کمک کرده چرا که هزینه تمام شده آن پایین‌تر است.
در نظر داریم همزمان، با برگزاری جشنواره‌های بومی، محلی در سراسر کشور، بازارچه‌های محلی جهت عرضه تولیدات ورزشی روستائیان احداث شود.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: قطعاً برگزاری بیش از هزار جشنواره در کشور فرصتی مغتنم برای عرضه لوازم و تجهیزات ورزشی تولید شده توسط ساکنین روستا‌ها خواهد بود. درحال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در زمینه تولیدات ورزشی مشغول به کار هستند که با فراهم کردن زمینه ورود روستانشینان و عشایر این آمار توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

وزارت ورزش و جوانان

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است