Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@06:26:52 GMT

اصلاح ساختار شالیکوبی های استان مازندران

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۷۶۸۷

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،عزیزالله شهیدی فر صبح امروز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران برضرورت توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی در حوزه کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: صنایع تبدیلی در کاهش ضایعات و توسعه صادرات و کشاورزی نقش اثرگذاری دارد.

وی افزود:  از 24هزار و 400 کیلومتر مربع مساحت استان مازندران 96 درصد آن مربوط به فعالیت های کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان تولید محصولات کشاورزی استان را 6 میلیون تن اعلام کرد و افزود: مازندران در تولید برخی از محصولات  کشاورزی نظیر برنج و مرکبات کشاورزی رتبه اول دارد.

شهیدی فر گفت: استان مازندران 31 درصد غیر نفتی، 13 درصد اشتغال کشور، 14 درصد تولید ناخالص ملی و 80 درصد تامین کننده نیاز غذایی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به ظرفیت بیش از یکهزار و 100 تنی سورتینگ های مجاز وغیرمجاز مرکبات در استان افزود: ظرفیت تولید مرکبات استان دو میلیون و 500 هزار تن است و برای حدود 10 هزار و 700 نفر در سورتینگ های استان اشتغال ایجاد شده است.

شهیدی فر بر لزوم ساماندهی سورتینگ های غیرمجاز در استان تاکید و بیان کرد: در محمودآباد یک واحد، نوشهر دو واحد سورتینگ نیاز داریم و در مجموع 39 واحد سورتینگ در استان نیاز است و طی برنامه چهار تا پنج ساله باید ایجاد شود.

وی تعداد سورتینگ های غیرمجاز استان را 256 واحد بدون پروانه اعلام کرد و گفت: انبار فنی در همه سورتینگ ها لحاظ شده است و در مجموع 165 انبار فنی در برنامه پنج ساله نیاز داریم و ضمن اینکه انبارهای غیرمجاز ساماندهی شوند.

شهیدی فر به برنامه های بخش کشاورزی از جمله برنج اشاره و اضافه کرد: طبق اسناد بالادستی و ظرفیت های موجود استان مازندران، 28 واحد برنج نیازمند بهسازی است و یک واحد مدرن نیز باید ایجاد شود.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم اصلاح ساختار شالیکوبی ها در استان تاکید کرد و ادامه داد: 647 واحد شالیکوبی سنتی و مدرن در استان وجود دارد که باید تا سال 1400 بهسازی و احیا شوند.

شهیدی فر با بیان اینکه ظرفیت تولید شلتوک برنج در شالیکوبی های مدرن را دو برابر شالیکوبی های سنتی است افزود: ظرفیت کارخانه های مدرن 900 هزار تن است، ظرفیت موجود بیش از یک میلیون و 400 هزار تن است و 562 هزار تن ظرفیت منفی دارد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان مازندران بخش کشاورزی برنج جهاد کشاورزی مرکبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی بین کشاورزان شالیکار استان خبر داد.


رضا افراسیابی افزود: برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.


وی ادامه داد: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بین ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی وارد استان شده و از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه بین کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

دیگر خبرها

  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • نمایشگاه اکسپو ظرفیتی برای تبادلات اقتصادی است
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران