Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران -ايرنا- جشنواره انار استان هاي غربي کشور براي نخستين بار از 24 آذرماه قرار است در کاخ موزه نياوران واقع در پايتخت برگزار شود.

به گزارش ايرنا اين جشنواره از 24 آبان ماه جاري در استان کرمانشاه آغاز شده و يک ماه پس از آن قرار است به مناسبت شب يلدا در پايتخت نيز برگزار شود.
معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران گفت: اين جشنواره که از حدود يک ماه آينده آغاز مي شود به مدت هفت روز از ساعت 9 تا 17 پذيراي علاقه مندان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرام عليمحمدي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين جشنواره محصولات انار استان هاي کردستان، ايلام، کرمانشاه، همدان، لرستان و شهرهاي مهاباد و سردشت عرضه مي شود.
به گفته وي عرضه بيش از 70 تن محصول انار، سوغات محلي و صنايع دستي غرب کشور، اجراي موسيقي 200 دف نواز، 50 تنبور نواز، شاهنامه خواني به زبان کردي، رقص اسب با موزيک، انار گرداني و مراسم باستاني آذرگان از جمله برنامه هاي اين جشنواره است.
عليمحمدي افزود: اين جشنواره با همکاري ادارات کل ميراث فرهنگي استان هاي تهران و کرمانشاه، کانون اتومبيلراني و جهانگردي و آموزش و پرورش برگزار مي شود.
مجموعه کاخ - موزه باغ نياوران در ميدان نياوران واقع در شمال پايتخت واقع شده است و از خيابان شهيد باهنر دسترسي دارد.
تهرام/7247// 1008
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «بنی‌آدم» ۵ فروردین‌ماه در شیراز برگزار می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری جشنواره «بنی‌آدم» با هدف تکریم از مهمان‌نوازی مردم این استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۲۸ اسفند در حاشیه بازدید از تاسیسات گردشگری فارس در شیراز با بیان اینکه جشنواره «بنی‌آدم» ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در شیراز برگزار می‌شود، گفت: روز ۵ فرودین‌ماه ۱۳۹۸ درحالی‌که ده‌ها هزار مسافر نوروزی مهمان شیرازی‌ها بودند سیلی همه را غافلگیر کرد و تعدادی از هم‌وطنان گرفتار سیل شدند در آن روز مردم شیراز حماسه‌ای از جنس مهربانی، محبت گذشت و مهمان‌نوازی خلق کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: مردم شیراز با مهمان‌نوازی خود صحنه‌ای را در آن روز به تصویر کشدید که ترجمه و تفسیر عملی مصرع «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» است.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه جشنواره بنی‌آدم در واقع فرصتی برای تکریم آیین سنتی و رسم مهمان‌نوازی مردم فارس به‌خصوص شیرازی‌هاست، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قصد داریم در این روز از صنوف و افراد خیری که در روز ۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ بدون هیچ چشم‌داشتی به کمک مردم سیل‌زده شتافتند تقدیر کنیم و این رسم مهمان‌نوازی را گرامی بداریم.

وی گفت: اجرای این مراسم دلگرمی برای مسافرانی است که امسال راهی شهر ادب و هنر می‌شوند تا با اطمینان خاطر جای جای آن را ببینند و به خاطر بسپارند، زیرا می‌دانند در این شهر هستند کسانی که اگر خانه‌ای محقر و دستی تنگ هم داشته باشند درهای خانه خود را با آغوش بازمی‌گشایند تا مسافری در راه نماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرمانشاه، میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس می‌شود
  • کرمانشاه میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس
  • کرمانشاه در مسیر ثبت ۲۰ خوراک ویژه دیگر خود
  • جشنواره «بنی‌آدم» ۵ فروردین‌ماه در شیراز برگزار می‌شود
  • برگزیدگان جشنواره ابوذر در کرمانشاه معرفی شدند
  • اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در کرمانشاه برگزار شد
  • جوایز بخش مصاحبه و یادداشت جشنواره رسانه‌ای ابوذر به مهر رسید
  • سال آینده زمان برگزاری کنگره ملی شهدای کرمانشاه
  • برگزاری برنامه‌های نوروز و ماه رمضان در ۳ پهنه پایتخت/ پیش‌بینی بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از برج میلاد
  • از پریدن با لباس سفید در اقیانوس تا له کردن انار؛رسوم متفاوت و عجیب سال نو در سراسر جهان