Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوشنبه ۲۶ آبان سال ۱۳۵۹ بود که حضرت آیت الله خامنه‌ای نامه‌ای به سرهنگ قاسمی فرمانده لشگر ۹۲ زرهی اهواز ارسال کردند. متن این نامه در آن زمان و سال های پس از آن اهمیت بسیاری پیدا کرد.

ایشان در نامه خود آورده بودند: «شنیدم تیمسار ظهیرنژاد به شما تلفن کرده‌اند که تیپ ۲ فردا وارد عمل نشود مگر بنا به امر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منظورشان امر آقای رییس جمهور است. من این عدول از تصمیم عصر را قابل توجیه نمی‌دانم. این به معنای تعطیلی یا به ناکامی کشاندن عملیات فردا است. استعداد دشمن چنان است که آن دو گروهان پیاده یارای کار درستی در برابر آن ندارند و اگر تیپ وارد عمل نشود در حقیقت تک انجام نگرفته است. صبح اگر برای تصمیم نهایی بخواهیم منتظر آمدن تیمسار ظهیرنژاد بمانیم وقت خواهد گذشت. جوانان ما در سوسنگرد حداکثر تا صبح مقاومت خواهند کرد و صبح زود اگر ما قدری بار دشمن را سبک نکنیم همه نابود خواهند شد و شهر کاملاً سقوط خواهد کرد. خلاصه اینکه به نظر و تشخیص ما کار باید به همان روال که عصر صحبت شد پیش برود و تیپ آماده باشد که صبح وارد عمل شود در غیر این صورت مسئولیت سقوط سوسنگرد با هر کسی است که از این تصمیم عدول کرده است.»

مستند ۴۰ دقیقه ای «نامه ۲۶ آبان ۵۹» به قضایای مربوط به این نامه و حوادث پس از آن می پردازد و محوریت این مستند بر مبنای نامه مذکور است که در نهایت منجر به آزادی سوسنگرد شد.

اسماعیل جعفری تهیه کننده و مرتضی پایه شناس نویسنده و کارگردان این مستند هستند که امروز ۲۶ آبان ساعت ۱۵:۵۵ از شبکه یک پخش خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تلفن رییس جمهور آیت الله خامنه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب رییس جمهور شبکه یک سیما برنامه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌برنامه نمایشگاه کتاب شبکه امید/ «نورا» به آنتن نوجوان رسید

به گزارش خبرگزاری به نقل از روابط‌عمومی برنامه، ویژه‌برنامه «نورا» به تهیه‌کنندگی علیرضا صادقی، همزمان با آغاز سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با موضوع کتاب و کتابخوانی از چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت الی شنبه ۲۹ اردیبهشت از شبکه امید پخش می‌شود.

ویژه‌برنامه «نورا» برای دومین سال متوالی با رویکرد ترویج کتابخوانی و از محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب با طراحی جدید و به عنوان ویژه‌برنامه نمایشگاه کتاب شبکه امید روی آنتن این شبکه می‌رود.

«نورا» با اجرای سینا هوشمندی و سردبیری سیده مریم موسویان همزمان با آغاز نمایشگاه کتاب هر روز از ساعت ۱۹ الی ۲۰ روی آنتن شبکه امید می‌رود.

ویژه‌برنامه نمایشگاه کتاب شبکه امید در ۱۰ قسمت به بررسی موضوعات مختلف در حوزه کتاب پرداخته و برای مخاطب نوجوان تهیه شده است. این برنامه علاوه بر معرفی بخش های مختلف سی و پنجمین نمایشگاه کتاب، به موضوعاتی نظیر چرا باید کتاب بخوانیم، معرفی کتاب، چه کتاب‌هایی نخوانیم و بررسی حلقه‌های کتابخوانی سراسر کشور می‌پردازد، همچنین گفت‌وگو با نوجوانان کتاب‌خوان، نویسندگان و ناشران شناخته شده و فعال در حوزه کتاب از محورهای این برنامه تلویزیونی است.

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همزمان در ۲ بخش حضوری و مجازی با شعار «بخوانیم و بسازیم» از چهارشنبه ۱۹ تا شنبه ۲۹ اردیبهشت در مصلی تهران برگزار می‌شود، این نمایشگاه بزرگترین اجتماع فرهنگی مردم ایران حول محور دانش، آگاهی و کتاب محسوب می‌شود.

کد خبر 6099284 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه نمایشگاه کتاب شبکه امید/ «نورا» به آنتن نوجوان رسید
  • نامه ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی به رهبر انقلاب
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • ببینید | حضور رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر انقلاب
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی +فیلم
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی + فیلم
  • حضور رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب | ویدئو
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری/ شهید زاهدی چه هدیه‌ای تقدیم رهبر انقلاب کرد؟