Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ مومنی گفت: ۴۰ درصد جانباختگان حوادث رانندگی در ۶ ماهه ابتدای امسال را عابران پیاده و ۳۸ درصد را موتورسیکلت سواران به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پلیس راهور فاتب، «سرهنگ احسان مومنی» با اشاره به آمار تصادفات منجر به فوت 6 ماهه ابتدای سال گفت: 40 درصد جانباختگان حوادث رانندگی را عابران پیاده و 38 درصد دیگر را موتورسیکلت سواران شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت تصریح کرد:‌ حدود 90 درصد متوفیان مرد و 10 درصد زن هستند.

 

وی اعلام کرد: بیشترین زمان وقوع تصادفات در نیمه اول امسال از ساعت 20 تا 24 بوده است.

 

سرهنگ مومنی به وضعیت جوی 6 ماهه دوم سال پرداخت و گفت: با توجه به شرایط جوی و بارش باران و لغزندگی سطح معابر، رانندگان باید در چنین شرایطی با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مجاز رانندگی کنند تا در صورت بروز مشکل یا خطر بتوانند وسیله نقلیه خود را کنترل کنند.

 

وی به موتورسیکلت سواران توصیه کرد که حتی‌الامکان از حرکت و تردد در شرایط نامساعد در سطح معابر خودداری کنند؛ در غیر این صورت در حین رانندگی از کلاه ایمنی استفاه کرده و با توجه به تاریک شدن زودتر هوا، چراغ موتور خود را روشن کنند.

 

این مقام ارشد پلیس راهور از عابران درخواست کرد در هنگام تاریکی هوا از محل‌هایی که دارای روشنایی کافی است، تردد کرده و برای عبور از عرض معابر نیز از محل‌های خط کشی شده و پل‌های هوایی استفاده کنند.

وی گفت: استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی در شرایط نامساعد جوی، ایمن، آسان و سریع‌تر است.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمد جواد ظریف هفته کتاب شبستان یزد تامین اجتماعی تصادفات جاده ای بیرجند شهید مدافع حرم گیلان شهید بابک نوری هریس سید تقی نوربخش عابران پیاده جانباختگان حوادث رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند

به گزارش قوه قضاییه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • لغزنده بودن معابر وآب گرفتگی خیابانهای شهر زرند
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • راننده نیسان عابر پیاده‌ای را کشت
  • برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد