Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@21:59:10 GMT

ارتقای هویت اجتماعی در پردیس از طریق هنر

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۷۸۷۴

ارتقای هویت اجتماعی در پردیس از طریق هنر

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ حسینعلی سلیمانی فر در آیین پایانی دومین نمایشگاه خوشنویسی شهرستان پردیس که با حضور حسن لاله نایب رئیس شورای اسلامی شهر پردیس، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا عبداللهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و دیگر مسئولان در نگارخانه «آوا» شهرداری پردیس برگزار شد، اظهار داشت: حضور در جمع هنرمندان افتخاری بزرگ برای هر مسئولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: بسیاری از افراد در اغلب موارد برای تعریف واژه فرهنگ از آداب، رسوم و سنن یک جامعه یاد می کنند، اما برای ارائه یک تعریف جامع و کامل از این مفهوم باید گفت که «فرهنگ، مجموعه ای از ساخته ها و اندوخته های مادی و معنوی یک ملت، قوم و نژاد است».

این مقام مسئول اضافه کرد: با ارائه این تعریف دقیق، بسیاری از مباحث را می توان در قالب فرهنگ متصور شد که در کشورمان بناهای تاریخی نظیر تخت جمشید و آثار مکتوب معنوی همچون غزلیات حافظ را می توان به عنوان ساخته های و اندوخته های فرهنگی ایرانیان قلمداد کرد.  

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس با بیان اینکه دو واژه «فرهنگ» و «تمدن» دارای تعاریفی متفاوت هستند، بیان داشت: برغم برخی تصورات واژه های فرهنگ و تمدن دارای تعاریفی متفاوت هستند.

سلیمانی فر تصریح کرد: اگر از رشد بالنده و قوی فرهنگ یک جامعه شامل ساخته ها و اندوخته ها، اثری جدید خلق و زاده شود، می توان از آن بعنوان تمدن نام برد که عید باستانی نوروز یک تمدن نه تنها ایرانی بلکه جهانی است که امروز از سوی همه اقوام ایرانی و سایر ملل قابل پذیرش و مایه ستایش است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه و ارتقای هویت اجتماعی در پردیس از طریق هنر و هنرمندان، اظهار داشت: پردیس بعنوان شهری نوپا نیازمند رشد و توسعه هویت اجتماعی است که بی شک هنر و هنرمندان می تواند کمک بسزایی در این زمینه محسوب شود.

این مقام مسئول ادامه داد: خط و خوشنویسی از جمله هنرهای ماندگار در دل تاریخ و تمدن ایران اسلامی است که باید در راستای حفظ و توسعه آن کوشید.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس، خوشبختانه همه اعضای شورای اسلامی شهر پردیس افرادی فرهنگی، فرهنگ دوست و علاقمند به توسعه این مهم در سطح شهر هستند و این مجموعه آماده دریافت پیشنهادات هنرمندان برای برگزاری رویدادهای هنری است.

بر پایه این گزارش، دومین نمایشگاه خوشنویسی شهرستان پردیس با همکاری و تعامل شورای اسلامی شهر و شهرداری پردیس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان شهرستان از روز شنبه تا چهارشنبه هفته جاری با ارائه ۳۰ اثر از ۱۰ هنرمند فعال در این حوزه هنری برپا شد.

در این رویداد فرهنگی، آثار هنرمندان گرامی آقایان آتشبار، علوی، راستین، یوسف زاده، بهمنی، نویدی، غفوری و صالحی و خانم ها قلی زاده، اله دادیان، اسکندری و توحیدی شامل خوشنویسی با خطوط ایرانی اسلامی همچون کوفی، نسخ، نستعلیق، ثلث و شکسته نستعلیق به همراه تذهیب و خطوط برجسته به نمایش درآمد.

همچنین مسئولان حاضر در دومین نمایشگاه خوشنویسی شهرستان پردیس با تقدیم لوح سپاس از خالقان آثار این نمایشگاه تجلیل بعمل آوردند.

علاوه بر این مقرر شد به منظور حمایت از قشر معزز هنرمندان، برخی آثار برگزیده در نمایشگاه مذکور از سوی مدیریت شهری پردیس خریداری شود. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره فرهنگ و ارشاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تمدن رشد شورای اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

جام جم آنلاین - خوزستان، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، با حضور شهباز گهروئی، رییس حوزه هنری خوزستان مجید منادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و جمعی از فعالین فرهنگی با علی زارعی رضایی از شاعران آیینی و مصطفی نیک پی از پیشکسوتان عرصه موسیقی دیداری صورت گرفت‌.

محمد شهباز گهروئی با تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی، هنرمندان و پیشکسوتان هنر و ادبیات انقلاب را سرمایه‌های انقلاب عنوان کرد و افزود: حضور هنرمندان متعهد از برکات توجه به هنر در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که توانستند به عنوان سفیران فرهنگی ایران اسلامی ارزش‌های ایرانی اسلامی و انقلابی را به دنیا نشان دهند.

رییس حوزه هنری خوزستان درادامه با تاکید برهم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی برای تولید آثار ارزشمند در حوزه هنر انقلاب بیان کرد: باید هر سازمانی متناسب با رسالت و وظیفه‌ای که بر عهده دارد فعالیت کند و تقسیم کاری بین این نهادها صورت گیرد.

شهباز گهروئی با بیان اینکه در فرهنگ غنی ایرانی تکریم، حفظ حرمت و عزت پیشکسوتان به‌عنوان یک ارزش همواره مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: ضمن قدردانی از زحمات همه هنرمندان باتجربه، از تمامی اساتید عرصه هنر انقلاب می‌خواهیم که ما در مسیر درست پرورش هنرمند انقلابی راهنمایی و همراهی نمایند.

مجید منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز با تاکید بر اینکه هنر انقلاب هنری متعهد است، گفت: امروز وظیفه هر هنرمند، تعهد و وفاداری به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که باید این رسالت را به‌ عنوان وظیفه خود ادا کند.

به گفته ی وی، بی شک نگاه اعتقادی هنرمندان باعث می‌شود آثار هنری متعهد و بر اساس ارزش های جامعه تولید شود.

دیگر خبرها

  • کرمانشاه میزبان نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق»
  • دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود
  • برگزاری شب شعر و شاهنامه در شهرستان چرام
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان