Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پرورش گفت: اید اعتراف کنیم علیرغم تمام اقدامات انجام شده در حوزه عروسک سازی، کودکان هنوز نتوانسته اند با عروسک‌های ایرانی انس پیدا کنند. امیدوارم این مطالعات بزودی به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، سیدمحمد بطحائی در حاشیه افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز اسباب بازی به عنوان بخشی از فناوری‌های آموزشی در یادگیری دانش آموزان و کسب مهارت‌های مختلف در زمینه‌های ذهنی فیزیکی و اجتماعی بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه ما به اسباب بازی صرفا وسیله‌ای برای سرگرمی نیست و می‌تواند یادگیری را سرعت ببخشد و عمق بیشتری به آن بدهد و یادگیری را ساده کند.

وی افزود: طرحی را در دست اقدام داریم که امیدوارم بتوانیم امسال آن را اجرا کنیم. قصد داریم با کمک کانون پرورش فکری کودکان در ۱۰ استان کشور برای پایه‌های اول تا سوم ابتدایی اتاق اسباب بازی در مدارسی که امکانش را دارند ایجاد کنیم و بتوانیم اسباب بازی‌های تولید داخل را در مدرسه با رویکرد آموزشی در اختیار بچه‌ها قرار دهیم و دانش آموزان اول تا سوم ساعاتی را در هفته در اتاق اسباب بازی مهارت‌هایی را تمرین کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس ما مجهز به تکنولوژی آموزشی هستند و این تکنولوژی تعریف وسیع و گسترده‌ای دارد گفت: این تکنولوژی‌ها باید با توجه به تغییرات روزافزون، بروز شود که در دستورکار دولت است و بتدریج این اتفاق خواهد افتاد.

بطحایی افزود: در حال استفاده از تاثیر مثبت فضای مجازی هستیم و بستر خوبی تحت عنوان سیناروبیک ایجاد کردیم که از فناوری‌های آموزشی ماست. عروسک از موضوعاتی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال‌ها پیش روی آن کار کرده است. اسباب بازی هایی، چون عروسک به شدت حامل فرهنگ هستند. بچه‌ها از اسباب بازی‌ها بویژه عروسک‌ها الگوبرداری میکنند.

وی در ادامه بیان کرد: کودکان اسباب بازی‌ها را جزئی از خودشان و واقعیت زندگی خود می‌دانند. در حال حاضر کانون با تجربه خوبی که از گذشته دارد مار را جلو می برد و مطالعاتی با اتکا به تجربیات سایر کشور‌ها دارد تا بتوانیم عروسک‌های ایرانی را با آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی گسترش دهیم. باید اعتراف کنیم علیرغم تمام اقدامات انجام شده در حوزه عروسک سازی، کودکان هنوز نتوانسته اند با عروسک‌های ایرانی انس پیدا کنند. امیدوارم این مطالعات بزودی به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بطحایی آموزش و پرورش کودکان اسباب بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای اجتماعی استان کرمانشاه با حضور معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیران استان؛ مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مهم‌ترین نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و گفت : کودکان و نوجوانان بخش بسیار مهم و آینده ساز جامعه محسوب می‌شوند و در این حوزه، کانون پرورش فکری باید بسیار فعال و اثرگذار ظاهر شود.

وی خاطرنشان کرد: هر استانی نیاز‌ها و اقتضائات خاص خود را دارد که در برنامه‌ریزی‌های ملی باید در نظر گرفته شود و کرمانشاه هم باید با توجه به اقلیم جغرافیایی و فرهنگی و عوامل داخلی و خارجی اثرگذار، برای آن برنامه ریزی شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: پرداختن به کار‌های عمیق فرهنگی و پرهیز از مناسبت زدگی یک ویژگی مثبت می‌تواند باشد ولی این توقع وجود دارد که کانون پرورش فکری در مناسبت‌های عظیمی مانند اربعین و بازی دراز که هرساله هزاران کودک و نوجوان را در استان کرمانشاه گرد هم می‌آورد، با برنامه‌های ویژه و بزرگ خود حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد.

صحرایی افزود: باید بستر‌های فرهنگی را فراهم کرد تا کودکان و نوجوانان کرمانشاهی با جریان‌های عظیم تمدنی و هویت ساز اربعین و بازی دراز پیوندی همیشگی و ناگسستنی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: آمار‌هایی که در نشست امروز در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی ارائه شد باید مبنای تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و با برنامه‌ریزی‌های مناسب به دنبال تغییرات مثبت و ملموسی در این حوزه‌ها باشیم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: دستگاه‌های عضو باید با هماهنگی با دبیر خانه شورای اجتماعی استان، متناسب با وظایف و تکالیف قانونی خود به این حوزه بپردازند.

وی بیکاری را یکی از معضلات شهرستان‌های استان کرمانشاه دانست و گفت: مجموعه‌های بزرگی در شهرستان‌هایی مانند هرسین در مراحل نهایی بهره برداری قرار دارند.

صحرایی تاکید کرد: مسئولان شهرستان‌ها باید با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی امکان به کارگیری جوانان جویای کار در این مجموعه‌ها را فراهم آورند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • اسباب بازی نیست! (عکس)
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • داد و بیداد خنده‌دار پدر دانش آموز بخاطر تکلیف سخت معلم
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • نمایش های برتر کرمان راهی مرحله کشوری شدند
  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند