Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:48:02 GMT

اعتبارات عمرانی عشایر در سال جاری پنج برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۷۲۸۰

اعتبارات عمرانی عشایر در سال جاری پنج برابر شد

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: اعتبارات عمرانی حوزه عشایر در سال جاری 96 میلیارد ریال است که در مقایسه با سال 92 به بعد پنج برابر افزایش یافته است.

حسین حسین پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات ملی عشایر استان نیز امسال 90 میلیارد ریال مصوب و نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: از نیمه دوم پارسال تاکنون 41 میلیارد تومان تسهیلات اعم از زنجیره گوشت قرمز ماده 10 و 12، بحران و اشتغال پایدار به 2 هزار و 203 نفر از عشایر استان خراسان جنوبی پرداخت شده است.
سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: امسال باید 2 میلیارد و 800 میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده در حوزه عشایر هزینه شود که اعتبارات آن به فرمانداری های شهرستان های استان واریز شده است.
وی خراسان جنوبی را چهارمین استان عشایری کشور معرفی کرد و افزود: در حال حاضر 25 درصد تولیدات صنایع دستی و 30 درصد گوشت قرمز استان توسط عشایر تولید می شود.
حسین پور جمعیت عشایری این استان را 81 هزار نفر در قالب 15 هزار خانوار عنوان کرد و گفت: عشایر 13 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه آب شرب 50 درصد عشایر استان از طریق آبرسانی سیار انجام می شود یادآور شد: امسال 100 هزار متر مکعب آب به وسیله تانکرهای سیار بین عشایر و دام آنها توزیع شده است.
سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی اضافه کرد: روزانه به طور متوسط 420 مترمکعب آب حمل و بین مناطق عشایری توزیع می شود.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و 500 تن کالاهای اساسی از جمله آرد بین عشایر استان توزیع شده است.
حسین پور مجموع دام سبک عشایر خراسان جنوبی را یک میلیون و 200 هزار راس دام ذکر کرد و گفت: از این تعداد تاکنون 330 هزار راس دام بیمه شده اند.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 25 هزار تن نهاده های دامی جو و کنسانتره بین دام عشایر استان توزیع شده است.
سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر یکهزار و 800 نفر از خانوار عشایری بیمه تامین اجتماعی هستند و از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 400 خانوار عشایری استان از سوخت فسیلی مانند گاز مایع برخوردار شده اند.
7557*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي عشاير اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ استاندارسمنان در نخستین جلسه شورای عشایری استان سمنان در سالجاری گفت: ازمحل مالیات برارزش افزوده بیست وپنج میلیاردتومان به عشایر در سال گذشته اختصاص یافته است و تلاش می‌شود امسال نیز خدمات بهتری به عشایراستان ارئه شود.
سیدمحمدرضا هاشمی پایش ممیزی را جهت تعیین تکلیف مراتع میان بند خاطر نشان کرد و گفت: قیمت گذاری برای فاقدان ممیزی نیز با حضورکارشناس انجام‌شود.
استاندار راه اندازی فروشگاه‌های محصولات عشایری را یادآور شد و افزود:با تعیین تکلیف دو واحد جدید تولید کننده نهاده‌های دامی تامین نهاده‌های دامی برای عشایر آسانتر می‌شود.
سیدمحمدرضا هاشمی اطلاع رسانی پیامکی بارندگی‌ها به عشایر را هم از دستگاه‌های مربوط خواستارشد.
با حضور اعضای شورای عشایری استان سمنان نحوه ارائه خدمات درمسیرکوچ و استقرارگاه‌های عشایر بخصوص در موضوعات آبرسانی و نگهداری راه و حمل ونقل ومدیریت کوچ درمناطق میان بندو ییلاق بررسی شد.
در این جلسه نمایندگان عشایر هم در خصوص مشکلات مراتع، تامین نهاده‌ها، نقدینگی، دریافت تسهیلات توضیحاتی مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • نگاهی به سیلابی شدن روستای دره گزان بر اثر بارش باران + فیلم
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • صحرای طبس تابلویی از عجز قدرت‌های بشری در برابر اراده الهی