Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار جدید باید یک پویایی در استان اصفهان ایجاد کند. مشکلات در بخش صنعت، کشاورزی و آب را بتواند رفع کند، اما متاسفانه در سال های گذشته مسائل حاشیه ای دیده می شود.

 اکبر ترکی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص فردی شایسته برای استانداری اصفهان، اظهار کرد: یک استاندار باید دارای حسن شهرت، دارای سوابق روشن، مطلوب از دیدگاه مردم، خوشنام، نداشتن فساد مالی و سوسابقه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان اصفهان در دفاع مقدس ایثارگران بسیاری را تقدیم کرده است و در برهه های زمانی مختلف در رفع مشکلات پیش روی انقلاب اسلامی استانی پیشتاز بوده است. بنابراین باید یک فرد انقلابی مدیریت این استان را بر عهده بگیرد و حق این مردم است که از معضلات موجود نجات پیدا کنند.

نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی استان های کشور مانند استان آذربایجان شرقی در زمینه اشتغال، اقتصاد و صنعت از استان اصفهان پیشی گرفته اند و باید این مدنظر انتخاب مدیر ارشد برای اصفهان باشد، چرا که این استان امروز دچار کم آبی و بیکاری شدید است و یک فرد مقتدر باید در راس مدیریت این استان باشد.

وی با بیان اینکه استاندار جدید اصفهان باید به دور از هیاهوی سیاسی مشکلات استان راحل کند، تاکید کرد: استاندار جدید باید پویایی در استان ایجاد کند. مشکلات در بخش صنعت، کشاورزی و آب را رفع کند، اما متاسفانه در سال های گذشته استانداران به مسائل حاشیه‌ای پرداخته‌اند این افراد با آوردن طرفداران خود مسائلی مانند رانت خورای را به وجود آوردند.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت باید در انتخاب استاندار جدید اصفهان با علما و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشورت کند و یک فرد انقلابی برای مدیریت این استان را برگزیند.

ترکی در ارتباط با الویت های فردی استاندارجدید اصفهان برای رفع چالش های این استان، گفت: استاندار جدید باید دارای رتبه بالای علمی باشد، او باید جدا از کشمکش های سیاسی فقط به رفع مشکلات بپردازد. الویت هایی که باید مد نظر استاندار جدید باشد رفع معضل کم آبی استان با هماهنگی با ارگان های ملی، ایجاد عدالت آب در استان، ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت اقتصادی، کمک به بخش صنعت برای بهبود بخش تولید است.

ترکی با اشاره به اینکه میانگین بیکاری استان اصفهان سه درصد بیشتر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: برخی افراد با اسم فرد ملی به صحنه مدیریت استان پا نهاده اند و نتوانستند نتایج مطلوب به دست آوردند. بنابراین با بازی کلمات نمی توان کاری انجام داد. استاندار جدید باید فردی توانمند در مدیریت چالش های استان باشد.

وی  تصریح کرد: عده‌ای معتقدند استان اصفهان نیازمند استانداری امنیتی است چراکه این استان به سمت امنیتی شدن در حرکت است، اما موضوع این است که اگر مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان حل شوند، امنیت پایدار در کشور و استان به وجود می آید و مشکلات امنیتی نیز به وجود نخواهد آمد. اگر استانداری بیاید که با همکاری مردم و سایر نهادهای ملی مشکل آب استان را رفع کند تنش‌هایی که در خصوص آب وجود دارد رفع می‌شود.

این نماینده مجلس به موضوع فشار برای برخی انتخاب‌ها در استان اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه فشار گروه های خاص در این استان و یا حتی خارج از استان سبب می شود به این استان ضربه وارد شود و سبب عقب ماندن اصفهان در بسیاری از موارد می شود.

ترکی تاکید کرد: برای انجام اقدامات و انتخاب مناسب افراد باید الگوی صحیحی وجود داشته باشد که نمونه الگوی صحیح آن در زمان جنگ وجود داشت، استان اصفهان از این منظر سرآمد استان‌های دیگر کشور بود. این در حالی است که امروز مشکلات کشور درگیر مسائل ابتدایی اقتصادی مانند رفاه مردم است و بنابراین دولت باید یک فرد فراجناحی را به عنوان استاندار اصفهان انتخاب کند. اگر گرفتار سلیقه های گروهی شویم معمولا مسائل اساسی به حاشیه می روند.

وی خاطرنشان کرد: مهرعلیزاده دریک سال اخیرکه مدیریت استان اصفهان را بر عهده داشته است نتوانست معضلات اساسی مانند مشکل آب واشتغال را رفع کند. نمایندگان استان اصفهان در حل این مشکلات اقدامات جدی انجام دادند، اما در چهار شهرستان استان اصفهان هیچ کدام از مصوبات مجلس توسط استاندار فعلی اجرایی نشده است. بنابراین چهره ملی باید به مشکلات مردم بپردازد، اما با آمدن مهرعلیزاده منافع و خواسته های طرفداران ایشان در استانداری تقویت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانداری اصفهان منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات بازسای و تعویض خط لوله چدنی آب شرب در خیابان علامه مجلسی انجام شد.

وی افزود: پس از اتمام عملیات، پرسازی و ایمن‌سازی محل نیز اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پس از اصلاح نشست خیابان و آسفالت مسیر، خیابان باز خواهد شد.

کد خبر 749175

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • استان یزد، غرفه برتر نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معاون استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • انتصابات جدید در گیلان
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی