Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در جلسه شورای اداری استان یزد که به میزبانی سپاه الغدیر برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیج جدا از ملت نیست و این نهاد از بدنه مردم تشکیل شده و اگر به مردم بها دهیم، احساس مسئولیت در بین آنها زنده می شود.

وی با اشاره به مدل اداره کشورها در اغلب مناطق دنیا بیان کرد: در اغلب حکومت‌ها مردم یک راه و حکومت‌ها راه دیگری را می‌روند و هر کدام دغدغه خود را دارند اما در کشور ما، انقلاب اسلامی، احساس مسئولیت را در تک‌تک مردم زنده کرد و کاری کرد که همه نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت داشته و با هم متحد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری عنوان کرد: اینکه هر انسانی یک احساس درونی نسبت به برادر مؤمن، همسایه و اهل مملکت خویش داشته باشد، موضوعی است که مورد تاکید اسلام است و انقلاب اسلامی نیز بر همین محور حرکت کرد.

امام جمعه یزد با اشاره به نگاه امام خمینی (ره) برای اتحاد و شراکت مردم در همه امور افزود: بر همین اساس بود که امام راحل دستور تشکیل بسیج و سپاه و بسیاری از نهادهای دیگر را صادر کرد زیرا معتقد بود اگر مردم نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت داشته باشند، حزب‌بازی و گروه بازی‌ها تمام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن ویژگی‌های یک بسیجی واقعی تصریح کرد: بسیجی اهل ارتباط با خدا، اخلاق در عمل، گمنامی و بی‌نشانی، اهل عمل مجاهدانه، حضور همیشگی در صحنه، زندگی شهادت‌طلبانه، صاحب اراده و همت بلند و پیشرو و خط شکن در امور است.

ناصری با بیان اینکه بسیجی انسانی دغدغه‌مند و مسئولیت‌پذیر و اهل آرمانی خواهی توأم با عمل است، افزود: بسیجی سری پرشور و دلی بزرگ برای انجام کار و خدمت به کشور و ملت دارد.

امام جمعه یزد همچنین با بیان اینکه بسیجی اهل بصیرت و دشمن شناس است، عنوان کرد: بسیجی باید همواره در مسیر اعتدال قدم بردارد و فعال و با نشاط پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه بسیج یک نهاد سیاسی و سیاستمدار است، تصریح کرد: اما بسیجی واقعی سیاست‌باز و سیاست کار نیست و در مسیر سیاست اسلام حرکت می‌کند.

کد خبر 4460420

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه یزد محمدرضا ناصري یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاح طرح برق آبی اومااویا در سریلانکا اظهار کرد: تمامی مسئولین سریلانکایی حاضر، ما آمادگی داریم در طرح‌های بزرگ این کشور با صدور خدمات فنی مهندسی خودمان حاضر باشیم و در پیشرفت کشور شما مشارکت کنیم. ما با کشور‌های آسیایی و مستقل بنای توسعه مناسبات داریم و ارتباط با سریلانکا از جمله ارتباط با کشور‌های همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده خوبی را برای هر دو کشور رقم بزند.

وی ادامه داد: به همه صاحبان مذاهب و ادعیان و تمامی زنان و مردان و جوانان سریلانکایی می‌گویم شما می‌توانید با اتکا به خداوند که منشا همه قدرت‌ها است و با اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های خود راه پیشرفت را طی کنید.

رئیسی افزود: نظام سلطه به ما القا می‌کند که بدون دانش و مشارکت آن‌ها نمی‌توانیم، این حرف القای استکباری بوده و از نظر ما مردود است.

وی تاکید کرد: از وزیر نیرو و شرکت‌های فعال در این پروژه و از متخصصین و دانشمندان و کارگران و ایرانی و همچنین همه دست اندرکاران سریلانکایی کمال تشکر و سپاس را دارم.

رئیس جمهور در انتها گفت: آن چه برای من و همکاران ما اهمیت دارد آن است که گامی بزرگ برای راحتی و امنیت مردم سریلانکا برقرار شده و بدون تردید رفاه حال مردم سریلانکا رفاه حال ما است. زنده باد ایران زنده باد سریلانکا.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم
  • رئیسی: وحدت بین ایران و پاکستان ناگسستنی است
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • وزیر صمت در قیمت‌گذاری پژو پارس از خود سلب مسئولیت کرد‌