Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی، صبح امروز، ۲۶ آبان‌ماه، در نشست خبری با محوریت هفته کتاب، بابیان اینکه در دنیای امروز، از بزرگترین شاخص‌های توسعه، کتاب و کتابخوانی است، اظهار کرد: ورود به دنیای مجازی، به مطالعه کتاب‌ها، شکل دیگری داده، ولی لذت خواندن کتاب و حس ورق زدن کتاب، قابل مقایسه با کتابخوانی در فضای مجازی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه‌داد: کانون، به‌عنوان یک اداره فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی، برای کتابخوان بارآوردن کودکان فعالیت می‌کند و این هفته فرصتی برای تقویت این هدف است، تا رشد کتابخوانی و تاثیر کتابخوانی در زندگی مورد بررسی قرار گیرد و در این راستا در هفته کتاب بیش از ۳۰ برنامه خلاق در تمامی مراکز کانون استان برگزار خواهد شد و تمامی مراکز سیار و پست و ثابت کانون، نمود طی این هفته با فضاسازی ویژه نمود کتابخوانی به فعالیت خواهند پرداخت.
زاهدی بااشاره به اینکه ویژه برنامه‌های این هفته با دعوت از یکی نویسندگان کشور «حسین تولایی» آغاز شد، خاطرنشان کرد: طی این هفته کتابخانه تخصصی انجمن ادبی در ارومیه افتتاح شد و در حال حاضر دو انجمن ادبی در ارومیه و مهاباد فعالیت دارند و درصدد توسعه کتابخانه انجمن ادبی تا مرز ۲ هزار جلد هستیم و یک انجمن ادبی نیز در شمال استان ایجاد خواهد شد.
وی بابیان اینکه برای تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی برنامه «دوپنجره٬ دو لبخند» نیز برگزار شد، تصریح کرد: طی این هفته از کتابخوانان برتر مراکز کانون تجلیل خواهد شد و در تمامی مراکز، کودکان با نویسندگان و شاعران استان دیدار خواهند داشت که این برنامه نیز با عنوان «پنجره سوم» برگزار خواهد شد و همچنین در اولین روز هفته کتابخوانی، زنگ مطالعه در مدارس به صدا درآمد و هم‌اکنون نیز در تمامی شهرستان‌ها، نمایشگاه تازه‌های کتاب دایر است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی افزود: برای آشنایی کودکان با روند چاپ و انتشار کتاب نیز طی این هفته کارگاه‌هایی برگزار می‌شود و همچنین نمایش خلاق در قالب «گفتگوی دو کتاب» را داریم که برای کودکان جذابیت خاصی دارد و در کارگاههای کاردستی این هفته نیز تولیدات مرتبط با کتاب خواهد بود که به صورت نشانگر کتاب و ماسک بوده تا شخصیت‌های کتاب به صورت عینی برای کودکان معرفی شود.
وی یادآور شد: یک فعالیت دیگر نیز با عنوان «اگر من جای نویسنده کتاب بودم» برگزار می شود که کودکان خود را به جای نویسنده کتاب خواهند گذاشت و به فعالیت ادبی خواهند پرداخت و همچنین مسابقه «کتابخانه کوچک من» نیز امسال برگزار خواهد شد و کودکانی که طی این هفته به دنیا آمده‌اند، برای آنان نیز تولد فرهنگی در مراکز تدارک دیده شده‌است و مراسم تجلیل از برگزیدگان فراخوان «بخواهیم، بفهمیم، بگوییم» خواهد بود که از ۱۲ نفر برگزیده استانی، تجلیل به‌عمل خواهد آمد.
زاهدی تصریح کرد: طی این هفته از نوشتن داستان‌های بومی و محلی نیز غفلت نشده و داستان‌هایی که توسط پدربزرگان و مادربزرگان اعضا تعریف می‌شود، جمع‌آوری شده و امید است در آینده آن را به چاپ برسانیم و سوال‌گری و پرسش‌گری را با کتابخوانی، در وجود کودکان نهادینه کنیم و طبق آمار هفت‌ماهه نخست سال‌جاری، مجموعا ۲۸ هزار برنامه برای کودکان اجرا شده و در تمامی برنامه‌های فرهنگی، ادبی، هنری، علمی و دینی کانون، ۴۳۳ هزار کودک شرکت کرده‌اند.
وی گفت: مجموعه کتاب‌های به‌امانت برده‌شده طی هفت‌ماهه نخست سال‌جاری، ۴۲ هزار کتاب بوده و در حال حاضر ۳۰۰ هزار جلد در مراکز کانون وجود داشته و ۲۲ هزار عضو در مراکز کانون، طی این مدت حضور داشته‌اند و ۲۳ مرکز ثابت، ۸ مرکز سیار که یک مورد شهری و ۷ مورد روستایی است، فعالیت دارند و ۴ مورد نیز مرکز پست به فعالیت می‌پردازند و یک مرکز فراگیر نیز در ارومیه برای کودکان با نیازهای خاص وجود دارد.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن هفته کتاب کانون پرورش فکری کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، در سفر یکروزه خود به شهرستان سلماس با حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی، امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه شهرستان سلماس، در این دیدار گفت: متاسفانه فعالیت های ما در مساجد قابل قبول نیست و بیشتر فعالیت های برای رفع تکلیف است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم طباطبایی،  بر لزوم توجه به نیازهای جوانان در برنامه‌های فرهنگی کانون‌ها تاکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و جذاب، جوانان را به حضور در مساجد و فعالیت‌های مذهبی ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه برای جذب جوانان باید هزینه و تبلیغات کرد، ادامه داد: برنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد نباید مختص به زمان خاصی باشد و در طول سال باید برنامه جذاب برای نوجوانان و جوانان داشته باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، در این دیدار با اشاره به اهمیت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ترویج معارف دینی و اسلامی، اظهار داشت: کانون‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود، نقش موثری در جذب جوانان به مساجد و فعالیت‌های مذهبی داشته باشند.

محسن رضایی افزود: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا و مسائل اقتصادی فعالیت های مسجد راکد شد و در ستاد کانون های مساجد استان شروع به سامان دهی و سطح بندی کانون ها کردیم.

وی بیان کرد: در شهرستان سلماس ۴۰ کانون فعال هستند که امسال در حال بروزرسانی هستیم.

رضایی ادامه داد: طبق فرموده امامین انقلاب رکن اصلی و محور اصلی مسجد، امام جماعت است و تمام ارکان مسجد باید حول این محور عمل کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: در مسجد باید ذائقه دهه های مختلف شناسایی شود و با بهانه های مختلف نوجوانان و جوانان راجذب مسجد کرد.

وی گفت: مسجد در مکتب اهل بیت (ع) نقش برجسته‌ای برای تربیت بر عهده دارد و اساساً پایگاه تربیت، توحید، ذکر و انسان سازی مسجد است و در این راستا باید اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان