Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: وحدت در نگاه امام از الطاف الهی است. و به همین جهت «تکثر و اختلاف»از ابزار شیطان است. 

در این مورد می توان به حدیث «جنود عقل و جهل» هم استناد کرد که در آن «محبت در مقابل بغض و کینه » قرار گرفته و اولی از سپاه خدای سبحان و دومی از لشگریان شیطان برشمرده شده است. 

امام در سخنانی با اشاره به همین نکته می فرمایند:«این از عنایات اسلام است که همه برادران اهل سنت و شیعه با هم‌ هستند و اختلافی هم با یکدیگر ندارند»

در این کلام به خوبی قابل مشاهده است که امام اختلاف را به شدت مذموم دانسته اند تا آنجا که رفع آن را از الطاف و عنایان خدای متعال به حساب آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این باره می توان به فرمایش گهربار مولی الموحدین در نهج البلاغه استناد کرد که می فرمایند:«فـَیَا عَجَباً! وَ مَالِىَ لاَ اءَعْجَبُ مِنْ خَطَاءِ هذِهِ الْفِرَقِ عَلَى اخْتِلاَفِ حُجَجِها فِى دِینِها لا یَقْتَصُّونَ اءَثَرَ نَبِی ، وَ لاَ یَقْتَدُونَ بِعَمَلِ وَصِی .»[شـگـفـتـا! چـرا تـعـجـب نـکـنـم ؟ از خـطـا و اشـتـبـاه ایـن گـروه هـاى پـراکـنـده بـا ایـن دلایـل مـخـتـلفـى کـه بـر مـذهـب خـود دارنـد؛ نـه گـام بـه جـاى گـام پـیغمبرى مى نهند و نه از عمل وصى پیغمبرى پیروى مى کنند.]

حقیقت آن است که اگر تا پیش از این ممکن بود کسانی در محتوای مطلب فوق شک کنند، امروز با توجه به حوادثی که بر جهان اسلام رفته است و با توجه به فجایعی که به سبب دوری از وحدت، گریبان امت اسلامی را گرفته است، دیگر کسی نمی تواند در شیطانی بودن اختلاف ها تردید کند. کیست که نداند نزاع شیعه و سنی به چه اندازه باعث خون ریزی شده است؟و تا چه حد کینه و دشمنی را در میان مسلمانان موجب گردیده است؟ کیست که تردید کند در اینکه یک دشنام به مقدسات اهل سنت تا چه اندازه تلاش دلسوزان جهان اسلام را بی اثر کرده است.؟ مگر همین جریان منحوس داعش لشکریان جاهل و افراطی خود را به وسیله نشر سخنان شیعیان افراطی که در آن به مقدسات اهل سنت توهین می کردند، تحریک نمی نمود؟ اگر تا دیروز ممکن بود که کسانی تجاهل کنند و با شعار «بسط اندیشه شیعی » و «نشر مظلومیت اهل بیت»، بر تنوره «سب و لعن» بدمند و منکر هر گونه تأثیر آن در میان مسلمانان شوند، امروز فقط کافی است سری به شبکه های مجازی بزنید تا ببینید تا چه اندازه  یک سخن باطل و حتی یک دشنام غیر مستقیم ، آتش اختلافات مذهبی را تند می کند. 

اما راه مقابله با این «سفاهت مقدس»، همان است که امام هم بر آن تأکید کرده اند: «تلاش برای شناخت و شناساندن». امام وحدت شیعه و سنی در روزهای نخست انقلاب را معلول همین شناخت معرفی می کنند. ایشان می فرماید:«بحمداللَّه، [مسلمانان]کسانی که‌ در دو طرف بودند و تفرقه ایجاد می‌ کردند را شناختند و کنار زدند و امروز صادقانه در کنار یکدیگر خدمت می ‌کنند و من ‌امیدوارم که این رویه مستدام باشد.»

پیش از این هم تأکید کردیم که مقابله با این جماعت نادان که اختلاف را در میان مسلمانان دامن می زنند، هرگز نباید با «روش های خشن» و با «ابزار حکومتی» باشد. چرا که روش اول به جای خاموش کردن نزاع ، آن را توسعه می دهد و این بار علاوه بر شیعه و سنی، شیعیان هم به ستیز یکدیگر خواهند رفت. و روش دوم به «مظلومیت» تفرقه اندازان منجر می شود و یارگیری آنان را از میان متدینین راحت می کند و به قول معروف به آنها این امکان را میدهد تا دوغ و دوشاب را در هم آمیزند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اهل بیت جهان اسلام شیعه شیعه و سنی مسلمانان منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند

رضا شریفی در دیدار با خانواده معظم شهدای سیب و سوران در زابل، اظهار کرد: درک مقام شهید و شهادت به راحتی امکان پذیر نیست همچنین برای هر کسی توفیق شهادت حاصل نمی‌شود، همه ما زندگی و آبرویمان را مدیون خون شهیدان و خانواده آنها هستیم.
وی با اشاره به آیه شریف وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ بیان کرد: براساس آیات قرآنی نباید تصور کنیم کسانی که ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻧﺰﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﻭﺯی ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻰ‌ﺷﻮﻧﺪ شیعه و سنی نیز به این موضوع اعتقاد دارند بسیاری از کسانیکه اعتقاد و تقوایشان بالاست می‌گویند روح شهید حاضر و ناظر بر رفتار ما است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: خانواده شهدا بالاترین سرمایه خود را که فرزندانشان بودند تقدیم نظام کردند بنابراین باید هر کاری که از دستمان بر می‌آید برای خانواده این افراد انجام دهیم تا مدیون آنها نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: هر زمانی که حرف از پیشرفت سیستان و بلوچستان به میدان می‌آید عده‌ای سعی در خراب کردن چهره استان دارند به عنوان مثال در سال ۸۱ که رهبر معظم انقلاب به استان سفر کرد و مصوباتی در سفر خود به استان داشت حادثه تاسوکی اتفاق افتاد و پس از آن موضوع مسجد‌ها و مسائل قومی و مذهبی به میان آمد دشمن در آن زمان تلاش می‌کرد تمرکز اجتماعی را بهم بزنند و همین موضوعات سبب شد استان دچار یکسری عقب ماندگی‌ها شود.
شریفی تصریح کرد: در حال حاضر نیز دشمن به دنبال این است شیعه و سنی را نسبت به هم بدبین کنند، اما به برکت خون شهیدان و دعای خیر پدر و مادر شهدا این بار نمیتواند به مقاصد شوم خود برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • ماجرای قتل ۳۰ هزار تومانی در کبابی!
  • مخبر: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند/ نظام سلطه جرات مقابله نظامی با ایران را ندارد
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره اختلاف میان ایران و کشور‌های عربی