Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری امروز 26 آبان ماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید جامعه المصطفی(ص) العالمیه در مدرسه عالی امام خمینی(ره) با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به فعالان جامعه المصطفی(ص) گفت: جامعه المصطفی بخشی از انوار نورانی رسالت پیامبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئولیت این مرکز مبارک، نشر مباحث اسلامی در سراسر جهان است؛ رهبر انقلاب نیز در نامه‌هایی که به جوانان غربی نوشتند آن‌ها را به مطالعه منابع اصلی دین دعوت کردند؛ زیرا امروز دشمنان هیولایی از اسلام در ذهن مردم تصور کردند که هر کسی مسلمان باشد داعشی است در حالی که داعش محصول سیاست‌های خصمانه خود آن ها است.

وی تصریح کرد: در این مدت جنایاتی از سوی آن ها رخ داد که انسان از گفتن و به یادآوردن آن شرم می‌کند؛ پشتیبان این حرکت رذیلانه آن‌ها، دلار های نفتی است که از سعودی تامین می‌شود؛ آنان خانه کعبه را همین الان هم غصب کرده‌اند و امیدواریم که روزی را ببینیم که آن حضرت به دیوار کعبه تکیه بزند و دنیا را از ظهور خود با خبر کند؛ این ها جز شهوترانی و جنایت چه کرده‌اند؛ این‎‌ها خادم‌الحرمین هستند یا خائن الحرمین؟ کسانی که دستاویز استکبار غرب هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با ذکر این مطلب که جامعه المصطفی(ص) از بدو تاسیس منشا خدمات عظیم به سراسر جهان ارایه کرده است گفت: این مرکز افرادی را برای تبلیغ اسلام در 100 کشور جهان تربیت کرده است تا اسلام ناب محمدی(ص) را به اذهان تشنه جوانان و مردم کشورهای دیگر برسانند.

وی تصریح کرد: باید به حوزه علمیه قم تبریک گفت که چنین فرزند مبارکی در اینجا شکل گرفته است؛ نامه‌ای که از رهبر انقلاب به آیت الله مقتدایی مرقوم شد تصریح شده بود که مسئولیت این جامعه با حجت الاسلام عباسی است و آیت‌الله اعرافی نیز با عنوان رئیس هیئت امنا انجام وظیفه می کند؛ اعضای این هیئت امنا خالصانه کار کردند و آینده نیز قطعا از گذشته بهتر خواهد بود زیرا هر انسانی باید تلاش کند که بهتر از گذشته کار کند.

محمدی گلپایگانی بیان کرد: روش فعالیت در این مرکز باید با فعالیت‌های کشورهای مختلف منطبق باشد و باید بدانند که این تشکیلات به حوزه علمیه قم مربوط است؛ باید اعتدال را رعایت کنید زیرا چشم جهانیان به حوزه علمیه قم است که از برکات وجود مبارک حضرت صاحب الامر(عج) است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در این پیام با تقدیر از خدمات گسترده آیت الله اعرافی از مدیر جدید نیز تقاضا کردند که باز هم در این جامعه در مسیر حقه خود کوشا باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان بیان کرد: امام زمان(عج) توسط پدر بزرگوارشان به شیعیان و وکلای حضرت معرفی شدند و لقب بقیه الله توسط خود حضرت به بزرگان شیعه اعلام شد.

محمدی گلپایگانی افزود: امام علی(ع) در خصوص زمان بعثت پیامبر اکرم(ص) بیان کرده‌اند که در زمان بعثت، اعراب در بدترین شرایط زندگی و مسکن و ظاهر و اعتقادات بودند؛ در آن زمان 360 بت در کنار خانه کعبه قرارداده شده بود و مردم بت های خانگی نیز داشتند و بیش از این نیز هرگاه مسافرت می کردند، آخرین وداع آنها با بت خود بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: پیامبر در شرایطی رشد کرده و مبعوث شدند که تنها 12 نفر سواد خواندن و نوشتن داشتند؛ ولی پیامبر اکرم(ص) بدون داشتن معلم و استاد در تمام رشته‌های علمی صاحب نظر بودند.

وی گفت: علم ایشان علم تحصیلی عادی نبود زیرا معلم پیامبر، خداوند متعال بودند؛ خداوند حتی در مقام دعا به پیامبر اکرم(ص) فرمان می دهد که دعا کن که خداوندا دانش من را افزون فرما.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم وظیفه مومنین را در همه عرصه‌ها مشخص کرده است؛ همچنین فرمودند که هرچه شما را به بهشت نزدیک کرده و از جهنم دور کند را برای شما بیان کردم.

انتهای یپام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قم ایکنا قرآن محمدی گلپایگانی ال سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه‌های نماز جمعه خمین گفت: اعتقاد استکبار جهانی به خروج رژیم اشغالگر قدس از غزه، استعفای سران نظامی رژیم صهیونیستی و باور به شکست در غزه و مجازات این رژیم نسل کش در دیوان بین المللی دادگستری از دستاوردهای بزرگ مقاومت در غزه است.

خطیب جمعه خمین افزود: جنگ در غزه پس از گذشت هفت ماه دستاوردی جز آوارگی هزاران صهیونیست برای این رژیم نداشته است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور اظهار کرد: امروز در یک جنگ ترکیبی هستیم و اقتصاد نیز بخشی از این جنگ است.

امام جمعه خمین گفت: بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت.

وی عنوان کرد: همانگونه که در بخش نظامی و دفاعی با عملیات وعده صادق به اقتدار رسیدیم در جنگ اقتصادی نیز به چنین عملیاتی نیاز داریم.

حجت الاسلام میرصادقی گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل مفسدان و سوداگران این بخش است.

کد خبر 6095668

دیگر خبرها

  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • کارگران فولاد اکسین ثابت کرده‌اند در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرو هستند / همه روزهای سال، "روز کارگر" است
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود