Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:11:00 GMT

۸۰۰ مورد خون بند ناف در بانک خصوصی نگهداری ذخیره شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۶۹۷۹

۸۰۰ مورد خون بند ناف در بانک خصوصی نگهداری ذخیره شد

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از ذخیره بیش از ۸۰۰ نمونه خون بند ناف از استان اردبیل در بانک خصوصی سلول‌های بنیادی رویان خبر داد و گفت: عدم آگاهی خانواده‌ها از تاثیرات سلول‌های بنیادی در سطح جامعه کمی نگران‌کننده است. ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهران اوچی ظهر امروز در نشست با مسئولان جهاد دانشگاهی در استان اظهار داشت: آگاهی والدین و خانواده‌ها از تاثیرات مثبت سلول‌های بنیادی در معالجه بیماری‌های لاعلاج و بسیاری از بیماری‌های خاص موضوعی است که باید به خوبی در جامعه نهادینه شود که در این زمینه نیاز است تا در راستای آگاه‌سازی خانواده‌ها در سطح استان نیز اهتمام داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فقدان آگاهی از اهمیت سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌ها، مهم‌ترین علت عدم استقبال خانواده‌ها برای عضویت در بانک خون بندناف است، افزود: این امر باعث شده که این سلول‌ها به عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته شود در صورتی که می‌توان با استقبال از این سلول‌ها در مقابل بسیاری از بیماری‌های خاص مقاومت کرد.

 رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: باتوجه به اینکه بانک سلول‌های بنیادی در هر استان کشور وجود دارد که در این راستا دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف وابسته به جهاد دانشگاهی استان در سال 1387 فعالیت خود را در اردبیل آغاز کرده که به دنبال کسب نتایج ارزشمند در درمان بیماری‌های لاعلاج با استفاده از سلول‌های بنیادی، تشکیل بانک‌های نگهداری خون بند ناف مورد توجه قرار گرفت

اوچی ذخیره‌سازی خون بند ناف را فرصتی مناسب برای خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: ذخیره‌سازی خون بندناف، فرصت مناسبی برای والدین به ویژه خانواده‌هایی با سابقه بیماری‌های خاص از جمله بیماری‌هایی با منشا خونی که از شانس درمان با سلول‌های بنیادی برخوردارند است.

وی از ذخیره‌سازی بیش از 800 مورد خون بند ناف در بانک خصوصی نگهداری خون بند ناف رویان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: نمونه‌ها پس از انجام کنترل و آزمایشات مختلف جهت اطمینان از سالم بودن آن، برای استفاده خود و سایر بستگان درجه یک کودک، فریز و ذخیره سازی شده ‌است. 

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شدند و یک اتفاق بزرگ در تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. سید محمد مهدی احمدی مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی درباره بدهی‌های گذشته این دو باشگاه به بانک شهر، بانکی که سهام‌دار ۳۰ درصد از سهام پرسپولیس است صحبت کرد.

به نقل از ورزش سه او در ابتدا درباره این بدهی گفت: مانده بدهی باشگاه پرسپولیس به بانک شهر حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است و باشگاه استقلال هم ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی دارد که این جدای وجه التزام است که من از آن صرف نظر می‌کنم و عدد حدودی را در اینجا ابراز می‌کنم. هر دو باشگاه ۲.۵ میلیون یورو بابت بحث تسویه مطالبات با بازیکنان و کادری قبلی بدهی دارند. از زمان خصوصی سازی، چون سازمان مکلف کرد که فقط با یک بانک کار شود، بانک شهر این کار را کرد. من بدهی به نظام بانکی را عرض کردم.

او همچنین خاطرنشان کرد: ما آن موقع برای اینکه می‌دانستیم باشگاه‌ها درآمد ارزی ندارند، شخص وزیر ورزش و اقتصاد با تضمین این دو عزیز این وام را پرداخت کردیم و این مطالبه باید از دولت پیگیری شود و در سال بعد این را پیگیری می‌کنیم تا از طریق ذی حساب وزارت بتوانیم این مصوبه را دنبال می‌کنیم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899490

دیگر خبرها

  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟