Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:50:24 GMT

دانش آموزان مدرسه تخریبی میناب به خانه بازگشتند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۷۲۲۷

دانش آموزان مدرسه تخریبی میناب به خانه بازگشتند

بندرعباس – ایرنا- 300 نفر از دانش آموزان مدرسه 2 شیفته خیام وسمیه میناب صبح امروز شنبه به جای تحصیل در مدرسه تخریبی به خانه بازگشتند.

به گزارش ایرنا این مدرسه آنقدر نا ایمن بود که اولیا دانش آموزان هم که به اتفاق بچه ها به مدرسه آمده بودند اجازه ندادند فرزندان شان وارد حیات مدرسه شوند لذا فرزندان خود را تشویق به بازگشت به خانه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اولیای یکی از دانش آموزان مدرسه خیام و سمیه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مدرسه درسال 1326 تاسیس شده و هم اکنون دارای 300 دانش آموزان است که پس از 7 دهه برای تحصیل دانش آموزان ایمن نیست.
بنا به اظهارعلی زارعی، این مدرسه با بیش از 70 سال عمر زمینه برای تحصیل دانش آموزان فراهم نیست و هر لحظه امکان تخریب آن ناشی از سقف های لرزان وجود دارد.
شماری دیگری از اولیای مدرسه خیام هم گفتند که میز و نیمکت های این مدرسه شکسته، فرسوده و قابل استفاده نیست و با کمبود وسایل سرمایشی نظیر کولر مواجه است.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش میناب نیز گفت: با توجه به شرایط خاص هرمزگان و زلزله خیز بودن آن، کلاس های تخریبی و فرسوده اکنون به عنوان مهم ترین دغدغه این اداره کل، مسوولان و اولیا و دانش آموزان تبدیل شده است.
سالاری میری ، خواستار توجه جدی به روند نوسازی مدرسه های تخریبی در استان هرمزگان شد و ادامه داد : مقرر شده مدرسه برای این دانش آموزان به صورت فوری در کانکس ایجاد شود.
وی بیان داشت: هم اکنون 126 مدرسه تخریبی و نا ایمن دراین شهرستان وجود دارد که وضعیت71 مدرسه آن در حالت بحرانی است.
وی یاد آور شد: نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به تنهایی نمی تواند ساخت مدرسه های تخریبی در هرمزگان را به نرخ استاندارد برساند و این کار با همکاری مجلس شورای اسلامی و اختصاص اعتبار ویژه برای استان تحقق می یابد.
وی از مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خواست نگاه ویژه ای برای ساخت مدرسه در استان هرمزگان و به ویژه شهرستان میناب داشته باشند.
7194 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اولياي دانش آموزان مدرسه ميناب هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، کوهگرد معاون شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: طرح سفیران سلامت دانش آموزی با هدف توانمندسازی دانش آموزان برای خودمراقبتی و انتخاب سبک زندگی سالم در مدارس اجرا می‌شود. 

 

وی افزود: دانش‌آموزان در این طرح در طول سال تحصیلی آموزش‌های لازم را از طریق مراقبین سلامت دریافت می‌کنند و اطلاعات خود را در اختیار خانواده و هم سالان خود قرار می‌دهند. 

 

میرزایی مدیر مدرسه شهید دهستانی بافق گفت: همزمان با هفته سلامت جشنواره غذای سالم نیز برگزار شد تا دانش آموزان با غذای سالم و ناسالم آشنا شوند. 

 

وی افزود: سفیران سلامت مدرسه این وظیفه را دارند تا موراد بهداشتی در حوزه جسم و روح را به دیگر دانش آموزان آموزش دهند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • جشنواره قصص قرآنی مشهد آغاز به کار کرد
  • سرپرست فرمانداری ویژه میناب منصوب شد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق