Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: ۴۰ نفر کارشناس و محیط بان در قالب ۲۷ گروه به مدت ۳ روز حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکارممنوع گرمسیری استان را شمارش می‌کنند. محسن جعفری نژاد افزود: در این مدت گونه‌های حیات وحش مناطق حفاظت شده خائیز و سرخ، دیل، خامین، سولک و شکار ممنوع لار، حاتم تلرش و ماغر شمارش میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از این سرشماری‌ها را تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع دانست و گفت: اگرچه مشاهدات سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری ثبت می‌شوداما دراین سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌ شود وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز پایش می شود.
جعفری نژاد ادامه داد:دراین سرشماری، اساتید دانشگاه، تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی، ناظرانی از خوزستان، همیاران افتخاری و معتمدان محیط زیستی نیرو‌های این اداره کل نیز دراین سرشماری حضور دارند. بیش از ۸۰ هزار هکتار از محیط زیست شهرستان‌های گرمسیری جزو مناطق حفاظت شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد حفاظت محیط زیست شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده کل و بز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست شهرستان ترکمن

علی بیانی  گفت: یکی از علاقمندان به حیات وحش یک بهله پرنده شکاری دلیجه را به همکاران یگان حفاظت این اداره تحویل داد.

او ادامه داد: بعد از بررسی و معاینه اولیه با توجه به شرایط گونه تا بهبود در این اداره نگهداری می‌ شود.

بیانی افزود: با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کودکان، نوجوانان و مردم جوامع محلی ساحل خلیج گرگان و دریای خزر در سطح شهرستان ترکمن شاهد همکاری بسیار خوبی از سوی علاقمندان به حیات وحش برای حفظ محیط زیست هستیم.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه حیوان وحشی مصدوم و مجروح و حتی تلف شده موارد را به تلفن گویا ۱۵۴۰ و یا همکاران این اداره اطلاع تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست شهرستان ترکمن
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • فصل بهار فصل رویش و زایش گونه‌های گیاهی و جانوری است
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان