Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@16:09:39 GMT

ژاپن به زودی خرید نفت از ایران را متوقف می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۶۸۶۸

ژاپن به زودی خرید نفت از ایران را متوقف می‌کند

پول‌نیوز - حتی با اینکه به خاطر معافیت های آمریکا، پالایشگاه‌های ژاپن خرید نفت از ایران را از سر گرفته اند ولی احتمالا تا ماه مارس 2019 واردات از ایران را متوقف می‌کنند، چون مطمئن نیستند معافیتشان پس از ماه مه تمدید خواهد شد یا نه.

ژاپن یکی از هشت مشتری نفت ایران بود که برای ادامه خرید نفت ایران یک معافیت 180 روزه پس از 5 نوامبر دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا در این روز تحریم‌ها علیه صنایع نفت،کشتیرانی، بانکداری و بیمه ایران را آغاز کرد.

هیروشیگ سگو، وزیر اقتصاد و بازرگانی ژاپن گفت بعد از اعلام معافیت ها، حالا پالایشگاه‌های ژاپن آماده می‌شوند واردات نفت از ایران را از سر بگیرند. ژاپن پس از اعلام تحریمها تمام واردات نفت از ایران را موقتا متوقف کرده بود.

به گفته بسیاری از منابع صنعتی، حتی اگر برخی پالایشگاه‌ها تصمیم بگیرند ماه آینده صادرات را آغاز کنند، احتمالا تنها بتوانند نفت ایران را در ژانویه و فوریه و شاید مارس بارگیری کنند. اول، پالایشگاه ها می خواهند تمام معاملات مربوط به ایران را تا آخر آوریل متوقف کنند. بعد می توانند از بیمه کشتیرانی دولتی ژاپن برای کالاهای ایرانی در آخر مارس، پس از انقضای پوشش بیمه ای فعلی استفاده کنند. به علاوه تا آن زمان آمریکا انتظار دارد مشتریان نفت ایران خرید خود را کاهش داده باشند و مشخص نیست هیچ کدام از این معافیت ها پس از این دوره شش ماهه تا آخر مه، تمدید می شوند یا نه.

احتمالاً یک پالایشگاه نفتی ژاپن در سال آینده نفت ایران را وارد میکند. به گزارش اس پی گلوبال پلتس، این پالایشگاه قصد دارد به زودی با شرکت ملی نفت ایران (نیوک) برای بارگیری های احتمالی صحبت کند و قبلاً هم با بانک برای آغاز دوباره واردات تماس گرفته اند.

تردید های بسیاری که در مورد معافیت ها و پوشش بیمه وجود دارد باعث شده پالایشگاههای ژاپن به دنبال تولید کننده های نفت جایگزین باشند.

قبل از وضع دوباره تحریم‌ها، واردات ژاپن از ایران به 164900 بشکه در روز بین ماه‌های ژانویه و سپتامبر می‌رسید که 5 درصد کل واردات نفت ژاپن بود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ژاپن پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماره‌گذاری ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران، مهدی انگورج، مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع، حمل و نقل و ماشین‌آلات سازمان ملی استاندارد ایران در نامه‌ای به پلیس راهور ناجا اعلام کرد: برابر بررسی‌های فنی به عمل آمده و با توجه به مفاد استاندارد ملی ایران به شماره ۶۹۲۴ در خصوص وجود نقص ایمنی بحرانی، ضمن تعلیق اعتبار تأیید نوع خودروی مذکور، ضروری است، شماره‌گذاری آن متوقف شود.

گفتنی است، چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی از لحظه شکسته شدن اکسل خودرو ام‌وی‌ام X ۵۵ پرو و واژگونی آن در اتوبان کاشان-قم منتشر شد که با واکنش‌های زیادی همراه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شماره‌گذاری ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • شماره‌ گذاری ایکس ۵۵ پرو متوقف شد/علت: نقص فنی
  • شانس بالای ایران برای تصاحب مدال‌های طلای آمریکا و ژاپن
  • واردات کالا بهانه است؛ هدف اصلی خروج ارز از کشور است
  • بیلبورد‌های شهرداری تهران در حمایت از خرید اتوبوس از چین
  • واردات اتوبوس‌های برقی هم مافیایی شد؟ / شهرداری تهران؛ متهم ردیف اول!
  • خرید و فروش خودرو به زودی آنلاین می‌شود؛ شفافیت و امنیت بیشتر با حذف واسطه‌ها
  • میزبانان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مشخص شدند
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته