Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: عضویت خانوادگی در کتابخانه‌ها در دستور کار است تا نتیجه اخلاقی و اجتماعی فرهنگ مطالعه را انتقال دهند. ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ استانها قزوین نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، رویا اسماعیلی در مراسم تجلیل از کتابداران نمونه استان قزوین که به مناسبت هفته کتاب برگزار شد، اظهار داشت: هفته کتاب از 24 آبان با شعار  «حال خوش خواندن» آغاز شده  و بر حیات مجدد و ماندگاری تاکید کرد که چگونه می‌توان با استفاده از کتاب مسیر زندگی را تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هنگامی که تاریخ تمدن کشورها مطالعه می‌کنیم  درمی‌یابیم که کتابخانه‌ها بخش مهمی از تمدن بوده و میراث فرهنگی و هویت ملت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: امروزه کتابخانه‌ها نقش مهمی در تربیت افراد جامعه دارند و باید با استفاده از این سرمایه ارزشمند آینده سازان سالم، آگاه و فرهیخته پرورش داد.

اسماعیلی با بیان اینکه آموزش حقوق شهروندی و تربیت شهروندی، عفاف و حجاب، ترویج ایثار و تحکیم بنیان خانواده از سیاست‌های جدی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین به شمار می‌رود، افزود: فرهنگ مطالعه باید در جامعه نهادینه شود و این مهم منحصر به اداره کتابخانه‌ها و هفته کتاب نبوده بلکه عزم و اراده ملی نیاز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: ایجاد فرهنگ مطالعه خانواده، مدارس و رسانه‌ها سه عامل اصلی هستند که کتاب باید به عنوان کالای اساسی در سبد خانوار قرار گیرد.

اسماعیلی افزود: عضویت خانوادگی در کتابخانه‌ها در دستور کار است تا نتیجه اخلاقی و اجتماعی فرهنگ مطالعه را انتقال دهند در حالی که مهدکودک‌ها ریشه و بنیان فرهنگ کتابخوانی و در این فرهنگ نقش بسزایی دارند.

پیشرفت جامعه در گرو ترویج فرهنگ مطالعه است

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: کتاب منبع تغییر و تحول در جامعه بوده در حالی که فرهنگ مطالعه باید در جامعه ترویج پیدا کند تا شاهد توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی بیان کرد: کتابخوانی بهترین تمرین برای عقلانیت و تفکر بوده و امروز کتاب صحنه گردان جهان بشری است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای این که بتوان در مباحث علمی جایگاه والایی بدست آورد باید به مطالعه کتاب اهمیت بیشتری دهیم.

انتهای پیام/م

R41364/P1486/S6,63/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چهار هزار نسخه کتاب از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به این نهاد اهدا شده تا در اختیار متقاضیان در استان قرار گیرد.

خدیجه معصومی اظهار کرد: این تعداد کتاب در موضوعات مختلف ادبیات، کمک درسی، کودک بوده و به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال توسط کتابخانه ملی ایران برای استفاده اعضا و مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اهدا شد.

وی اظهارکرد: کتب اهدا شده پس از نیازسنجی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان توزیع و پس از آماده سازی در دسترس اعضای کتابخانه‌های عمومی قرار خواهد گرفت.

اهدای کتاب اقدامی در راستای غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی و ارتقای فرهنگ مطالعه بوده و سال گذشته نیز چهار هزار جلد کتاب به ارزش هشت میلیارد ریال از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور به این نهاد اهدا شد و علاقه‌مندان جهت اهدای کتاب می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

آذربایجان غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • دو کتاب تازه انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • آب به قزوین رسید
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا