Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-02@17:00:51 GMT

روغن نباتی ارزان شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۷۶۰۳

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل ۱.۱ درصد و گوشت مرغ ۵.۷ درصد افزایش، ولی بهای گوشت تازه گاو و گوساله ۰.۷ درصد کاهش یافت. در هفته گذشته برخلاف قیمت خرده‌فروشی ۹ گروه کالایی خوراکی که افزایش یافت، یک گروه با کاهش قیمت همراه بود.

به گزارش جنوب نیوز و به نقل از ایسنا، بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش متوسط قیمت خُرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به هجدهم آبان ماه را اعلام کرد که طی آن قیمت ۹ گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش و یک گروه کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در هفته منتهی به ۱۸ آبان ماه، نرخ لبنیات دو درصد، تخم مرغ ۴.۷ درصد، حبوب ۰.۲ درصد، میوه‌های تازه ۵.۵ درصد، سبزی‌های تازه ۳.۹ درصد، گوشت قرمز ۰.۷ درصد، گوشت مرغ ۵.۷ درصد، قند و شکر دو درصد و چای ۰.۳ درصد نسبت به هفته قبل افزایش و نرخ روغن نباتی ۰.۲ درصد کاهش یافت. قیمت برنج نیز ثابت ماند.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات، قیمت ماست پاستوریزه و کره پاستوریزه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود و بهای سایر اقلام بین ۰.۳ درصد تا ۵.۵ درصد افزایش یافت؛ قیمت تخم مرغ معادل ۴.۷ درصد افزایش داشت و شانه‌ای ۱۵۳ هزار تا ۲۴۰ هزار ریال فروش رفت.

برنج و حبوبات

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی معادل ۰.۲ درصد افزایش ولی قیمت برنج داخله درجه دو ۰.۲ درصد کاهش یافت و بهای برنج داخله درجه یک ثابت بود.

در گروه حبوب، قیمت لوبیا چیتی بدون تغییر بود و بهای لپه نخود معادل ۰.۵ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۰.۲ درصد تا ۱.۹ درصد افزایش داشت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری، کیوی عرضه نمی‌شد و گلابی و پرتقال درجه دو، عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه شد.

میوه‌فروشی‌های سطح شهر، اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه، بهای سیب زرد ثابت بود و قیمت سایر اقلام بین ۰.۴ درصد تا ۲۷.۴ درصد افزایش یافت.

در گروه سبزی‌های تازه نیز، بهای تمام اقلام بین ۰.۱ درصد تا ۱۳.۱ درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل ۱.۱ درصد و گوشت مرغ ۵.۷ درصد افزایش، ولی بهای گوشت تازه گاو و گوساله ۰.۷ درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته، قیمت قند معادل ۱.۹ درصد، شکر ۲.۲ درصد و چای خارجی ۰.۳ درصد افـزایش ولی بهای روغن نباتی جامد ۰.۸ درصد کاهش داشت و قیمت روغن نباتی مایع نیز بدون تغییر بود.

تغییرات یکساله

متوسط قیمت خرده فروشی در هفته منتهی به ۱۸ آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که نرخ لبنیات ۵۶.۳ درصد، تخم مرغ ۵۰.۸ درصد، برنج ۲۱.۴ درصد، حبوب ۱۳.۳ درصد، میوه‌های تازه ۶۶ درصد، سبزی‌های تازه ۳۳.۶ درصد، گوشت قرمز ۴۰.۶ درصد، گوشت مرغ ۳۸.۸ درصد، چای ۲۳.۶ درصد، روغن نباتی ۴۴.۳ درصد و قند و شکر ۴۰.۴ درصد افزایش یافته است

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

او  افزود:استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می‌رود و در همه عرصه‌های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره‌های مهم در استان مازندران به شمار می‌رود که قابلیت توسعه دارد.

عباس زاده  با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می‌کند، کفت: مازندران از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می‌شود.

او  با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان‌های همجوار مشارکت دارد، گفت: در سالجاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

عباس زاده ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال‌های آینده با حمایت‌های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز
  • کشف ۴ تن روغن‌نباتی قاچاق در الیگودرز
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران